InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Ik wil vreemdgaan

Ik wil vreemdgaan

Ik wil vreemdgaan Je wilt vreemdgaan, dit kan doordat jullie uit elkaar zijn gegroeid, verliefdheid, wraak, eenzaamheid, sleur, stress. Er zijn twee opties: vreemdgaan, of niet vreemdgaan. De voordelen en nadelen hiervan in dit artikel.

Vreemdgaan is een keuze

Het is belangrijk voor jezelf duidelijk te maken waarom je vreemd gaat. Is het omdat je partner niet genoeg aandacht aan je besteedt, is het omdat je spanning zoekt, wraak omdat je partner eerder is vreemd gegaan? Dit is de belangrijkste vraag om jezelf te stellen voor je beslist of je je relatie op het spel wilt zetten door vreemd te gaan.

Wanneer je besluit niet vreemd te gaan

Wanneer je hebt besloten om niet vreemd te gaan betekend dit dat je nog iets van je relatie wilt maken en voor je relatie wilt vechten. Het is jullie taak er alles aan te doen om dat gevoel dat jullie in het begin van jullie relatie hadden weer terug te. Het zal zeker niet de makkelijkste weg zijn, maar waarschijnlijk wel de weg waarbij je jezelf aan kunt blijven kijken. Het eerste wat je moet doen is met je partner praten over je gevoelens en het idee dat je vreemd wilde gaan. Dit is belangrijk zodat jullie samen weten dat het echt een probleem is en dat het echt tijd is om jullie relatie onder handen te nemen. Werken aan je relatie betekend investeren, tijd met elkaar doorbrengen en goed en eerlijk met elkaar communiceren over je gevoelens, angsten maar ook je dagelijkse bezigheden. Zorg goed voor jezelf, wanneer je niet voor jezelf kunt zorgen kun je ook geen zorg dragen voor je partner.

Wanneer je besluit wel vreemd te gaan

Wanneer je besluit om vreemd te gaan, vraag je dan af of je nog wel verder wilt met je partner. Je steekt veel tijd in de vraag of je vreemd wilt gaan, je weet dat wanneer je betrapt wordt, je dit je relatie kan kosten. Wanneer je denkt dat je relatie je niets meer waard is kun je dit bespreken met je huisarts en misschien is het eerlijker om dan een scheidingsproces in gang te zetten of te breken met je partner om schuld en beschuldiging te voorkomen.

Hoe zorg je ervoor dat je partner je niet betrapt?

Wanneer je een affaire aangaat zul je moeten beseffen dat je thuis ook nog iemand hebt die op je wacht. Spendeer meer tijd en aandacht aan de partner thuis en zorg dat er geen gaten komen in je routines om maar bij de minnaar of minnares te kunnen zijn. Houd de levens van je affaire en je partner gescheiden. Ga dus met je affaire naar plaatsen waar niemand je kent en waar je partner zeker niet zal komen. Blijf alert, wanneer liegen tegen je partner je gemakkelijk afgaat zul je door gemakzucht een fout maken waardoor je partner achterdochtig kan worden.
© 2012 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.vreemdgaan-overspel.nl/dodont.html

Reageer op het artikel "Ik wil vreemdgaan"

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 25-01-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Schrijf mee!