InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Tien tips om je handtas te organiseren

Tien tips om je handtas te organiseren

Tien tips om je handtas te organiseren Een zware handtas is niet gezond voor je elleboog. Ook kan een zware tas leiden tot spierproblemen in de nek en rug. Een grote tas mag dan wel trendy zijn, maar probeer je tas zo licht mogelijk te houden door spullen weg te doen. Daarnaast is het ook vervelend om naar bijvoorbeeld je mobieltje te zoeken in je tas als je teveel spullen in je tas bewaart. Het is handig om je tas netjes te organiseren. Met deze praktische tips heb jij een georganiseerde tas en geen klachten door een te zware tas.

1. Analyseer je handtas

Bedenk goed welke spullen je nodig hebt op dagelijkse basis. Je draagt waarschijnlijk te veel dingen met je mee, omdat je ook de capaciteit hebt om zoveel met je mee te dragen. Heeft je handtas veel vakken waar je spullen in kwijt kunt? Is het groot genoeg om grote spullen in rond te dragen? Zo ja, dan kun je overwegen om een kleinere tas aan te schaffen. Als je van een grote tas houdt, probeer de tas dan tot minder dan de helft te vullen.

2. Weg met onnodige spullen

Wil je echt rondlopen met een leeg flesje, een schoenlepel en een kapot spiegeltje? Gooi deze onnodige spullen weg of bewaar ze thuis op de juiste plek.

3. Leeg je portemonnee

Haal zoveel mogelijk pasjes uit je portemonnee. Houd wel je bankpas, creditcard, rijbewijs en verzekeringspas, minder dan 50 euro geld en wat kleingeld bij je. Je ID of paspoort kun je ergens anders in je tas kwijt. Draag alleen cadeaubonnen bij je als je ze van plan bent te gebruiken op dezelfde dag. Hierdoor voorkom je ook de schade mocht je geld of cadeaubonnen kwijtraken.

4. Weg met oude bonnen

Je hebt de bon van een sandwich van gisteren of van een tijdschrift van gisteren niet nodig. Gooi onnodige bonnen weg en bewaar de belangrijke bonnen thuis in een mapje of lade.

5. Spaar je kleingeld

Je hebt geen 20 euro nodig aan kleingeld. Dit maakt je tas alleen maar zwaarder. Draag wel wat kleingeld met je mee, maar niet meer dan 5 euro. Zet de rest van je kleingeld in je spaarpot.

6. Draag alleen nodige make-up met je mee

Je hebt geen foundation, compacte poeder, concealer, eyeliner, eyeshadow, mascara, blush, lipliner, een wimperkruller, lipstick, lipgloss, parfum en crème nodig. Je hebt waarschijnlijk alleen de compacte poeder en lipstick nodig om je op te frissen. Als je parfum met je mee wilt dragen, neem dan een miniatuur parfum mee. Bewaar thuis de miniatuur parfums bij elkaar, zodat je elke maand/week een nieuwe kunt meenemen in je make-up etui.

7. Koop een organizer

Als je een type bent dat op kleine papiertjes opmerkingen schrijft en ze in je tas gooit, kun je liever investeren in een organizer of agenda. Houd ook altijd een pen in je tas. Handig voor werk of school, maar ook als je snel iets wilt opschrijven (ideeën of je boodschappenlijstje). Het is natuurlijk handiger om opmerkingen in je mobiel te zetten. Zo is je tas nog leger.

8. Noodgevallen

Houd voor noodgevallen wat pepermuntjes of kauwgum, tissues, wat veiligheidsspelden, pleisters en paracetamol bij de hand in je tas. Gooi deze spullen niet zomaar in je tas. Draag bijvoorbeeld één etui bij je met make-up en in de andere etui doe je spullen voor noodgevallen. Denk verder erover na wat je echt nodig hebt: je hebt niet een hele strip paracetamol nodig en één pakje tissues is voldoende.

9. Houd spullen van anderen uit je tas

Draag geen spullen van je kinderen, zoals speelgoed, of spullen van anderen in je tas. Zet de spullen in aparte plastic tassen en niet in je handtas.

10. Maak je tas vaker leeg

Probeer je handtas vaker te organiseren. Aan het eind van de week is een goede regel. Als je je handtas wekelijks herorganiseert zijn de spullen uit je tas simpel genoeg om in een andere tas te verplaatsen. Verder is het handig om gebruik te maken van etuis, zodat je spullen makkelijker van de ene naar andere tas kunt verplaatsen.
Gerelateerde artikelen
Fendi luxe Italiaanse modehuis en familiebedrijfFendi luxe Italiaanse modehuis en familiebedrijfKarl Lagerfield is sinds de jaren 1965 betrokken bij het Italiaanse modehuis Fendi. Hij ontwierp het beroemde Fendi logo…
Pas op voor zakkenrollers!Zakkenrollers kunnen op vele plaatsen opereren waar mensen bij elkaar komen. Om te voorkomen dat u bestolen wordt kunt u…
Kies de juiste handtas en draag hem op een goede manierDe handtas, een mode accessoire waar veel vrouwen dol op zijn, vooral als het gaat om een echte designer handtas. Vrouwe…
Kledingaccessoires maken de outfit afSommige kleding is tijdloos en sommige is sterk aan mode onderhevig, maar voor beide geldt dat het plaatje door accessoi…
De handtassen en lederwaren van DelvauxDelvaux handtassen staan bekend om hun tijdloze look, hun degelijke kwaliteit maar ook om hun duur prijskaartje. Wat is…

Reageer op het artikel "Tien tips om je handtas te organiseren"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 30-08-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!