InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Leuke low budget bruiloft

Leuke low budget bruiloft

De trouwdag is de duurste dag van het leven wordt gezegd, dit kan zeker zo zijn maar iedereen heeft uiteraard verschillende wensen en verschillende bedragen om te spenderen. Een gemiddelde bruiloft kost zo rond de 10.000 euro als het niet meer is. In dit artikel vind u allerlei tips om de bruiloft leuk, onvergetelijk maar betaalbaar te maken.

Wie nodigt u uit?

Uiteraard kunt u uitnodigen wie u wilt, maak echter niet te veel onderscheid om eventuele conflicten te voorkomen. Nodig bijvoorbeeld alleen de dichts bij staande familieleden en vrienden uit en laat deze de hele dag mee gaan in plaats van dat u op de dag wat mensen bij de gemeente uitnodigt en de rest op een groot feest. Het kan natuurlijk wel dat u in de avond een feest geeft waarbij iedereen mag komen als iedereen er goed mee om kan gaan dat zij de rest van de dag niet mee mogen/kunnen.

Wanneer trouwen?

Op somige dagen zoals bijvoorbeeld op de maandag ochten en/of woensdag ochtend kost het vrijwel niks om te trouwen. Dit is overigens wel verschillend per gemeente. Het weer heeft in principe niks met de kosten te maken, maar kijk waar uw voorkeur naar uit gaat als u een datum prikt.

Foto's

Vele nodigen een beroepsmatige fotograaf uit om perfecte plaatjes te krijgen. Echter zijn er vaak makkelijk fotografen te vinden die het voor gratis of bijna niets willen doen. U kunt bijvoorbeeld een advertentie op marktplaats of bij een vakschool plaatsen. Hun moeten voor hun portofolio vaak mooie foto's en u wilt nou eenmaal mooi op de foto staan. Een ander leuk idee is om een paar wegwerptoestellen uit te delen bij het begin van de dag, zo heeft u foto's vanuit alle hoeken en deze zijn vaak erg persoonlijk.

Kleding

Zowel het huren als het kopen van een jurk en/of pak is vaak erg prijzig. U kunt wellicht op marktplaats kijken naar geschikte kleding, dan heeft u wellicht toch een echte bruidsjurk en/of pak. Echter kunt u ook gewoon gaan rondsnuffelen in allerlei winkels. Vaak zijn er jurken te vinden die uitermate geschikt zijn en uw smaak zijn voor een zacht prijsje. Vooral in kleine boetiekjes kan men vaak goedkope galajurken vinden. Als u het combineert met de juiste associares kan het er allemaal perfect uit zien.

Uiterlijk

Net als de kleding kan de make-up en het haar ook zelf gedaan worden. Als u een paar keer verschillende make-up uit probeert zult u wellicht een combinatie vinden waar u zeer tevreden over bent of wellicht staat natural u wel het best. Voor het haar kunt u ook instructieboeken aanschaffen of lenen bij de bibliotheek als u toch iets aparts wil maken. Let wel op dat u ruim van te voren begint te oefenen zodat u er geen stress om heeft op de dag zelf.

Locatie

De locatie voor en feest naderhand hoeft absoluut niet duur te zijn. U kunt een partytent huren, wellicht hebben vrienden en/of familie geholpen met hapjes van te voren klaar te maken. Muziek kan leuk zijn echter kunt u ook een radio aan zetten in plaats van een band in te huren. Als er niet zoveel mensen zijn kunt u ook makkelijk thuis even naborrelen.

Eten

Aangezien familie en vrienden vaak de gehele dag aanwezig zijn word er meestal gegeten ondertussen. Dit hoeft geen luxe 3 gangen diner te zijn. U kunt ook kiezen om te gaan lunchen, dit is vaak bij een restaurant al goedkoper dan een diner. U kunt ook met iedereen gaan picknicken, dit is erg origineel en bij lekker weer erg aangenaam, dit kan zowel bijvoorbeeld in het bos, een park of op het strand.

Vervoer

Natuurlijk is het leuk om op te vallen op de grote dag. Echter kunt u ook opvallen door iets totaal anders te nemen als vervoersmiddel bijvoorbeeld een bakfiets, de één fietst en de ander zit voor in. Eventueel kunt u ook tussen de genodigden kijken of één van hun wellicht een geschikt voertuig heeft die u kunt lenen.

Zorg dat het een dag word om nooit te vergeten

U kunt op bijna alle aspecte bezuinigen rondom een bruiloft echter is een bruiloft vaak iets waar lang naar uitgekeken word. Als u iets altijd al had gewilt op een bruiloft zorg dan dat u daar wel wat geld aan besteden kan zodat het ten alle tijden een droombruiloft op uw manier zal zijn.
Gerelateerde artikelen
Trouwen met een groot budgetInternet staat vol met DIY (Do It Yourself) ideeën en low budget tips. De gemiddelde Nederlandse bruiloft kost tussen de…
Goedkope bruiloft vierenGoedkope bruiloft vierenEen bruiloft kost vaak veel geld. U kunt het natuurlijk zo duur maken als u zelf wilt. Het is een dag die u normaal gesp…
Hoe gaat het trouwen in het buitenland?Hoe gaat het trouwen in het buitenland?Trouwen in het buitenland is voor sommige mensen noodzaak, maar voor velen een droom die uitkomt. Trouwen op de locatie…

Reageer op het artikel "Leuke low budget bruiloft"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 19-07-2011
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!