InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Trouwlocaties in de gemeente Ede

Trouwlocaties in de gemeente Ede

Trouwlocaties in de gemeente Ede In de gemeente Ede zijn veel prachtige trouwlocaties te vinden. Wie wil kan in de plaats Ede zelf trouwen, maar ook in de omliggende dorpen, zoals Lunteren, De Klomp en Bennekom, zijn meerdere prachtige locaties te vinden. De meeste van die locaties liggen in de bossen of op de hei. Ede is een populaire plaats om te trouwen door de groene omgeving. Bovendien ligt het aantal stellen dat trouwt hoog ten opzichte van het landelijk gemiddelde. Dat komt omdat er in Ede en omgeving relatief veel christenen wonen. De gemeente Ede is rijk aan een groot aantal mooie trouwlocaties. Ede ligt midden op de Veluwe en is daarom een erg groene gemeente. Naast de plaats Ede zijn er verschillende omliggende dorpen, waaronder Lunteren, De Klomp, Ederveen, Bennekom en Wekerom waar tal van mooie locaties te vinden zijn waar in een natuurlijke locatie getrouwd kan worden.

Kasteel Hoekelum

Kasteel is een populaire trouwlocatie. Het is een oud landgoed met een groot landhuis er op. Het ligt tussen Ede en Bennekom en is goed bereikbaar. Het lig pal naast de snelweg, maar daar is weinig van te merken door de geluidswal die er ook staat. Rondom het landhuis zijn er verschillende velden en weilanden. Het is mogelijk om daar partytenten te laten neerzetten. Kasteel Hoekelum is wel een van de duurdere locaties in de gemeente Ede.

Restaurant Buitenzorg

Restaurant Buitenzorg is een ideale locatie voor het feest. Buitenzorg is een van de oudere restaurants in de gemeente Ede en ligt vlakbij het centrum van de stad. Het restaurant beschikt over een grote tuin en verschillende zalen, waar onder andere gedanst kan worden, maar waar ook ruimte is voor bijvoorbeeld een barbecue. Restaurant Buitenzorg is van binnen enigszins een rariteitenkabinet. De inkleding is zeer creatief gedaan met veel Aziatische invloeden. Wie met een kleiner gezelschap komt kan er ook voor kiezen om maar een zaal af te huren.

Partycentrum Flora/L'Orage

Op de weg van Lunteren naar Ede ligt het partycentrum Flora/L'Orage. Het partycentrum is goed bereikbaar en heeft verschillende zalen beschikbaar voor bruiloften en feesten. Er kunnen ongeveer 275 man in een zaal, dus ook voor de grotere feesten is dit mogelijk een optie.

Partyrestaurant De Veenderhoeve in De Klomp

Partyrestaurant De Veenderhoeve in De Klomp is een grote boerderij die ook ruimte biedt voor huwelijken. De hoeve stamt uit 1863 en ligt vlakbij station Veenendaal-De Klomp. De Veenderhoeve is dus goed bereikbaar. De hoeve verzorgt ook de catering wanneer u daar besluit te trouwen.

Juffouw Tok

Midden op de Ginkelse Hei ligt het restaurant Juffrouw Tok. Het restaurant ligt aan de N224 tussen Ede en Arnhem in. Het is een prachtige locatie, dus ook ideaal om overdag te trouwen. De hei is ook de ideale plek om foto's te maken, zeker wanneer deze in bloei staat. Juffrouw Tok is zowel overdag als in de avond prima geschikt om af te huren als feestlocatie. Ze hebben twee grote zalen waar tot ongeveer 150 mensen in kunnen.

Landhuis De Scheleberg in Lunteren

Het Landhuis De Scheleberg in Lunteren ligt midden in de bossen van Lunteren. Het landhuis staat vlakbij de gelijknamige camping. Deze trouwlocatie is vooral geschikt voor wie veel kinderen verwacht. Voor hen is het ideaal om in de bossen te spelen. Bovendien beschikt de camping over een midgetgolfbaan en een kleine speeltuin waar zij zich ook voldoende moeten kunnen vermaken. Andere locaties in Lunteren die prima geschikt zijn voor een feest zijn Parkhotel Hugo de Vries en Landgoed de Leperkoen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Trouwlocaties in de gemeente Ede"

Reactie

M. Jacobs, 22-03-2018 14:44 #1
Ik heb nog een aanvulling op de genoemde locaties. Ook partycentrum Floor is een mooi trouwlocatie in Ede. Met fijne medewerkers die zeer behulpzaam waren bij de organisatie van ons trouwfeest. Mooi, gezellig en vaak krijg je een gratis trouwauto mee!
Groeten,
M Jacobs

Infoteur: Simcha
Laatste update: 11-10-2015
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Special: Bruiloft
Reacties: 1
Schrijf mee!