InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Afslanken en seks

Afslanken en seks

Afslanken en seks Het hebben van seks zou goed zijn om af te slanken door het verbranden van de extra calorieën... Is dat wel zo? Of hangt het er maar net vanaf hoe actief je bent in bed en zijn er andere factoren die meespelen. Lees hier hoe het echt zit met afslanken en seks en wat je kunt doen om je seksleven te verbeteren.
Om je maar meteen uit de droom te helpen; de verbrande calorieën tijdens de seks zijn bijna te verwaarlozen. Toch kan het hebben van seks helpen je hongergevoel te laten verdwijnen. Velen eten om een goed gevoel te krijgen. Daarom is het een goed idee om seks te hebben, in plaats van een slecht gevoel weg te werken met eten.

Seks helpt bij Afslanken?

Heel wat deskundigen geloven dat seks in een liefdevolle relatie een helende werking heeft op lichaam en geest. Tijdens seks, komen er net als bij trainen endorfine en hormonen vrij. Deze hormonen voorzien het lichaam tijdens seks, niet alleen van een geweldig gevoel, ze helpen om de pijn te verlagen, verlichten stress, zijn een boost voor je immuunsysteem en verminderen slechte cholesterol niveaus. Veel artsen denken dat door het hebben van een gezond seksleven, je langer zult leven en het verouderingproces vertraagt. Als dit nog niet genoeg redenen zijn om 's wat vaker actief te zijn in bed met je partner.

Beter seksleven door Fitness

Maximaliseer je gewichtsverlies, door te trainen in de fitnessclub. Een actieve levensstijl is een van de grootste boosters voor je seksleven. Hoe fit je bent, hoe beter en plezieriger je seksleven zal zijn, omdat je flexibel en niet zo gemakkelijk moe bent.

Een onderzoek uitgevoerd aan de Harvard School of Public Health concludeerde dat mannen, die gedurende 20 tot 30 minuten per dag trainen, ongeveer half zoveel kans op erectieproblemen hebben als inactieve mannen. Is dit niet een extra reden, om de fitnessclub met meer regelmaat te bezoeken? Wist je dat afvallen, stoppen met roken of het drinken van alcohol lang niet zoveel zal verbeteren aan je seksuele functies, dan de manier waarop trainen dat doet?

Seksuele problemen veroorzaakt door een gebrek aan fitness-niveau zijn:

  • Laag libido
  • Problemen met opwinding
  • Geen orgasme
  • Pijn bij het hebben en na de seks

Verlies gewicht

Redenen om gewicht te verliezen en regelmatig te trainen voor betere seks:

  1. Voor enthousiaste en liefdevolle seks, moet je aan je uithoudingsvermogen werken zodat je seksuele activiteiten langer kunnen duren. Wanneer je seksuele activiteit langdurig is, worden meer hormonen geproduceerd en verliest je gemakkelijker en sneller gewicht.
  2. Tijdens het bedrijven van de liefde, bevind je jezelf regelmatig een tijdje in ongebruikelijke seksuele posities, dus oefeningen voor de opbouw van kracht en flexibiliteit kunnen een plus zijn om meer plezierige seks te hebben.
  3. Spieren trainen en stretchen zal je helpen om krampen te vermijden, die soms opkomen wanneer je net aangenaam seks hebt.
  4. Het verlies van gewicht en verbetering van flexibiliteit maakt het een stuk makkelijker om in je favoriete positie de liefde te bedrijven. Met meer flexibiliteit en gewichtsverlies, kunt je ook gemakkelijk zoeken naar nieuwe posities die onmogelijk waren voor het gewichtverlies.

Ik heb er altijd voor gepleit, dat je krachtoefeningen moet combineren met conditionele trainingen om een gezond gewicht te krijgen. Nu lijkt het erop dat ik een actief seksleven in deze lijst kan toevoegen, als tip voor een gezond gewichtsverlies!
© 2010 - 2019 Fitness, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Seks stimuleert lichaam en geest: seks en afvallenSeks stimuleert lichaam en geest: seks en afvallenAfvallen gaat met veel moeite! Maar toch kun je op een plezierige manier aan je lichaamsgewicht werken door geregeld sek…
Sporten voor een beter libidoSporten voor een beter libidoWanneer we jong en energiek zijn is er meestal niets mis met ons libido. Zin in seks hebben we vaak bijna dagelijks, maa…
Misvattingen over seks in de relatieMisvattingen over seks in de relatieSeks is een onderwerp waar door veel mensen over wordt gepraat. Toch zie je dat er veel misvattingen zijn met betrekking…

Reageer op het artikel "Afslanken en seks"

Infoteur: Fitness
Gepubliceerd: 06-02-2010
Subrubriek: Seksualiteit
Medische informatie…
Schrijf mee!