InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > De stijl van Audrey Hepburn

De stijl van Audrey Hepburn

Audrey Hepburn is voor veel mensen hét voorbeeld van tijdloze mode en stijl. Het fijne van haar stijl is dat je niet veel nodig hebt om het te imiteren. Daarnaast zijn de meeste outfits ook erg comfortabel om te dragen. Perfect voor alle dagen dus! Hieronder staan een aantal tips om Audrey Hepburns stijl na te doen.

Kleding

Audrey kleedde zich eigenlijk vrij minimalistisch. Haar kleding ziet er comfortabel en simpel uit maar wel stijlvol. Een van de redenen voor haar altijd stijlvolle uiterlijk is ook dat ze zich zo goed kleedt naar haar figuur.
Audrey meest gedragen kleuren zijn klassiek zwart en wit.

Een aantal kledingstukken die niet mogen ontbreken in je garderobe:

Zwarte coltrui ('turtleneck')

Audrey droeg vaak een zwarte coltrui en strakke zwarte broek op de set. Ook in de dansfilm Funny Face kon je haar vaak zien in een strakke zwarte broek.

Ballerina's

Waarschijnlijk doordat Audrey in haar jeugd veel aan ballet heeft gedaan. Ze heeft ballerina's erg hip gemaakt en droeg ze eigenlijk overal wel onder.

Het zwarte jurkje

Beroemd geworden door de film Breakfast at Tiffany's. In deze film droeg Audrey als haar karakter Holly Golightly het jurkje met veel juwelen, zelf droeg ze echter niet erg overdreven juwelen.

Wit overhemd

In de film Roman Holiday droeg Audrey een wit overhemdje met korte mouwen. Dit werd na deze film ontzettend populair en gedragen door vele vrouwen. Voor een echte Audrey Hepburn-look kan je een knoop leggen aan de onderkant.

Trench coat

Door Audrey gedragen in Breakfast at Tiffany's. Het staat mooi nonchalant om de centuur te knopen in plaats van dicht te gespen.

Make-up

Audreys make-up is net als haar kleding erg klassiek. Bij elke verschijning zijn de ogen het belangrijkste onderdeel van haar make-up. Een aantal tips om deze look te bereiken:

Ogen

Het opvallendste van Audreys oogmake-up is de eyeliner.Om het mooiste effect te krijgen kan je beginnen met een crèmekleurige oogschaduw over je gehele ooglid.
Teken hierna een lijntje langs je bovenste oogleden met oogpotlood of vloeibare eyeliner. Vergeet niet het lijntje in de hoeken een beetje door te trekken en zo een cat eye look te creëren.
Maak het af met een dikke laag mascara op je bovenste en onderste wimpers.

Huid

Audrey gebruikte niet opvallend veel poeder. Houd je huid make-up dus rustig en gebruik alleen een foundation om oneffenheden te verbergen.

Mond

Voor een subtiel effect kan je met je vingers wat rode lippenstift opbrengen.

Wenkbrauwen

Zeker in haar eerdere films draagt Audrey haar wenkbrauwen vol. Dit doe je door niet te veel te epileren en eventueel je wenkbrauwen bij te tekenen met een wenkbrauw potloodje. Vergeet ze ook niet te borstelen.

Haar

Audrey Hepburn heeft verschillende kapsels gehad. Het kenmerkendste van de meeste van haar kapsels is de 'te korte pony'. Het best kan je advies vragen van een kapper voor je je haar op deze manier knipt. Het kan namelijk niet passen bij jouw gezichtsvorm en als je pony eenmaal te kort is is dat moeilijk te verbergen!

Veel succes!
© 2010 - 2019 Espi, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De stijliconen van de jaren 50De mode van nu wordt voor een groot deel bepaald door eerdere mode en stijliconen van vroeger en nu. In de afgelopen dec…
Stijlicoon Audrey HepburnStijlicoon Audrey HepburnActrice Audrey Hepburn heeft vele mooie films op haar naam gezet en heeft daarna een actieve rol als ambassadeur voor Un…
Italië: Het prachtige eiland CapriItalië: Het prachtige eiland CapriCapri. Dit prachtige vulkanische eiland in de baai van Napels staat ook wel bekend als het Jet Set eiland. Denk aan Jack…
Vespa: toen en nuVespa: toen en nuJe ziet er elke dag wel een dozijn van rijden: vespa's. De modellen van vandaag de dag zijn nog steeds allemaal ontworpe…
Bronnen en referenties
  • Plaatje: http://www.hair-styles-secrets-revealed.com/hair/269/how-to-do-audrey-hepburn-hair/ http://www.wikihow.com/Look-Like-Audrey-Hepburn

Reageer op het artikel "De stijl van Audrey Hepburn"

Infoteur: Espi
Gepubliceerd: 18-11-2010
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!