InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Je vriendin ten huwelijk vragen

Je vriendin ten huwelijk vragen

Je vriendin ten huwelijk vragen Je vindt dat het tijd wordt dat je je vrienden de grote vraag gaat stellen om haar ten huwelijk te vragen. Het is een belangrijke vraag die de rest van je leven kan gaan bepalen. Dit kan natuurlijk gepaard gaan met de nodige zenuwen. Een huwelijksaanzoek moet ook speciaal zijn en een dag die jullie samen nooit meer zullen vergeten.

Ten huwelijk vragen

Dus je hebt al een tijdje een vaste relatie met je vriendin en je voelt dat je klaar bent om de volgende stap te gaan zetten en samen het huwelijksbootje in te gaan. Er komt al heel wat kijken wanneer je gaat trouwen. De onkosten, ga je een feest geven of niet, uitnodigingen, eten, huwelijksreis,enz. Maar het allerbelangrijkste is dat je je vriendin nog eerst ten huwelijk moet vragen. Dit kan gaan met de nodige hoop zenuwen en hopen het juiste antwoord te krijgen.

De ring

Eerst en vooral zal je een ring nodig hebben om je vriendin ten huwelijk te vragen. Dit is al zeker geen makkelijke klus omdat je al moet te weten komen welke maat van ring ze nu juist heeft. Om dit te weten te komen kan je bijvoorbeeld een oude ring die haar past meenemen naar de juwelier die de trouwring op dezelfde maat zal laten maken. Wanneer je al een datum hebt vastgelegd wanneer je wilt gaan trouwen kan je deze ook in de ring laten graveren.

Het voorstel

Dit is het moeilijke gedeelte. Een vrouw houdt heel graag van romantiek en wordt dus meestal het liefst op een speciale manier ten huwelijk gevraagt. Probeer haar te verassen op je eigen manier waardoor ze die dag nooit meer zal vergeten. Neem haar bijvoorbeeld naar een speciale plek om haar daar ten huwelijk te vragen. In een ballonvlucht, tijdens een weekendje aan de zee, tijdens een romantisch diner,... je kan het zo gek mogelijk niet bedenken.

Stel de vraag

Wanneer je zeker bent klaar te zijn en het juiste gepaste moment gevonden hebt is het tijd om je vrienden ten huwelijk te vragen. Je kan eventueel als je dat wilt op voorhand een tekstje voorbereiden over hoe je haar wilt duidelijk maken dat je met haar wilt trouwen, lees dit wel van een blaadje af maar bereid het op voorhand voor en laat het gewoon recht uit je hart komen.

Het antwoord

Wanneer ze ja zegt is het tijd om te vieren en de champagne te laten vloeien. Wanneer je niet meteen het antwoord krijgt wat je moet horen moet je niet te erg schrikken. Je vriendin voelt zich misschien nog niet klaar te zijn voor te trouwen, dit wilt niet automatisch zeggen dat ze niet van je houdt maar dat ze misschien bang heeft hoe jullie dit bijvoorbeeld gaan betalen zo'n trouwfeest of dat ze emotioneel nog niet klaar is om te trouwen. Het belangrijkste hierbij is dat je haar tijd gunt om erover na te denken en samen erover te praten zonder haar onder druk te zetten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Je vriendin ten huwelijk vragen"

Infoteur: Krisdeprest
Gepubliceerd: 05-07-2011
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!