InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > De gouden driehoek

De gouden driehoek

De gouden driehoek De gouden driehoek, de drie-eenheid amethist, bergkristal en rozenkwarts je ziet ze best vaak gecombineerd en hoewel de stenen afzonderlijk ook zo hun werking hebben, worden de stenen gezamenlijk als een geheel gezien. Wat maakt de paarse amethist, het zachtroze rozenkwarts en de melkwitte tot doorzichtige bergkristal als eenheid zo speciaal?

Werking van stenen

Het is niet eens een kwestie van geloven, stenen die zich eeuwen in de aarde hebben gevormd hebben een bepaalde werking. Daar is niets zweverigs aan, dat is onderdeel van de natuur. Wat we als mens zelf wel bepalen is wat we er extra mee doen.

Afzonderlijke werking

Behalve als eenheid, hebben de stenen afzonderlijk ook hun werking en dat is:
  • Amethist - het is een prachtig paarse steen en afhankelijk waar deze gedolven is, is het een dieppaarse kleur of gaat het meer richting lila. De amethist kan je helpen ontspannen en het minder druk in je hoofd laten hebben. Het zenuwstelsel wordt positief beïnvloed en het helpt prima tegen spanning en hoofdpijnklachten. De amethist in de slaapkamer helpt je bij een goede nachtrust.
  • Rozenkwarts gedreven door emotie helpt deze steen bij een vredelievende omgeving. De rust die de steen in het hart geeft, zorgt voor harmonie. De steen helpt je van jezelf en van de ander te houden en in die volgorde! Ook stimulerend om rustig te slapen.
  • Bergkristal deze steen reinigt. Reinigt de omgeving, en helpt de mens zich te reinigen in overdrachtelijke zin. Bergkristal heeft ook een prima werking op de natuur, dieren en al het groen vaart er wel bij. Het werkt vitaliserend en verzacht pijn. Er ontstaat weer ruimte in het hoofd.

Optimale energiestroom

Met al die drukke mensen in de westerse maatschappij, mensen die veelal in hun hoofd leven, kunnen deze stenen in huis van toegevoegde waarde zijn. Je moet er goed mee omgaan, ze goed reinigen, centraal in huis plaatsen maar verder hoef je nergens in te geloven. Het zijn immers helemaal geen lelijke stenen om te zien, dus laat ze rustig in het zicht liggen.Je kunt bovendien kiezen tussen de ruwe stenen of de getrommelde (gladde) stenen. Verder worden er ook nog wel eens figuren van gevormd.

Verstoorde energiestromen

Hoe kan de verstoring van energiestormen ontstaan? Eigenlijk is dat heel eenvoudig en logisch, want waar mensen leven kunnen stevige energiestromen door het huis golven. Het maakt niet uit of er één persoon woont of meerdere personen, hoewel bij meerdere mensen de kans wel veel groter is. Het is niet erg en heeft slechts te maken met het gegeven dat alle mensen verschillend zijn, iedereen brengt weer andere energieën mee van school, het werk of de supermarkt. Bovendien mensen ontwikkelen zich en ook dat levert energie op. Deze onzichtbare hectiek kan mensen onbewust beperken en voor heel gevoelige mensen zelfs verstorend zijn.

Wat doen de stenen?

De stenen als drie-eenheid zijn enerzijds terug te herleiden naar een stukje religie. Hier hebben het getal drie en de driehoek een bijzondere betekenis (op allerlei verschillende vlakken). Anderzijds verbinden de drie stenen zich onderling en dit vormt daarmee een solide basis. Deze solide energiestroming is sterk en afhankelijk van de grootte van de stenen kan er mogelijk een heel huis mee beïnvloed worden. Beinvloeden in de zin van balans brengen en houden in de aanwezige energiestromen, zoals eerder beschreven. Als je er heel bewust mee aan de slag gaat, merk je dat aan de mensen. De mogelijk scherpe kantjes gaan er vanaf.

Reinigen

Om stenen te reinigen, en dat moet je af en toe doen, kan je ze een nacht in de volle grond in de tuin leggen. Mag bij volle maan, maar hoeft niet per se. Je kunt ze ook een tijdje onder stromend water houden (zeker een minuut of 10) en ze dan aan de lucht laten drogen.

Conclusie

Na deze tekst zal mogelijk toch de vraag opdoemen in hoeverre je er in moet geloven. Niet dus behandel de stenen goed, zet ze in de driehoek en denk er verder niet meer aan. Laat gewoon gebeuren wat er moet gebeuren een gouden driehoek!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het verzorgen van edelstenen en mineralenBij gebruik van edelstenen en mineralen voor de genezende werking is het belangrijk om de stenen regelmatig te reinigen…
Stenen, sterrenbeelden en kleurentherapieEdelstenen kunnen worden gebruikt om mee te helen, maar kunnen ook persoonlijk zijn toebedeeld door het karakter van die…
Edelstenen - agaat, amethist en bergkristalEdelstenen - agaat, amethist en bergkristalEdelstenen, zoals agaat, amethist en bergkristal en vele andere mineralen worden onder andere gebruikt in sieraden. Een…
Bergkristal, aards én spiritueelBergkristal, aards én spiritueelBergkristal wordt als positief, helder, reinigend gezien en als je je verdiept in bergkristal, dan klopt dit ook wel.…
Edelstenen voor in de kinderkamerEdelstenen voor in de kinderkamerEdelstenen en mineralen hebben aantrekkingskracht op kinderen. Jonge kinderen kunnen namelijk over het algemeen goed de…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ponce Photography, Pixabay
  • A. Cornelisse, natuurgenezer van Niiraja

Reageer op het artikel "De gouden driehoek"

Reacties

José, 23-11-2016 16:29 #2
Hallo. De gouden driehoek stenen reinigen weet ik. Maar hoe laad ik ze weer op? Reactie infoteur, 24-11-2016
Als ze gereinigd zijn, zijn ze ook weer 'geladen' zoals jij dat noemt,

Nikki, 25-08-2016 18:02 #1
Ik heb net de gouden driehoek op de markt gekocht, ze zien er supermooi uit! Ik ben benieuwd of het ook echt werkt. Ik heb ze alle drie, maar dan geslepen; nu heb ik ze dus ruw gekocht. Het hielp supergoed en ik was er zo blij mee! Op school heb ik ook veel betere cijfers gehaald. (ik ben hoogsensitief, dus had ik het ook altijd heel druk enz, in mijn hoofd) het heeft mij supergoed geholpen! Ik raad het jullie echt aan!

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 20-09-2016
Subrubriek: Spiritueel
Special: Alternatieve geneeskunst
Reacties: 2
Schrijf mee!