InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Snel afvallen met Pu Erh thee

Snel afvallen met Pu Erh thee

Snel afvallen met Pu Erh thee Pu Erh Thee is een Chinese thee die kan worden gebruikt om af te vallen of af te slanken. Pu Erh Thee is hét middel voor snel afvallen. Het is gezond en natuurlijk en het helpt je bij het snel kwijtraken van die vervelende extra kilo's. Pu-Erh thee mag dan bekend staan om het feit dat het mensen goed helpt om af te vallen, daarnaast wordt de thee ook nog een genezende werking toegeschreven. De thee is rijk aan anti-oxidanten, die weer erg belangrijk zijn bij een gezonde voeding.

De herkomst van Pu Erh thee

Pu Erh Thee komt oorspronkelijk uit het verre China. We hebben het dan over enige originele Aziatische Pu Erh Thee. Al zeventien eeuwen lang wordt de thee gedronken door de Chinese bevolking, zoals zij zoveel dranken en kruiden gebruiken die bekend staan als zeer gezond en voedend.

In Chinese provincie Yunnan werd de thee voor het eerst gedronken. Nog steeds is het deze provincie Yunnan waar de allerbeste POu Erh vandaan komt. Door de biologische kweek en diir het juiste fermenteringsproces waar men hier gebruik van maakt kunnen zij topkwaliteit blijven garanderen. In China zelf zweren de inwoners dan ook uitsluitend bij thee uit de provincie Yunnan. In die regio bepalen de theevelden en plantages dan ook het beeld. De uitgestrekte heuvels aldaar zijn perfect gelegen voor de verbouwing van de Pu Erh Thee.

Onderzoek naar Pu Erh Thee

Zhao Xuemin is een arts uit China die in de 18e en 19e eeuw leefde en zelf zeer oud geworden is. Tevens is hij auteur van een bekend Chinees medische tijdschrift. In dit geschrift schreef hij al over de befaamde Pu Erh thee: "Pu Erh thee is de meest werkzame thee tegen overtollige en schadelijke lichaamsvetten. Mensen die Pu Erh thee drinken leven langer en gezonder." Zelf was Zhao een drinker van de thee, en het heeft hem zeker geen windeieren gelegd, want hij werd meer dan een eeuw oud!

Daarnaast is er uiteraard door veel wetenschappers onderzoek gedaan naar de werking van Pu-Erh. In Parijs bijvoorbeeld heeft een groep proefpersonen deelgenomen aan een test waarbij ze vier weken lang dagelijks de thee de dronken. Het resultaat was dat zij tussen de 5 en 11 kilo afvielen. Dit ging om mensen met uiteenlopend lichaamsgewicht.

De proefpersonen aten drie gezonde maaltijden per dagen die overeenkomstig hun normale eetpatroon waren, het enige verschil was dat ze dit nu met een kopje van de Chinese thee deden. De Franse onderzoekers kwamen tot de conclusie dat de Pu erh thee een gedeelte van het overtollige vetten kan verwijderen uit het lichaam van een mens.

Waar is Pu Erh goed voor?

Over het algemeen is bekend dat de thee de volgende werkingen heeft:
  • Het stimuleert je spijsvertering
  • Het bevordert je darmwerking
  • Het vermindert je hongergevoel
  • Het ontslakt en reinigt je darmen
  • Het verbetert je vetverbranding
  • Het zuivert je bloed
  • Het verlaagt je cholesterolgehalte
  • Het versterkt je immuunsysteem
  • Het werkt uiteraard afslankend

Manieren om Pu Erh in te nemen

Pu Erh Thee heeft een geweldige zachte smaak, dus naast dat het gezond is, is het ook nog lekker. In China ziet men de thee hiernaast als een echte gezondheidselixer. De een drinkt er een kopje per dag van, de ander een bij iedere maaltijd, en weer een ander zal er meerdere potten per dag van drinken.

Naast dat het te drinken is als thee uit een zakje of als losse thee is het ook verkrijgbaar in pilvorm of in echte detox-kuren (soms verdeeld over verschillende fases). Het drinken van de thee is echter het gezondst omdat het er ook voor zorgt dat je weer wat extra vocht binnenkrijgt.

De thee is te koop bij verschillende winkels, zowel reguliere winkels als reformwinkels. Je kunt het bijvoorbeeld ook kopen bij De Tuinen en het Kruidvat. Daarnaast is het uiteraard ook via diverse websites te verkrijgen, waaronder Nederlandse websites.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe kun je afvallen met afslankthee?Hoe kun je afvallen met afslankthee?Kun je afvallen met afslankthee? Is het echt zon wondermiddel als constant wordt beweerd? Hoe werkt het afvallen met af…
Wat moet je eten als je wilt afvallen?Wat moet je eten als je wilt afvallen?Als je wilt afvallen moet je meer bewegen en minder eten. Maar wat moet je eten als je wilt afvallen? Het is belangrijk…
Afvallen door water drinkenAfvallen door water drinkenAfvallen of afslanken is voor veel mensen een opgave. Je moet minder en gezonder eten en tegelijkertijd meer bewegen. Je…

Reageer op het artikel "Snel afvallen met Pu Erh thee"

Reacties

Jo Banning, 10-03-2014 11:11 #17
Hans,
Ik drink acht flinke koppen per dag ben in acht weken elf kilo afgevallen i.s.m. sporten vijf keer in de week rpm.

Josie, 14-01-2014 10:14 #16
Ik drink al meer dan 10 jaren Pu Ehr thee en ben er zeer tevreden over. De thee heeft een speciale smaak die niet bij iedereen goed valt. Of het echt helpt om je vet te killen weet ik niet helemaal zeker, maar door de smaak past wel goed in het schema van meer drinken, minder eten en meer bewegen. Het geeft je iig een voller gevoel dan een normale kop thee. Voor mensen zoals ik met darmproblemen is het zeer heilzaam. Het geeft je onrustige darmen de rust waardoor je beter kan functioneren in je dagelijkse leven.

Kim, 17-12-2013 15:50 #15
Hoi, ik drink voor het eten appelazijn en naar het eten 2 koppen pu erh thee. Toch ben ik 2 kilo aangekomen, hoe kan dat? Ook heb ik gehoord dat je heel veel kan afvallen met bepaalde afslank theeblaadjes, ik wil heel veel kilos kwijt. Weet u toevallig hoe dje blaadjes heten?

Kav, 28-11-2013 09:29 #14
Beste

ik gebruik pu erh thee al 1 week. ik ben twee kg aangekomen. weet iemand daar iets van?

Robert E., 20-10-2013 01:10 #13
Triest dat mensen geloven in mooie praatjes en zich niet even verdiepen in de materie. Daarnaast wil ik waarschuwen voor zeker de directe import van Pu'erh thee uit China. Bij verschillende onderzoeken naar de kwaliteit van Pu'erh thee zijn hele hoge concentraties DDT en andere bestrijdingsmiddelen gevonden. Voor de leken DDT is in het Westen al ruim 40 jaar verboden omdat het ondermeer kankerverwekkend is en sinds de Conventie van Stockholm in 2001, met ingang van 2004 wereldwijd verboden als bestrijdingsmiddel.
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat de thee een goede afslanker zou zijn. Als er enig effect te merken is, is dat omdat het middel laxerend werkt en daarmee heeft het slechts effect op de korte termijn.
Mijn advies: eet gewoon minder, bouw de hoeveelheid eten en zoete drankjes die je drink langzaam af, dat werk het beste en op lange termijn. Het bewijs: ik ben op die manier 35 kg afgevallen in 3 jaar en nu zonder problemen al 1,5 jaar op hetzelfde gewicht.
Bijkomend voordeel: in plaats dat je portemonnee steeds leger wordt van al die "wondermiddeltjes" word je portemonnee steeds dikker als je "mijn dieet" volgt.

Sandy, 08-08-2013 15:11 #12
Ik heb pu erth tea vetkiller)ik drink het nu 3dagen!dis mijn 4de dag)ik mag 4 kopjes per dag)of 1 of 2 kopjes) smaak is lkkr en ruikt ook erg lkkr) omdat ik die thee kocht is omdat ik volslank figuur heb en me boven bene zijn te vol veel vet en my buik ook)ik weeg 83kilo) gister avond had ik my gewogen op weegschaal en vanochtend woogde ik me weer nu weeg ik 82,5kilo blijkt dat die thee wel werkt) alleen ik voel ut wel in mijn darme en weinig eetlust) ik drink thee sochtens smidags tussende midagg en savond bij eten) 4kopjes per dag) ik hoop dat ik de gewicht ga halen die ik wil behalen ik wil rond 75 70 kilo wegen) suc6 met iedereen die ou ert tea gebruikt

Kees, 25-03-2013 12:34 #11
Het werkt niet koop het dus niet.

Mira, 11-03-2013 22:18 #10
Ik ben 19 jaar en ik woog 97 kilo. Ik liep eens een stunt winkel in en ik zag de thee liggen voor maar 0.50 cent dus ik heb er gelijk 4 genomen nadat ik las dat het vet verbrand. Thuis aangekomen ben ik elke dag 3 grote mokken gaan drinken van de thee NA het eten. Vandaag ging ik toevallig op de weegschaal staan en ik weeg 90 kilo! en ik heb de thee 26 februari gekocht verder doe ik niet aan sport! Ik ga de thee zeker weten blijven drinken ik zou zeggen doen!

Bibi, 06-02-2013 08:04 #9
Ik drink alleen de pu erh thee van tabs-choice (webshop) vooral de jasmijn versie is genieten. Van 1 blokje thee drinken we met z'n tweeën een hele avond en het helpt inderdaad goed bij afslanken. Ik heb de goedkopere thee nooit geprobeerd maar die zal niet kunnen tippen aan de "echte".

Nicole, 14-10-2011 08:07 #8
Ik heb de thee gekocht bij de tuinen, en had me voorgenomen om minimaal 4 kopjes per dag te gaan drinken. Mijn man deed gezellig met me mee. Helaas vond ik de thee erg onsmakelijk. En dat is heel erg zacht uitgedrukt. Mijn man vond het "gewoon naar thee" smaken, ik proefde een hele smerige vis-achtige smaak, ik kon het tweede kopje niet meer opdrinken zonder braakneigingen te moeten onderdrukken. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik heb andere ook laten proeven, en vreemd genoeg vind de een de thee normaal smaken, en anderen proeven de vieze vissmaak die ik ook proef! Ik heb vervolgens losse pu erh thee besteld bij een theewinkel, in de hoop dat het aan het merk lag. Maar helaas is dat niet het geval, die thee is net zo vies. Omdat ik wel gezien heb dat de thee heel erg goed is, zoek ik nu een manier om de smaak te neutraliseren, suiker, zoetjes en honing smaken niet bij vis, en neutraliseren zeker de smaak niet. Ook mengen met sterke bosvruchten thee helpt niet. Iemand enig idee?

Martin Ophuijsen, 16-09-2011 10:55 #7
De thee smaakt normaal zoals thee moet smaken.

Sarah, 13-09-2011 15:46 #6
Hoe vaak moet/mag je deze thee drinken per dag? En smaakt het wel lekker of is het een beetje vies? Reactie infoteur, 13-09-2011
Hallo,
Ik weet niet of er een maximum is aan het drinken van deze thee. Veelal wordt echter geadviseerd om een tot twee kopjes te drinken na iedere maaltijd. Tot zes kopjes moet dus geen probleem zijn.

Smaken verschillen heel erg. Zelf vind ik het best lekker maar ik ken ook mensen die er niks aan vinden. Ik zou zeggen probeer het een keer, bij het Kruidvat is het best goedkoop!

Renco, 24-01-2011 11:44 #5
Lijkt me verstandig om echte puerh thee te drinken en geen lage kwaliteit thee die als puerh of nanyu thee wordt verkocht. Een hele schijf is zo'n 357 gram en u hoeft meer een gram of vier per keer te gebruiken om een paar heerlijke koppen thee te bereiden. Ook zijn er 100 grams schijven en mini puerh schijven voor eenmalig gebruik. Er zijn zoveel verschillende soorten puerh thee dat er echt sprake is van een tea-adventure, wanneer u begint hoge kwaliteit puerh thee te drinken. U kunt zonder problemen uw puerh thee direct vanuit China laten bezorgen. Reactie infoteur, 24-01-2011
Hallo Renco,
Hartelijk dank voor deze tip!

Sita, 26-05-2010 15:32 #4
Ik drink voor heen de nan yu thee, maar die vond ik echt niet goed, ben nu een week pu-erh tea aan het drinken en ik merk dat ik nu ben afgevallen, ik heb nog niet echt gewogen hoeveel, maar ik merk het wel aan mijn broeken, goed dus die thee

gr sita

Z., 14-06-2009 12:51 #3
Is het verstandig om deze thee te drinken als je borstvoeding geeft? Reactie infoteur, 14-06-2009
Hoi Z,

Naar mijn inschatting is er geen reden waarom dit slecht zou kunnen zijn. Maar ik kan je alleen aanraden om hierover contact op te nemen met je huisarts.

Mvg,
Pero

Ioana, 24-06-2008 09:18 #2
Hoi! Ik heb pu-erh thee voor de eerste keer bij De tuinen gekocht. Ik zocht een afslankthee zonder senna. Ik heb het eigenlijk niet echt serieus genomen in het begin. Maar na een paar dagen merkte ik dat mijn gezicht geweldig verschoond was. Ik heb geen last van diaree in ieder geval (dat krijg je van de senna) en ben in de paar dagen dat ik het serieus drink halve kilo afgevallen, terwijl ik dit weekend echt niet gezond heb gegeten en een beetje te veel wijn gedronken. Het helpt echt als je een kater hebt. Ik zat ook te denken om die kuur te bestellen maar ik denk dat de diaree komt door de pillen die je ook moet slikken, dus ik hou het bij de thee.

G. P. Fokkema, 15-05-2008 21:55 #1
Bestaat er de mogelijkheid dat ik na nu 3 weken de Pu Erh thee en capsule's gebruikt te hebben aan de diaree ben. Komt dit vaker voor en moet ik dan tijdelijk stoppen of gewoon door gaan die diaree duurt nu al 5 dagen. Ik verneem graag e.e.a. van U dank U. Reactie infoteur, 15-05-2008
Er zijn berichten bekend dat er in de Pu Erh soms te veel bestrijdingsmiddelen zitten, maar dit is natuurlijk niet bij alle merken het geval. Zou u thee hebben waarbij dat het geval is, dan zou dat de boosdoener kunnen zijn.

Verder weet ik niet of het een heel goed idee is de thee en de capsules beide te gebruiken. Het lijkt me beter alleen de thee te drinken, dit zou voldoende effect moeten hebben.

Infoteur: Dessal
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 17
Medische informatie…
Schrijf mee!