InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Afslanken en gezond blijven met Bojenmi thee

Afslanken en gezond blijven met Bojenmi thee

Afslanken en gezond blijven met Bojenmi thee De traditionele Chinese geneeskunde werkt sinds meer dan duizend jaar voornamelijk met kruiden. Op dit moment zijn er in China meer dan 5000 geneeskruiden gerubriceerd en beschreven. Bepaalde standaardmengsels, die tal van verschillende kruiden bevatten, worden in China massaal gebruikt. Bojenmi is een Chinese samengestelde kruidenthee die nu ook in Europa steeds meer gedronken wordt. Om af te vallen, om de spijsvertering te verbeteren, en om het cholesterolniveau te verlagen. Bojenmi thee wordt voornamelijk aanbevolen als hulp bij het afvallen, en als remedie bij een slechte spijsvertering. Gebruikers melden inderdaad dat zij gemakkelijker afvallen met behulp van de thee, en dat tevens de spijsvertering en de stoelgang verbeteren. Bojenmi thee stimuleert vooral de spijsverteringsorganen in hun werking. Het werkingsspectrum is echter veel breder, het is een middel tegen vele kwalen. De thee zorgt onder meer ook van een toename van de weerstand, afvalstoffen worden door de lever en de nieren beter afgevoerd, het versterkt de hartfunctie, het verlaagt de bloeddruk, het verlaagt de cholesterolniveaus en het helpt arteriosclerose voorkomen. Ook kan het gericht worden gebruikt bij misselijkheid, constipatie, opgeblazen gevoel, diarree, boeren of gebrek aan eetlust. Vanwege de eetlust opwekkende werking wordt de thee ook wel aanbevolen als een ondersteuning bij de behandeling van anorexia. Aan vrouwen wordt beloofd dat zij er door het gebruik van de thee jeugdiger en mooier gaan uitzien.

Veelzijdige effecten

  • Het grootste bestanddeel (50 procent) van Bojenmi is witte thee. Witte thee zou nog meer gezondheidseffecten bezitten dan groene thee. Het bevat bijzonder veel antioxidanten, en beschermt daardoor lichaamscellen tegen oxidatie. Verder bevat witte thee veel fluoride, wat er voor zorgt dat ons gebit en onze botten sterk en gezond blijven.
  • Andere bestanddelen van Bojenmi thee zijn:
  • Meidoorn (9%). Meidoorn versterkt de hartspier en werkt tevens bloeddrukregulerend.
  • Gerstezaad. Gerstezaad bevordert de spijsvertering en de eetlust, en helpt tegen winderigheid.
  • Poria Cocos. Een geneeskrachtige paddenstoel die onder meer de werking van de blaas bevordert.
  • Pharbitis nil (Morning glory) Is ontstekingremmend, vochtafdrijvend en licht laxerend.
  • Aduki boon. Is ondersteunend voor de nier- en blaasfunctie.
  • Radijs. Helpt bij zure oprispingen, buikkrampen en een trage darmfunctie.
  • Rhizoma Alismatis. Van belang voor de waterhuishouding in het lichaam.
  • Prunella. Antiseptisch, antibacterieel, en een belangrijke antioxidant. Helpt ook bij voedselvergiftiging.
  • Cassia Tora. Vochtafdrijvend en bloeddrukverlagend.
  • Massa medicata fermentata. Stimuleert de spijsvertering en balanceert de maagfunctie.
  • Patchouli. Activeert de vertering van voedsel in de maag.
  • Citrus. Breekt vet af tijdens de spijsvertering, voorkomt obstipatie, is vochtafdrijvend.

Dosering en verkrijgbaarheid

Bij spijsvertering- of darmklachten kan Bojenmi thee heel goed incidenteel worden gebruikt. Voor het afvallen of het verbeteren van de gezondheid dient de thee gedurende lange tijd dagelijks gedronken te worden. De aanbevolen dosering is dan drie keer per dag één a twee zakjes. Natuurlijk kan Bojenmi thee ook heel goed gebruikt worden als vervanger voor koffie of andere thee. Om de kosten hoeft men het niet te laten. Een doosje met twintig zakjes kost meestal niet meer dan 2 Euro. Bojenmi wordt op internet aangeboden maar is ook verkrijgbaar in veel Chinese winkels of Toko’s.
© 2011 - 2017 Machosofty, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Soorten kruidenthee en hun werking op de gezondheid: tipsSoorten kruidenthee en hun werking op de gezondheid: tipsEen kopje thee is een ideaal middel om je lichaam op een natuurlijke manier gezond te houden. Kruidenthee heeft tal van…
Thee - uit ChinaThee - uit ChinaThee werd in China al duizenden jaren voor onze tijdrekening gebruikt. Chinese thee: Cha werd in eerste instantie genees…
Kruiden tegen griep en keelpijnKruiden tegen griep en keelpijnFytotherapie, genezen met kruiden, wordt al sinds mensengeheugenis toegepast. Geneeskrachtige kruiden kunnen helpen kwaa…
recensieMijn ervaring met Nan Yu theeNan Yu Thee is een Chinese thee, die bekend staat als zeer positieve bijdrage bij het afslanken. Naast de afslankende we…

Reageer op het artikel "Afslanken en gezond blijven met Bojenmi thee"

Reacties

Laura, 11-11-2017 12:16 #2
Waar kan ik bojenmi thee kopen?

Marcus, 22-05-2017 07:38 #1
Ik was eerst nogal sceptisch aangezien witte thee en groene thee en pu ehr thee niet echt veel doen met afvallen voor mij. Bojenmi werkt echt. blijkbaar zijn een of meer van de ondersteundende kruiden in de bojenmi thee dusdanig effectief dat ik deze thee wel kan aanbevelen om af te vallen.

Bojenmi is de enige afslank thee die werkt bij mij. Zodra ik dit drink zie ik de kilo's er vrij snel afvliegen zonder dat ik heel streng dieet ofzo.
Ik heb dan wel de originele versie dus de losse kruiden, niet het afvalgruis uit een theezakje. Ik kan zeker aanraden om dit product te proberen. Ik denk dat ieder lichaam anders in elkaar zit dus ik ga geen beloftes doen dat dit voor iemand anders ook goed werkt. Maar dit werkt beter dan enkel witte of groene thee of pu erh. Bojenmi werkt echt en bij de chinese toko kost het maar een paar euro voor 100gram. Het smaakt niet vies dus je hebt altijd gewoon sowieso lekkere thee, om te drinken. Als je meer dan 3 of 4 euro betaalt voor 100 gram van deze thee dan ben je opgelicht, en als de thee op is houd je altijd nog een mooi bewaar blikje over.

Voordelen: -
- het werkt echt, je valt er makkelijk van af (groene- en pu -ehr thee doet niets, bojenmi werkt perfect).
- het is goedkoop (3 euro voor blik met 100gram), zelfs als het niet werkt is het nog steeds erg goedkoop.
- Als de thee op is heb je nog een heel mooi blikje over met mooie chinese afbeeldingen.

-Nadelen: geen.

Infoteur: Machosofty
Gepubliceerd: 14-09-2011
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!