InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Foute mannen en foute relaties

Foute mannen en foute relaties

Foute mannen en foute relaties Foute mannen, zorgen vaak voor foute relaties. Maar het aandeel van de vrouw daarin is ook niet te verwaarlozen. Sommige vrouwen vallen voortdurend voor mannen die slecht voor hen zijn of te wel foute mannen. Mannen die constant vreemdgaan, die er niet zijn als ze ze nodig hebben, die geen steek uitvoeren of die alles belangrijk vinden behalve hun relatie. Wat is nu precies een foute man? En waarom kiezen vrouwen voortdurend voor foute mannen en foute relaties?

Foute mannen zijn heel aantrekkelijk voor veel vrouwen

Foute mannen zijn voor veel vrouwen aantrekkelijk. Ze zien er vaak goed uit of hebben zon goede babbel dat hen dit aantrekkelijk maakt, het is nooit saai met ze, het zijn enorme charmeurs en ze hebben een rijk sociaal leven. Zekerheid heb je nooit bij een foute man en dat is deel van de aantrekkingskracht, want veel vrouwen denken dat ze zon man wel zullen betoveren in iemand die er wel voor ze is. Die vrouwen denken dat juist zij zo speciaal zijn, dat de liefde van de man in kwestie voor hen zo groot is, dat het hen wel lukt. Het tegendeel is echter waar. Een foute man zal nooit zorgen voor geborgenheid of zekerheid, gaat er vandoor zodra er verantwoordelijkheden van hem worden verwacht en blijft vreemdgaan. Het probleem van de foute man wordt echter vooral in stand gehouden door de vrouwen die hem steeds weer terugnemen. Want waarom veranderen als wat je ook doet, het toch geen consequenties heeft? Het is net als bij kinderen, zij hebben duidelijke leiding nodig. Een kind waar wel steeds tegen gezegd wordt dat hij straf krijgt als hij dit of dat doet, maar waarbij dat uiteindelijk niet gebeurt, houdt ook niet op met naar gedrag. Met foute mannen, in feite ook net kinderen, is dat niet anders.

De vrouw is een groot deel van het probleem in foute relaties

De vrouw is dus net zo schuldig aan het probleem als de man in kwestie. Want waarom laat iemand zich keer op keer bedriegen en beliegen, waarom blijft iemand geloven in de goedheid van die man terwijl die er niet is, waarom vergeten die vrouwen die momenten dat ze alleen waren terwijl ze hem nodig hadden? Vaak omdat ze dit kennen uit eerdere relaties (zoals die met hun vader), maar ook omdat ze blijkbaar weigeren de waarheid onder ogen te zien. Iemand die in een relatie zit die helemaal niet goed voelt, zit gewoon in een foute relatie. Het is niet meer, maar ook niet minder. Steeds opnieuw proberen om er wel iets goeds van te maken, de ander steeds maar weer te dwingen anders te worden, hem over te halen zijn verantwoordelijkheid te nemen, wel trouw te zijn, is onbegonnen werk. Een vrouw zou dat moeten inzien. Ongelukkig zijn is niet iets dat je overkomt in zon geval, het is een keuze.

Wat karakteriseert een foute relatie

  • Wie keer op keer moet wachten op een telefoon die maar niet rinkelt,
  • die nachten alleen slaapt omdat manlief bij een andere vrouw in bed ligt (maar dat natuurlijk niet toe wil geven),
  • wie alleen voor allerlei taken opdraait
  • en wie bij het sterven van een geliefde er altijd alleen voor staat, heeft geen relatie.
  • Die denkt dat ze een relatie heeft, maar dat is een sprookje.

Stap uit die foute relatie

Constant ongelukkig zijn omdat de relatie niet oplevert wat je zo graag hoopt, is niet iets dat mensen verdienen. En hoewel de aantrekkingskracht van zon foute man best groot kan zijn en ook blijven, is het op een gegeven moment wel het moment om ermee te kappen. Steeds verdriet voelen, niet die arm hebben die er wel zou moeten zijn, is bovendien slecht voor de mens. Het vreet aan de basis van de mens, iemand krijgt lichamelijke en geestelijke klachten, leidt niet langer het leven dat ze wel zou willen. Kiezen voor de rust zonder de man in kwestie kan verhelderend werken.

Probeer eens zonder de foute man te leven

Probeer eens een aantal weken zonder dat contact te leven en kijk dan eens wat er gebeurt.
  1. Is er opeens rust in plaats van onrust?
  2. Is het opeens duidelijk dat hij niet is wat de vrouw in kwestie wil dat hij is?
  3. Is er veel meer geluk dan ongeluk?

Verslaafd aan de foute man

Duidelijker dan dat kan het niet zijn. De vrouw in kwestie, die in feite verslaafd is aan het gedrag van de man of de man zelf, kan zichzelf heel lang voorhouden dat dit de man voor haar is. Dat dit de enige man is waarvan ze houdt. Dat dit haar grote liefde is. Maar welke liefde is zo groot dat de vrouw zichzelf daarvoor moet opofferen? Welke liefde is zo groot dat er veel meer ongeluk is dan geluk? Het zijn mythen die vrouwen zichzelf vaak voorhouden, maar die in de praktijk niet leiden tot een leuker leven.

Een saaiere man bevalt soms helemaal niet na een foute man

Een saaiere man kan na een foute man erg tegenvallen. Hij is betrouwbaar en lief, doet wat hij belooft, gaat niet vreemd en is er als er echt iets naars gebeurt. Daarvan kunnen genieten is een proces en vergt een omslag in denken. Want bij een betrouwbare man voelen veel vrouwen zich vaak niet volledig vrouw, is er niet die dynamiek die er bij het foute type wel is. Vrouwen vergeten ook vaak hoe ongelukkig ze zich hebben gevoeld bij die andere man. Hij wordt geïdealiseerd, het leven leek zo opwindend bij hem. Al die eenzame momenten, de wanhoop, de momenten dat hij niet belde, er geen geld was, er weer een andere vrouw op het toneel was verschenen lijken niet meer zo belangrijk. Maar ze zijn het wel. Het zijn de momenten die er toe doen en waarvan vrouwen zich bewust moeten worden. Soms lukt dat pas na een echt heel grote gebeurtenis, zoals het verlies van een dierbare. Juist dan worden zaken vaak heel erg helder en stappen vrouwen over van een foute man op een betrouwbare man of kiezen ze gewoon voor zichzelf

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Verslaafd aan een foute manVerslaafd aan een foute manSommige vrouwen hebben de neiging hun hart keer op keer te verliezen aan een foute man. En zijn ze eenmaal hevig verstri…
Foute mannen en hun aantrekkingskrachtFoute mannen en hun aantrekkingskrachtEen veel besproken onderwerp: foute mannen. Maar hoe kan het dan dat er zoveel boeken en studies over zijn geschreven ma…
Relatie: waarom val ik steeds op de verkeerde?Relatie: waarom val ik steeds op de verkeerde?Veel korte relaties gehad? Zodra de verliefdheid verdwenen was, viel je partner wel erg tegen? Als de passie is verdwene…
Flatterende kledingFlatterende kledingVele doen hun uiterste best om nog enkele kilootjes extra af te vallen. Dit terwijl je met de juiste kleding wel 5 kilo…
Daten met de verkeerde: foute mannen, verkeerde vrouwenDaten met de verkeerde: foute mannen, verkeerde vrouwenDit artikel maakt deel uit van een serie artikelen (een special) over 'Daten Met de Verkeerde.' Oftewel: foute mannen en…

Reageer op het artikel "Foute mannen en foute relaties"

Reacties

Mazi, 17-04-2014 12:10 #3
Een half jaar contact geen relatie maar contact tot eventueel het hebben van een relatie in de toekomst. Maar dit vervelende mannetje vertrouwde ik gewoon niet, iets in mij zei dat hij niet betrouwbaar is en mij constant bedonderde achter mijn rug om. Uiteindelijk heb ik hem ook betrapt op een datingsite en daar een profiel aangemaakt onder een andere naam en hem benaderd. Hij was wel in voor contact en wilde zelfs die avond afspreken! Afijn dat hebben we ook gedaan, alleen kwam ik opdagen ipv van de persoon waarvan hij dacht contact mee te hebben. Hij schrok en we zijn een tijdje uit elkaar geweest. Tot dat meneer weer contact met mij zocht en ik weer voor deze vent zijn charmes ben gevallen. Maar ook dit bleek van korte duur, want opnieuw heb ik hem betrapt op een datingsite. Voorheen waren we ook intiem en toen merkte ik al dat ik hem behoorlijk zat aan het worden was. Zijn wisselvallige karakter, constant de schuld krijgen van de door ZIJN gemaakte fouten. Alles wat hij fout deed afdeed met; ik ben toch niet perfect? Ik kan fouten maken. Nu irriteer ik behoorlijk aan hem en de verslaving en de verliefdheid heeft plaats gemaakt voor irritatie en hekel hebben aan. Nu begin ik mij los te maken van deze bedrieger en kan nu zelfs hem tegen komen zonder dat mijn hartje sneller gaat kloppen, zonder de verleiding nog te voelen. Kijk dat moet je hebben. Dan heeft zo`n persoon jou niet meer in zijn macht. Ik kan u echt zeggen: IK BEN VERLOST!. Ik ben nu opzoek naar een man waar ik op kan bouwen en hoop die ook snel tegen te komen, want zo`n vent zal ik nooit meer accepteren. O sorry dat ik het zeg maar wat heeft hij een vreselijk kind. Gelukkig hoef ik daar niets meer mee, niet met zijn gecompliceerde gekke wispelturige karakter( eerst bijna schattig en dan een monster worden, zonder slaan hoor maar met woorden) A zeggen en dan B doen, echt vreselijk en ik snap totaal niet wat ik al die tijd daar nou ze op kikte. Zijn situatie, met kind en verblijf. Echt werkelijk niets is leuk aan deze man. Ik hoop dat mijn verhaal geplaats gaat worden en wil over een paar maanden nog een update hier geven. Om te laten zien dat ik het echt meen, klaar te zijn met deze gek.

J. Jansen, 05-07-2010 07:56 #2
In "De vrouw is 'n groot deel van het probleem… " ga je 'n heel eind de goede kant op en dan… BOEM daar is 'ie weer! Uit de ervaring met de relatie met de vader komt de keus voor slechte mannen voort, volgens jou. We leven, Astrid, in 'n MATRIARCHALE samenleving! De vrouw kiest de man! En (ik benadruk het nogmaals) NIET andersom! En DUS is het de moeder die de foute man/vader gekozen heeft! Later in hetzelfde fragment stel je dat die (foute mannen kiezende) vrouw blijkbaar weigert de waarheid onder ogen te zien. Zeer juist: en de waarheid is DUS…? Nou, 'gewoon': dat de moeder d'r dochter het heeft voorgedaan en… jawel - weigert de waarheid onder ogen te zien. De waarheid zijnde dat ook zij (de moeder) de verkeerde man voor haar (de dochter) als vader heeft gekozen. Mar hij was zo áárdig, TÓEN. Sprak haar nooit tegen en gaf haar - bij de 1e kik - gelijk álles. Totdat… (?) De moeder er blijk van gaf (ook) NOOIT tevreden te kunnen zijn. Da's 'n (hele) KUNST, hoor, maar zij beheersen 'm. Nou ja… beheersen…? Of beheerst die 'kunst' hen (misschien)?
Veel plezier, en de hartelijke groeten van Jan.

Thomas, 22-11-2009 02:09 #1
In de loop der jaren - en vele relaties verder - kom ik tot de (schrikbarende) conclusie dat vele vrouwen géén weldenkende man willen. Vermoedelijk speelt het (wijdverbreide) idee (waanidee, volgens mij) dat vrouwen gevoeliger zijn dan mannen en dat mannen vrouwen niet zouden kunnen begrijpen om voornoemde 'reden', hierin in (grote) rol. De realiteit - zoals ik die zie - is dat vrouwen graag zien/willen dat mannen hen 'n goed gevoel (en) GEVEN. Te wensen ware dat vrouwen zichzelve ('ns) 'n 'goed-gevoel' konden geven aleer ze - überhaupt - aan 'n GOEDE relatie zouden beginnen. 't Is (m.i.) 'n nogal zware eis (aan 'n/de mannen gesteld) om (überhaupt) iemand zonder 'goed-gevoel' langdurig 'n goed-gevoel te moeten bezorgen als diegene zelf zulks niet voor elkaar schijnt te kunnen krijgen.

Infoteur: Singalees
Laatste update: 23-11-2014
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Special: Liefdesrelaties
Reacties: 3
Schrijf mee!