InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > A. Vogel Echinaforce druppels: gebruik en werking

A. Vogel Echinaforce druppels: gebruik en werking

Echinaforce van Dr. A. Vogel is een homeopathisch geneesmiddel en is verkrijgbaar zonder doktersvoorschrift of recept. Echinaforce is uitstekend voor de behandeling van een milde aandoening. Het blijft belangrijk om A. Vogel Echinaforce zorgvuldig te gebruiken om een goed resultaat te bereiken. Waar wordt Echinaforce voor gebruikt? Wanneer moet Echinaforce niet gebruikt worden? Mag Echinaforce gebruikt worden tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding?

Bestanddelen

A.Vogel Echinaforce druppels bestaan uit:
  • Actieve bestanddelen bestaan uit: Echinacea purpurea herba 95% en Echinacea purpurea radix 5%,
  • Alcoholgehalte circa 65%,
  • Hulpstoffen zijn niet aanwezig.
De flesjes met Echinaforce druppels worden verpakt met een inhoud van 50 ml of 100 ml.

Toepassing

Waarvoor wordt Echinaforce gebruikt? A. Vogel Echinaforce is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij:

Beoordeling geneesmiddelen

De werkzaamheid van A. Vogel Echinaforce is door het College ter beoordeling van geneesmiddelen niet met wetenschappelijke criteria beoordeeld.

Innemen

Raadzaam is om de druppels Echinaforce nooit samen met drank of voedsel in te nemen. Gebruik A. Vogel Echinaforce het liefst 30 minuten voor de maaltijd, het liefst zonder ander voedsel. Echinaforce kan gerust ingenomen worden met wat water.

Voorzichtig

Zijn er situaties bekend waar men voorzichtig moet zijn met het innemen van A. Vogel Echinaforce druppels? Voor zover bekend zijn er geen omstandigheden bekend waardoor iemand Echinaforce niet zou mogen innemen. Er zijn ook geen omstandigheden bekend waarom iemand extra voorzichtig zou moeten zijn met A. Vogel Echinaforce druppels. Vraag bij twijfel advies aan de huisarts en/of apotheek.

Zwangerschap en borstvoeding

Moet een vrouw die zwanger is en/of borstvoeding geeft extra voorzichtig zijn met het innemen van Echinaforce? Mag een zwangere vrouw Echinaforce druppels innemen? Mag een vrouw die borstvoeding geeft A. Vogel Echinaforce druppels innemen? Voor zover bekend mag een zwangere vrouw en/of een vrouw die borstvoeding geeft zonder enig gevaar de aanbevolen dosering gebruiken.
Vraag bij twijfel advies aan de huisarts en/of apotheek.

Rijvaardigheid

Er zit alcohol in de Echinaforce druppels, kan deze hoeveelheid alcohol de rijvaardigheid negatief beïnvloeden? De alcohol dosering van A.Vogel Echinaforce druppels is zo laag dat naar verwachting de rijvaardigheid en het vermogen om machines te besturen niet negatief wordt beïnvloed.

Combinatie gebruik andere geneesmiddelen

Mag A.Vogel Echinaforce druppels gebruikt worden met andere geneesmiddelen of in combinatie met andere geneesmiddelen? Informeer altijd bij de huisarts en/of apotheek wanneer er andere geneesmiddelen gebruikt worden of kort geleden heeft gebruikt. Dit geldt ook voor geneesmiddelen die zonder recept verkrijgbaar zijn.

Bijwerkingen

Voor zover bekend zijn er geen bijwerkingen bekend van A. Vogel Echinaforce druppels. Heeft iemand een bijwerking ervaren tijdens het gebruik van A.Vogel Echinaforce druppels altijd melden bij uw huisarts en/of apotheker.

Gebruik

Hoe moeten de A.Vogel Echinaforce druppels worden gebruikt? Voor gebruik het flesje goed schudden: houd het flesje verticaal tijdens het schudden. De aanbevolen dosering is:
  • 2 tot 5 x daags 10 tot 20 druppels innemen, het liefst 30 minuten voor de maaltijd met wat water innemen. Even de druppels in de mond houden en doorslikken,
  • Kinderen van 2 tot 6 jaar: 2 tot 5 x daags 3 tot 6 druppels,
  • Kinderen van 6 tot 12 jaar: 2 tot 5 x daags 5 tot 10 druppels.
Gerelateerde artikelen
Homeopathisch geneesmiddel Echinaforce werktHomeopathisch geneesmiddel Echinaforce werktMet de griep die er aan komt of er al is: Echinaforce biedt uitkomst. Bescherm u met Echinaforce ofwel rode zonnehoed. B…
Wat kun je doen bij griep? - De 'R' in de maandWat kun je doen bij griep? - De 'R' in de maandVeel mensen krijgen er bijna elk jaar mee te maken: de griep. Maar wat is de griep eigenlijk? Waar wordt het door veroor…
Griep voorkomen met echinaceaGriep voorkomen met echinaceaWanneer er sprake is van een uitbraak van de griep in Nederland wil iedereen zich zo goed mogelijk beschermen en bij voo…
Wat te doen bij griep: besmetting, risicogroepen, symptomenWat te doen bij griep: besmetting, risicogroepen, symptomenWat te doen bij griep? Als je besmet bent met het griepvirus dan worden bepaalde symptomen zichtbaar. Door te letten op…
Bronnen en referenties
  • http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/echinaforce-griep-verkouden.php
  • Bijsluiter A.Vogel Echinaforce druppels
  • http://www.avogel.nl/Indicaties/Griep-symptomen-verschijnselen-bij-de-griep.php

Reageer op het artikel "A. Vogel Echinaforce druppels: gebruik en werking"

Reacties

Gorter, 15-07-2018 11:29 #3
Heb een vraag. Kan het ook gebruikt worden voor wondontsmetting?

G. Hoogstede, 05-05-2015 17:36 #2
L,S
Wat is het verschil tussen Echinaforce druppels en EchinaforceTinctuur?
Mijn zorgverzekering [avero achmea] vergoed het niet, ondanks dat wij wel aanvullend verzekerd zijn hoogste klasse.
Ze zeggen dat het tinctuur is art.nr 13300830
Kunt U mij dit uitleggen?/
Hart, groet
Gerrit Hoogstede Kampen

De Piere Dina, 17-09-2013 11:06 #1
Mag echinacea druppels reeds worden gegeven aan kindjes van 1 jaar en wat is dan de aangewezen hoeveelheid?

Infoteur: Roberta
Laatste update: 26-06-2013
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!