InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Een goede nachtrust op een natuurlijke manier: Valdispert

Een goede nachtrust op een natuurlijke manier: Valdispert

Een goede nachtrust op een natuurlijke manier: Valdispert Lig jij 's avonds regelmatig wakker in bed en kun je maar niet in slaap vallen? Of val je wel in slaap, maar word je 's nachts regelmatig wakker? En wil je je nachtrust op een natuurlijke manier verbeteren? Kijk dan eens naar Valdispert, een voedingssupplement dat op natuurlijke manier de nachtrust bevordert.

Op natuurlijke manier de nachtrust bevorderen met Valdispert

Er zijn van die momenten dat je wat meer moeite hebt om in slaap te komen, of dat je midden in de nacht wakker wordt en niet meer gemakkelijk in slaap kunt komen. Wanneer je niet direct naar zwaardere slaapmiddelen, zoals benzodiazepinen wilt grijpen, kan Valdispert uitkomst bieden. Valdispert is een voedingssupplement dat op natuurlijke manier de nachtrust bevordert. De belangrijkste werkzame ingrediënten van Valdispert zijn plantaardige extracten zoals kruiden en planten. Waar men benzodiazepinen doorgaans slechts voor kortere tijd mag gebruiken, kun je Valdispert gerust gedurende langere tijd gebruiken.

Werkzame stoffen van Valdispert

Valdispert bevat diverse rustgevende en ontspannende planten en kruiden welke in verschillende combinaties en doseringen in de verschillende producten van Valdispert zijn verwerkt. De producten van Valdispert die gericht zijn op het verbeteren van de slaap, bevatten voornamelijk valeriaan, hop, passiebloem, melatonine en slaapmutsje.

Valeriaan

Valeriaan is een kruidachtige plant uit de kamperfoeliefamilie. Valeriaan heeft als bijnaam "kattenkruid", vanwege de sterke aantrekkingskracht die de geur van valeriaan op katten heeft. De studies naar de effecten van valeriaan op de slaap zijn niet eenduidig, sommige studies rapporteren een effect op de inslaaptijd, andere studies rapporteren geen effect.

Hop

Hop is een plant uit de hennepfamilie. Bepaalde delen van hop (de zogenaamde hopbellen of vruchtkegels) worden als conserveer- en smaakmiddel gebruikt bij de bereiding van bier. Over hop wordt gezegd dat het een rustgevende en slaapverwekkende werking heeft.

Passiebloem

Passiebloem is een verzamelnaam voor planten in de familie Passifloraceae. De bladeren van de zogenaamde passiebloem Passiflora incarnata worden gebruikt als slaap- en kalmeringsmiddelen. De bladeren bevatten zogenaamde MAO-remmers, welke een invloed hebben op neurotransmitters die een rol spelen bij de emotieregulatie, waaronder serotonine.

Melatonine

Melatonine is een lichaamseigen hormoon dat betrokken is bij het slaap-waakritme. Melatonine wordt geproduceerd in de pijnappelklier en de afgifte ervan varieert gedurende de dag. In de avond neemt de natuurlijke productie van melatonine toe, waardoor men slaperig wordt.

Slaapmutsje

Slaapmutsje is een kruidachtige plant uit de papaverfamilie. De plant dankt haar naam aan het dichtgaan van de bloemen in de avond. In de volksmond wordt het slaapmutsje ook wel Goudpapaver genoemd. Slaapmutsje ondersteunt de nachtrust.

LET OP!
Het gebruik van geneeskrachtige kruiden moet altijd in overleg met een arts gebeuren. Sommige kruiden kunnen namelijk een wisselwerking met voorgeschreven medicijnen hebben, waardoor de werking van de medicijnen vermindert of juist versterkt. Ook kunnen sommige kruiden of delen ervan allergische reacties veroorzaken. Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden.

Soorten Valdispert

Onder de naam Valdispert worden diverse ontspannende en rustgevende producten verkocht. Er zijn diverse soorten Valdispert te koop met elk verschillende ingrediënten, welke afgestemd zijn op de specifieke behoeften van de verschillende gebruikers.

Valdispert Nacht

Valdispert bevat ingrediënten als valeriaan en hop en heeft een slaapopwekkende invloed. Voor een goede nachtrust moet je 1 uur voor het slapengaan 2 tot 3 dragees met wat water innemen.

Valdispert Nacht Extra Sterk

Valdispert Nacht Extra Sterk is bedoeld voor mensen die een extra steuntje in de rug nodig hebben wat betreft de nachtrust, bijvoorbeeld omdat zij te maken hebben met een veranderd dag- en nachtritme door bijvoorbeeld nachtdiensten. Ook bij een jetlag kan Valdispert Nacht Extra Sterk helpen. Dit product bevat naast valeriaanextract ook passiebloem en melatonine. Neem 2 uur voor het slapengaan 1 dragee met water in.

Valdispert Good Night Slaapopwekkend

Valdispert Good Night Slaapopwekkend ondersteunt het natuurlijke slaapproces door werkzame stoffen als valeriaan, slaapmutsje en melatonine. Valdispert Good Night Slaapopwekkend heeft een slaapopwekkend effect. Neem 1 uur voor het slapengaan 1 dragee met water in.
Gerelateerde artikelen
Voordelen goed slapen: waarom is nachtrust zo belangrijk?Voordelen goed slapen: waarom is nachtrust zo belangrijk?Slecht slapen: het overkomt de meesten onder ons wel eens als we gebukt gaan onder stress. Maar bij sommigen wordt een s…
Ontspannen vóór het slapen: tips om snel in slaap te komenOntspannen vóór het slapen: tips om snel in slaap te komenMakkelijk in slaap geraken is vaak cruciaal om te kunnen genieten van een goede nachtrust. Het is vooral een moeilijk be…
Slaapproblemen: hoeveel uren slaap per dag heb je nodig?Slaapproblemen: hoeveel uren slaap per dag heb je nodig?Slaapproblemen hebben niet alleen met de kwaliteit maar ook met de kwantiteit van de slaap te maken. Het aantal uren dat…
Tips om beter te slapen: wat is de beste slaaphouding?Tips om beter te slapen: wat is de beste slaaphouding?Goed slapen is iets wat voor sommigen vanzelfsprekend is, en waar anderen alleen maar van kunnen 'dromen'. De een slaapt…
10 redenen om meer te slapenMeer slapen is goed voor je gezondheid en voor hoe je je voelt. Veel mensen slapen te weinig. Wanneer zij voldoende slaa…
Bronnen en referenties
  • http://www.valdispert.nl
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Valeriaan
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Hop_%28plant%29
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Passiebloem
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapmutsje

Reageer op het artikel "Een goede nachtrust op een natuurlijke manier: Valdispert"

Reactie

Hofman, 19-01-2016 02:52 #1
Heb valdispert nacht voor het eerst gebruikt. Na 3 uur hevig niezen, wel 30 keer en kriebel neus en bij oog. Is dit soms een allergische reactie?

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 13-01-2013
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!