InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > 15 tekens dat het spookt bij jou thuis

15 tekens dat het spookt bij jou thuis

Je hoort voetstappen boven op de overloop, terwijl je weet dat er niemand boven is. Deuren slaan uit zichzelf dicht. Spullen die je vaal gebruikt verdwijnen en verschijnen weer op een andere plek, zonder reden. Het keukenlicht gaat vanzelf aan, of er hangt een vreemde parfum in de lucht. Dit zijn enkele indicaties dat het zou kunnen spoken bij jou thuis.
De eerste stap die je moet nemen is alles wat een incident zou kunnen veroorzaken, uitsluiten. De reden dat een deur dichtslaat kan bijvoorbeeld ook aan de wind liggen. Er zijn allerlei rationele verklaringen voor gebeurtenissen. Als je zeker weet dat je alles hebt uitgesloten, let dan op de volgende dingen.

Onverklaarbare geluiden

Voetstappen, geklop, gedreun, krassende geluiden. Geluiden van dingen die vallen. Soms zijn geluiden vrij zacht, maar ze kunnen ook ineens heel hard zijn

Deuren en kastjes die open en dicht gaan

Heel vaak gebeurt dit terwijl niemand het ziet.Degene die het meemaakt hoort meest van tijd het geluid van deuren die opengaan of dicht. Of je loopt even de kamer uit, om terug te komen en te zien dat je kastjes openstaan. Het kan ook gebeuren dat je meubels ineens in een andere opstelling staan, of heel ergens anders.

Lampen die aan en uit gaan

Ook dit incident wordt vaak niet gezien. Maar het komt veel voor dat de lamp ineens aanstaat, terwijl je zeker wist dat je ze uit had gedaan. Dit kan ook gebeuren met televisies, radio’s en andere elektrische apparaten.

Voorwerpen die verdwijnen en verschijnen

Vaak komt het voor dat je ineens je sleutels bijvoorbeeld niet kan vinden, die je normaal altijd op dezelfde plek hebt liggen. Je bent overal aan het zoeken maar even later liggen ze weer op hun plek, terwijl je zeker wist dat ze er net niet meer lagen. Het is alsof iemand ze eventjes snel geleend heeft.

Onverklaarbare schaduwen

Het zien van voorbijgaande schaduwen en vormen, meestal wordt dit vanuit de ooghoeken waargenomen. Meest van tijd hebben deze schaduwen vage menselijke vormen, maar soms zijn ze wat kleiner.

Gevoel dat iemand kijkt

Dit is een veel voorkomend gevoel en kan aan veel dingen worden toegeschreven. Het idee dat je continu in de gaten wordt gehouden, maar als je omdraait is er niets of niemand. Als je het meestal in een bepaalde ruimte van het huis hebt, kan het een teken zijn.

Raar gedrag van dieren

Een hond of een kat kan ineens raar gedrag vertonen. Honden kunnen gaan blaffen tegen iets wat niet te zien is, of ineens een bepaalde kamer niet in willen gaan. Katten kijken vaak naar iets wat zich door de kamer heen beweegt. Dieren hebben scherpere zintuigen dan mensen, en veel onderzoekers denken dat hun paranormale vermogen hoger ligt dan bij mensen.

Dit zijn de meest voorkomende gebeurtenissen, maar er kunnen nog veel raardere dingen gebeuren.

Lichte psychokinetische fenomenen

Een deur open en dicht horen gaan is 1 ding, maar het werkelijk zien gebeuren is een tweede. Vergelijkbaar, een lamp echt uit en weer aan zien gaan is een groter bewijs dat er werkelijk iets onverklaarbaars aan het gebeuren is. Heb jij de radio aan en uit zien gaan, of misschien een muziekspeelgoedje van je kind die zonder reden begint te spelen. Ramen en deuren die op slot gaan en weer van het slot. Sommige mensen melden dat als ze in bed liggen, ze iemand kunnen horen of op het bed voelen zitten.

Gevoel van aanraking

Het gevoel dat je de hele tijd in de gaten word gehouden is 1 ding, Maar het kan ook voorkomen dat je het gevoel hebt dat iets of iemand je heeft aangeraakt. Sommige mensen voelen iets snel langs hun heengaan, of voelen iets tegen hun hand of schouder. Het kan ook een licht duwtje zijn of een klopje.

Koude en warme plekken

Koude plekken worden gezien als een klassiek voorbeeld van dat het ergens spookt. Maar elke onverklaarbare temperatuurswijziging kan als bewijs worden gezien.

Onverklaarbare geuren

De doordringende geur van een bepaald parfum die je zelf niet gebruikt, of misschien wel de geur van rook terwijl je zelf niet rookt.Het komt en gaat en hangt vaak op bepaalde plekken in je huis. Het kunnen ook onaangename geuren zijn die je niet kan verklaren.

Vliegende of bewegende objecten

Je borden die over de tafel heen schuiven, schilderijen die van de muur vliegen, deuren die met een knal dichtslaan en meubels die verschuiven. Dit valt allemaal onder de poltergeist verschijnselen.

Lichamelijke aanslag

Je wordt bekrast, geslagen of behoorlijk hard geduwd, of er word aan je getrokken. Deze vormen komen weinig voor, maar zijn behoorlijk vervelend.

Ander tastbaar bewijs

Onverklaarbare teksten/tekeningen op bijvoorbeeld de muren of op papier. Hand of voet afdrukken

Verschijningen

De manifestatie van een geest of entiteit. Deze incidenten komen voor in verschillende vormen. Het kan door een als mens uitziende mist die verschijnt. Of door iets transparants wat steeds meer vorm aanneemt. Het verschijnt geleidelijk maar kan heel snel weer verdwijnen, door de muur heen of terwijl je er naar kijkt.
© 2007 - 2017 Daisy, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het bestaan van geestenHet bestaan van geestenHelp het spookt in huis! Maar is dat daadwerkelijk zo? Wat zijn geesten of spoken? Geesten worden vaak gezien als de zie…
Het zien van entiteitenEntiteiten, ook wel geesten, engelen of spoken genaamd, zien we vaker dan we zelf denken. Er bestaan vier verschillende…
Leuke weetjes - Spoken en geestenLeuke weetjes - Spoken en geestenWat is het verschil tussen spoken en geesten? Hoe kan je weten of een spook of geest echt is of niet? Hoe moet je een sp…
Films over geestenGeesten zijn al sinds de oudheid vaak het onderwerp van verhalen en mythen. Met de komst van de film is dit niet verande…
Halloween vakantie in EngelandHalloween vakantie in EngelandIn Engeland wordt Halloween op een heel bijzondere manier gevierd. In de dagen en weken voor 31 oktober zijn de spoken e…

Reageer op het artikel "15 tekens dat het spookt bij jou thuis"

Reacties

Richard, 18-06-2017 12:49 #123
Ik lag een paar dagen op mijn bed op mijn linker zij en opeens voelde ik mijn deken weg getrokken worden
ik keek rond en zag niets ik schrok me dood.
ook schrok ik een keer wakker toen ik een soort van licht boven mij zag, wederom zag ik niets of niemand.
ben ik getikt aan het raken?

Annn, 05-06-2017 23:39 #122
Bij mij springt een bepaalde lamp altijd aan…
Het is wel een touch lamp, en er zijn heel vaak sleutels kwijt.
Ben ik een beetje para of? :p

Em Anoniem, 05-05-2017 12:50 #121
Ik hoor zo vaak (Als ik alleen thuis ben) voetstappen boven of luide bonken, af en toe klinkt het ook alsof er een bal is gevallen en die stuitert over de grond. Soms lijkt het ook alsof er deuren op zijn die ik eerder dicht had gedaan. Ik heb het ook een paar keer gehad dat ik echt bang was terwijl er niemand was. Dan wist ik niet eens waar ik bang voor was.

Mikky, 05-03-2017 00:01 #120
Iets heel eigenaardigs bij mijn ouders gebeurd vanavond, ik was met mijn vader tv aan t kijken en ineens vielen verschillende vazen van de kast op de grond. De deur van de kast had niks precies een aardbeving en toch waren alle vazen kapot, wat zou dit kunnen zijn? Aub ik maak me zorgen?

Els, 31-01-2017 08:36 #119
Als het 's morgens licht wordt zie ik dingen op mijn slaapkamerplafond en zodra ik er naar kijk verdwijnt het heel snel richting behang. Ik vind het eng.

Maikel, 21-01-2017 23:15 #118
Hallo ik heb ook iets wat me nu al 2x overkomen is

Ik ben om de 14 dagen een weekend weg en het eerste weekend dat ik weg ben vertelde mijn oom dat me kraan naast de wasmachine 3x open gedraaid was en mijn bijkeuken vloer nat was en niemand anders kan ik mijn huis komen en mijn oom en tante zorgen voor de dieren als ik er niet ben en het is een paar weken rustig geweest en nu dit weekend weer raak mijn hond totaal gek en in de war en mijn katten wilden niet na beneden komen ben het totaal niet gewent van me dieren dat ze dit doen als ik zelf thuis ben gebeurt er eigenlijk niks maar begin te vermoeden dat er iets bij mij spookt ben zelf niet bang maar vind het niet prettig als ik het niet weet en soms als ik zelf thuis op bed lig heb ik het gevoel dat ik bekeken word

Natasja, 09-01-2017 23:27 #117
Mijn afstand bestuurbare auto gaat soms opeens vanzelf rijden voor en achteruit. Vannacht om 6 uur moest ik ervoor mijn bed uit om het af te zetten omdat de auto volop aan het rijden was. Er is ook een speeltje met muziek dat verschillende keren vanzelf begint te spelen.

Chantal, 31-12-2016 19:34 #116
Hier gebeuren bijna al die dingen. Maar nu verdwijnen er ook spullen, eerst mijn medicatie… wat altijd in mijn tas zit en nu zijn er 3 lipstiften weg uit mijn tas… Hoe kan dat? Wat willen ze daarmee zeggen? Mvg Chantal

Harry, 30-12-2016 19:45 #115
Het is zo herkenbaar wat ik hier lees. Nu ik verhuisd ben komen die dingen niet meer voor. Maar toen ik nog in het oude huis (duplexwoning) woonde kwam het regelmatig voor dat de deur v/d vooraadkast open stond. Als ik dan van huis af was geweest, deed ik de kast zorgvuldig dicht. Maar desondanks stond de kastdeur weer open. En dat er dingen verdwenen en dat ze dan 5min later gewoon in vollezicht aanwezig weer waren. Dan begin je bij jezelf wel af te vragen of het in je bovenkamer nog wel op een rij hebt zitten. Zeer vervelend vooral naar andere mensen toe, je word niet serieus genomen. En dat is nog het ergste van alles. Hulp krijgen gebeurd zo goed als niet want paniek slaat toe men weet niet wat of hoe ze het moeten aanpakken. Het is ook een zeer schemer gebied het paranormale en word door veel mensen nog gezien als gek, niet normaal, maf & met veel onbegrip tegenaan gekeken.

Abygail, 08-12-2016 20:25 #114
Hallo,

heb een kleine vraag over iets, is wel al een tijdje geleden. Vanaf kinds af aan zag ik altijd zodra het avond werd een grote zwarte schim staan aan het einde van de hal precies tegenover mijn kamer. Het gaf me een gevoel van pure angst. Na een tijdje (ook al was de deur dicht) hoorde ik het lopen richting mijn kamer maar heel erg rustig. Op een gegeven moment na een aantal jaren voelde ik me in mijn kamer bekeken, maar ik zag niks (ben trouwens enigst kind). Soms wou ik uit mijn kamer gaan om beneden even tot rust te komen, maar zelfs beneden of uit mijn kamer gaan, de zwarte schim was overal, alsof het mij in de gaten hield. Na een aantal jaren met dit te hebben geleefd door de televisie aan te houden tijdens slapen met fel licht zodat ik minder bang was en niks engs kon horen, kreeg ik een epileptische aanval op leeftijd van 12 jaar. (niet erfelijk en ook niet aangeboren) Dokters wisten niet wat het was of waar het vandaan kwam. Na veel onderzoek en medicaties bleven de aanvallen erger worden en heftiger waardoor ik zelfs geen zin meer had om te leven. Na veel depressie en slechte tijden leerde ik mijn verloofde kennen en verhuisde. Een keer bleven wij bij me ouders slapen en voelde hij precies wat ik altijd voelde in mijn kamer.

Nu is mijn vraag, wat is dit voor een schim of geest die mij lastig valt in mijn leven? Ik heb het nog steeds in mijn dromen, nog steeds bang in het donker of om alleen te zijn in een kamer en mijn epilepsie is ook niet weg.

Dirk, 03-12-2016 09:06 #113
Hallo, wat zou dat kunnen zijn? Ik hoor in de nacht geween van kinderen,
Groetjes

Bella, 02-12-2016 22:34 #112
Beste Mike,

Er is veel meer tussen hemel en aarde. Het kan zijn dat ze je wat zou willen vertellen maar ik zou het hierbij laten. Om nu zelf contact op te zoeken door zo een bord te gebruiken zou je jezelf in gevaar kunnen brengen. Je oma is al overleden, zodra haar ziel haar lichaam had verlaten was zij jouw oma niet meer.

Mike, 30-11-2016 15:45 #111
Hallo,
mijn oma is overleden in september dit jaar (2016) ze zag mij heel graag en is rustig overleden in het ziekenhuis
een goede maand erna beginen raare dinge te gebeuren, zoals elektronische apparaten die het begeven (homecinema, dvd speler, playstation 3, lampen ) plus glas springt zomaar kapot (glas van halogeenlamp, glazen komen en borden ) en heb ook soms last van kippenvel over mijn rug alsof iets mij iets wilt zeggen, voor de rest gebeurt er niks geen geklop of geluiden en weet niet wat ik ervan moet denken is het toeval? of zou mijn oma boos zijn of wat? ben aan het denken voor een ouija bord te gaan gebruiken maar durf niet goed kan iemand mij helpen? alvast bedankt en groetjes mike

Aryan, 27-11-2016 18:06 #110
Bij mij hoor ik geklop op de muren maar dat zijn de buren die te hard lopen op de trap en ik heb het gevoel dat er iets is maar dit gebeurde na dat ik hele enge films heb gekeken, dus is er iets mis met mijn hoofd of is hier echt iets?

Ingrid Hoogendoorn, 18-11-2016 18:25 #109
Mijn dochter heeft steeds het gevoel dat iets of iemand haar niet mag. Wij wonen nog maar kort in dit huis en mijn dochter heeft al vanaf het begin het idee dat ze in de gaten wordt gehouden en dat geeft geen prettig gevoel. Afgelopen nacht heeft ze gedroomd dat ze vermoord werd en ze voelde dat ook daadwerkelijk. Kan een spook dat gedaan hebben? Of is er een andere verklaring voor?

Met vriendelijke groet
Ingrid Hoogendoorn

Hetspookt, 03-11-2016 21:02 #108
Ik heb 4 wekkers en allemaal staan ze uit nog voor ik gewekt word.

John Mertens, 27-10-2016 23:39 #107
Hallo,

Als we het over geesten hebben, kom maar eens naar ons huis! Alle 15 tekens komen regelmatig voor hier, we zijn er aan gewend, maar het blijft toch altijd even schrikken. Als een hoed die aan de muur hangt plots van de muur drie meter verder vliegt, of de radio op de badkamer precies om middernacht uit valt en na een paar minuten weer aan gaat. Zelfs schaduwen hebben we waargenomen en vreemde geuren. Of wat we ook al hebben meegemaakt is dat er dingen bewegen. Gelukkig niet heftig maar het is er! Mvg John.

Cristinne de Bruin, 13-10-2016 10:46 #106
Goedemorgen, toen ik bij mijn vriend inwoonde schoven ineens meubels over de zoldervloer, echt schuiven dus en ook terwijl mijn zoon boven was. Niet alleen de avond of nacht maar ook op de dag. Ik ben sinds kort alleen gaan wonen in een ander huisje andere plaats en nog steeds schuiven de meubels die boven staan over de vloer. Voelt niet bedreigend maar vind het wel eng. Wat kan dit betekenen?

Famke, 04-10-2016 14:50 #105
Hoi ik ben Famke. Ik hoor de laatste tijd alleen maar geluiden terwijl ik bijvoorbeeld weet dat er niemand in huis is, we zijn pas verhuisd. Onze poes is overdag buiten dus die kan het niet zijn. Wat ik toevallig net hoorde en waar ik ontzettend bang van werd was dat er keiharde voetstappen van de trap afkwamen. Mijn moeder was toen net weg. Ook hoor ik soms 's nachts een mannenstem, die eerste keer dat ik hem hoorde was een mompelend geluid. Nu ik dit verhaal met jullie deel durf ik bijna niet op de toetsen te drukken van mijn laptop. Dus al eerder op deze ochtend was ik naar boven gegaan, gewapend (met een stok en een elektrische vliegenmepper) en hoorde ik nog steeds geluiden. Op zolder durfde ik niet te kijken, als ik dat had gedaan denk ik dat ik doodsangsten had uitgestraald. Welke gedachte mij ook bijzonder bang maakt is de gedachte dat er in dit huis al eerder is ingebroken en dat er voor een kapitaal is gestolen. Ik ben namelijk geen held en dat zou ik dus ook nooit zijn met deze ervaring. Ik denk dat er iets fysiek niet goed is met me of dat er echt iemand hier rondspookt. Ik heb genoeg enge verhalen gehoord van mensen die ook dit soort dingen hoorden en nu ben ik nog banger. Ik heb 't aan mijn moeder verteld maar die negeerde me zowat alsof ze dacht dat ik gek was. Wij hebben ook een hond en die blaft heel veel dus dat is wel een klein beetje een opluchting. Wij hebben thuis een heleboel parkieten in een kooi zitten, ze staan in de garage. Die deur ernaar toe was open en nu is de deur plotseling dicht…

Ik ga als mijn broer thuis is, met hem naar boven (gewapend met een stok en een vliegenmepper) en dan zal ik gaan kijken met hem of er ook iemand is. Ik zal jullie vertellen hoe 't is gegaan :)

Maiken, 03-10-2016 17:35 #104
Hallo allemaal.
Ik ben Maiken, en ik ben 12 jaar.
De laatste tijd heb ik elke nacht het gevoel alsof er iemand naar me kijkt. Maar als ik het licht aan doe, is er niets. Laatst had ik dat gevoel heel erg. Een uurtje later voelde het alsof er iets (een gewicht van een paar kilo) op me lag. Ik kon moeilijk bewegen en ademen. Ik zag een aantal weken geleden ook een schaduw in mijn kamer staan. Deze had een vage menselijke vorm en was zwart. Ik deed het licht aan. En er stond niets. Ook zag ik in het raam een keer een schim. Ik ben best bang. Oo de plek waar ik deze schaduwen/schimmen zie is het ook koud.
Ik vertelde dit tegen mijn ouders maar zij zeiden dat het in mijn hoofd zit en dat ik mezelf gek maak. Maar ik weet wat ik zag/voelde. Mijn vader heeft toen een drakenbeeldje en een speciale steen in mijn kamer gezet. Het gevoel is wel minder, maar niet weg. Wat moet ik doen?

Silke, 04-09-2016 13:02 #103
Mijn vriend en ik zijn pas verhuisd naar een appartement boven een dokterspraktijk.
Onze hond blaft 's nachts heel vaak naar de gang terwijl er niets is. Mijn vriend en ik hebben ook al vaak ervaren dat we het gevoel hebben dat we worden bekeken. Heel vaak horen we ook voetstappen dat we denken dat hier iemand inbreekt maar dan is er niets te zien. We zitten met veel vragen. Wat kunnen we hieraan doen? Wie het is? En wat hij/zij van ons wilt? Hebben jullie tips?

Milou Timmerman, 14-07-2016 19:20 #102
Ik heb 2 verhalen, verhaal 1.
Het was ongeveer 3 uur 's nachts en ik ging naar het toilet in een al dromerige bui. Toen ik op het toilet zat, zag ik opeens een klein babyvoetje van ongeveer 5 cm met teentjes en nageltjes langs mij heen zweven. ik dacht bij mezelf :'Rustig blijven, het komt goed'. Dus ik bleef kijken naar dat voetje, totdat hij opeens weg was. Toen rende ik heel snel weer terug naar mijn kamer en trok de dekens gauw over mij heen.
Verhaal 2.
Ik zat in de bijkeuken en was leuk met de barbies aan het spelen. Wij hebben voor onze achterdeur een vliegengordijn zitten die met magneetjes aan elkaar vast zit.
dus ik was met de barbies aan het spelen, de deur was dicht en het vliegengordijntje ook, totdat hij opeens open ging en toen de magneetjes hem weer dicht maakte, ik schrok me rot en wist niet hard genoeg hoe ik weg moest rennen.
Sinds nu ben ik super bang voor geesten geworden.

Hw Rademaker, 20-06-2016 02:04 #101
Na een verhuizing begon een stolpklokje met slingerwerk plotseling te lopen. Vreemd, maar nog vreemder, hij begon na dat hij uitgewerkt was na een tijdje opnieuw. Een paar keer de parfum van oma die er al lang niet meer is geroken. We zitten deze zomer een kop soep te eten, schuift de kop van mijn vrouw een eind vooruit op de tafel, toen ik ging staan om te kijken deed hij het nog een keer. Stroomuitval door kortsluiting, loopt de wekker af, die daarvoor niet was ingesteld. Vreemde rare onverklaarbare verschijnselen.
Het ergste is een medisch onderzoek, geslapen met een kastje dat gekoppeld was met een slangetje met een bajonet sluiting die is 's nachts losgemaakt, ik werd wakker, en heb hem weer gekoppeld, toen de opname van het app gelezen werd, werd dit niet ontdekt.
Ik ben 73 jaar het zal mijn tijd wel duren.

Akai, 22-05-2016 16:53 #100
Ik ben Akai ik ben 15 jaar oud ik zie s'nachts elke nacht iemand in de slaapkamer staan en steeds op een plek waar het altijd koud is dan zit ik zo te denken van zou de mijn oma kunnen zijn, want ik heb haar nog nooit gekend of me opa's die ik nooit heb gekend.
En ook als ik alleen thuis ben hoor ik soms voetstappen van de trap af gaan. En een keer was ik in bad en toen zag ik iets in de spiegel het leek niet natuurlijk en later kwam ik uit de douche en toen stond er (help me) ik dacht zo van o my wat is dit, maakt iemand een grapje de met me. Maar soms denk ik ook als ik dit vertel aan mensen van me familie die zeggen gewoon dat ik gek ben maar ik praat er niet met hun over maar ik heb het elke nacht soms ook als ik s'nachts naar de toilet ga dan zie ik iemand helemaal in het zwart, en dan denk ik o gauw naar beneden, en soms ook dat mijn konijn heel de tijd naar boven kijkt dan kijk ik ook naar boven en dan zie ik niks of soms ook de is mijn konijn op eens heel erg bang van iets
Ik heb het soms als ik naar school ook dan zie ik iets ergens achter een boom terwijl het gewoon licht ik dacht altijd dat het niet erg was dat ik rare dingen zie, maar ik vnd het zelf soms als jongen gewoon soms echt eng

Emile, 18-05-2016 02:54 #99
Hubert,

Ik heb ook hondjes die naar iets blaften vaak zien ze dan iets wat wij niet kunnen waarnemen. Dit is reden genoeg om aan te nemen dat er iets rondhangt in huis ik zou dit zeer serieus nemen. En dat je dochter tegen iets aan het praten is is ook een teken.

Ik zou iemand zoeken die energetisch geesten en of entiteiten naar het licht kan leiden.
Ook je huis moet gereinigd worden er is genoeg te vinden op dit gebied op het internet.

Neem dit serieus!

Hubert, 12-05-2016 19:03 #98
Mijn chihuahua, blaft en kijkt naar iets "niets" van ongeveer twee meter. Hij ruikt iets wat ik niet ruik, gromt en heeft een angstig gedrag. Ook mijn kleindochter staat wel eens te praten naar iets, voor mij niets. Het baart ons zorgen. Wat kunnen we hier aan doen?

Kiki, 09-04-2016 08:42 #97
Ik geloof niet dat geesten of spoken bestaan.maar toen ik alleen thuis was in de avond toen was ik beneden tv aan het kijken maar ik was moe dus ging ik naar mijn kamer en toen stond mijn doosje met oorbellen midden in mijn kamer en min kast stond open met allemaal kleren uit mijn kast

Emile, 01-03-2016 16:43 #96
Het brengt ongeluk uw huis achter te laten terwijl alle deuren binnen én buiten openstaan. Doe nooit de voordeur open zonder dat de achterdeur dicht is. Dit stamt uit de dagen toen men vreesde dat de kwade geesten op die manier gemakkelijk hun intrek in huis konden nemen.
In Suriname is het de gewoonte om achterstevoren het huis te betreden, als men 's avonds na 10 uur thuiskomt. Alvorens naar binnen te gaan, keert men zich om en loopt met het gelaat naar buiten gericht naar binnen. Men gelooft dat op deze manier kwade geesten die hen op weg naar huis stiekem gevolgd zijn, zich betrapt zullen voelen en zullen weggaan.

Nancy, 14-02-2016 09:29 #95
Hallo. Onze hond is nu bijna 2 jaar overleden het was Duitse herder. En we hebben zijn bal en riem aan de muur hangen en snachts gaat licht de bal op de grond en de ketting gaat keihard heen en weer terwijl we geen ramen/ deuren open hadden staan. En terwijl we het ook nog zelf zien. Onder tussen zijn we verhuist en gisteren gebeurde precies het zelfde. Ook heb ik mijn vader voor 12 jaar terug verloren. Misschien willen ze samen een teken geven. Groetjes Nancy

Christa Vöge-Bodde, 12-02-2016 11:49 #94
Wat is de betekenis van s'avonds ketting dicht weg leggen en s'morgens is het open?

Jb, 05-02-2016 10:50 #93
@#92 ; wellicht is er geen spirituele verklaring voor, maar een meer voor de hand liggende.
Nl. dat degene die ingebroken heeft een spycam of iets dergelijks heeft geïnstalleerd in jouw afwezigheid.

Er zijn waarschijnlijk zat bedrijven die met bepaalde meetapparatuur die check kunnen uitvoeren, wellicht dat een verzekering n.a.v. de inbraak het wellicht dekt.

-., 17-12-2015 22:12 #92
Er is bij mij tijdens de vakantie ingebroken, sindsdien heb ik de hele tijd het gevoel alsof er iemand naar me kijkt. Terwijl ik weet dat er niets is. Toch heb ik het gevoel dat er iemand naar me kijkt. Laatst was ik zo aan het dromen dat ik in mijn droom mezelf zag achter de computer van bovenaf. Hoe kom ik hier vanaf?

Emile, 16-12-2015 15:27 #91
Ik wil deze recente ervaring aan jullie delen. Ik ben Emile, 49 jaar oud.

Mijn broer heeft in 2008 zelfmoord in zijn flat gepleegd met een zwaard (replica van het zwaard van Gandalf, lord of the rings) en ik heb hem daar aangetroffen. Alle lichten brandden in zijn flat in alle ruimten alsof hij ergens bang voor was. Al 20 jaar was hij schizofreen al denk ik achteraf dat hij last had van een of meerdere entiteiten die hem tot de uiteindelijke daad hebben gedwongen. (ik denk in deze richting omdat wij met vriendjes als kind glaasje hebben gedraaid al dachten we toen er gebeurt niets.) Ook ben ik na een tijd naar zijn flat geweest (uit respect vanwege wat daar afgespeeld heeft) waar inmiddels nieuwe bewoners woonden. Deze mensen konden mij vertellen van een zeer koude plek in de slaapkamer en duidelijke aanwezigheid. Deze mensen hebben het huis laten reinigen. Zijn urn heb ik maanden in huis gehad en daarna op het strand in zee uitgestrooid. In de periode na de crematie heb ik in mijn eigen huis last gehad van koude winden om mij heen, deuren die vanzelf open gingen en een lamp knalde kapot in de gang, dit beangstigde mij enorm. Laatst wat ik zag dat ik onder de douche stond een regenboog kleurige aura en toen was het jaren weg. Nu in 2015 kreeg ik een teckel keramiek beeldje voor mijn verjaardag en na een tijd hoorde ik van mijn vrouw dat heel af en toe onsamenhangende tikgeluiden te horen zijn op dat beeldje. Zelf heb ik het ook gehoord allemaal leuk dachten we toen. Vrijdag ochtend 20 november 05:20 stond ik in de slaapkamer mij aan te kleden om naar mijn werk te gaan, mijn vrouw was naar beneden geweest naar het toilet en een schemer lampje brandde nog in de gang op de overloop. Uit mijn ooghoek zag ik vanaf rechts bij de slaapkamerdeur van rechts naar links voor het sensor lampje langs dus ik zag hem tegen een lichte achtergrond. (zag zijn linkeraanzicht duidelijk armen en benen) een inkt zwarte gedaante ondoorzichtig snel voorbij gaan. Helemaal ongekleed (kaal hoofd) zonder ogen en mond maar wel de contouren van de mond en oogkassen. En in HD kwaliteit zo scherp. Ik dacht eerst ik verbeeld het mij maar rende erachteraan en keek in de badkamer om te zien of ik het niet verbeeld had en of het mijn dochter was die naar de wc in de badkamer was gegaan maar die bleek nog in bed te liggen maar eigenlijk wist ik het al zeker omdat ik zeer duidelijk had gezien wat ik zag. Ik ben een week zeer bang in huis geweest erdoor, mijn vrouw had zaterdag avond (na mijn ervaring) de ervaring dat tijdens film kijken (ze had de hond op schoot en had een deken over haar heen) ze kreeg het plots ijs koud en zag vanuit haar ooghoek iets van naast de stoel wegschieten vlak over de vloer naar de gang, leek op een zwarte kat maar ze kon niet duidelijk de vorm zien, de rest van de film bleef ze geschrokken om zich heen kijken. Toen we na afloop naar boven wilden gaan was de lamp op de overloop defect (toeval of veroorzaakt door?). Afgelopen zondag waaide er een sterke wind op de overloop, zware doeken die aan de deuren hingen kwamen 40cm los. Ikzelf mijn vrouw en mijn dochter hebben dit gezien. Ik durfde zelfs erg moeilijk naar bed, heb 3 dagen op de bank geslapen. Daarna vonden we een sok van mijn dochter boven op een vliering op de kerst versiering bewaar dozen boven, op zo'n doos lag hij. Je had een trap nodig om er bij te kunnen komen. Vanaf begin oktober was de sok verdwenen en dan op zo'n onmogelijke plek terugvinden. In huis bleven koude plekken en winden om mij heen en een gevoel van dat er iets aanwezig was. Ook waren we alle drie zeer moe alsof je al weken niet goed hebt geslapen. Hierna besloten contact te zoeken met een expert op gebied van paranormale verschijnselen en hulp. Deze man heeft ons huis gereinigd en de aanwezige geesten en of entiteiten naar het licht geleid. Meerdere waren er aanwezig. Nu nog steeds zijn we op ons hoede, gister overdag zag mijn vrouw nog dat ze in de keuken stond een schim langs het keukendeur raam gaan, gelukkig binnen niets meegemaakt.

Maar de schrik zit er hier goed in.

Ik heb deze ervaring van ons gezin hier opgeschreven omdat het misschien iemand kan helpen en om te zeggen, nee je bent niet gek dit gebeurt echt bij sommige mensen. Ik woon niet in een oud huis maar een jaren 70 woning dus geen spookhuis met een verleden.

Wij zijn van plan elk jaar ons huis te laten reinigen na dit meegemaakt te hebben.

Groet Emile

Kris, 26-11-2015 12:22 #90
Hallo ik ben Kris,
Ondertussen 39 jaar en dit zijn de zaken die gebeurden in het ouderlijk huis, tijdens mijn jeugd.

Thuis hebben we vroeger van alle onverklaarbare dingen gehoord, gezien en gevoeld. Zelfs een zeer duidelijke aanwezigheid. We hebben van alles een beetje gehad… mijn ouders en beiden zussen hebben dit ook allemaal gezien en meegemaakt. Dus van inbeelding is er totaal geen sprake. Zo veel om hier allemaal te vertellen en neer te schrijven. Toch een paar voorbeelden. Mijn zus dacht dat ik naar boven kwam (zolder kamer) heel spontaan gaat ze naar mijn kamer om me dag te zeggen. Ik was er niet, thans hoorde ze iemand duidelijk naar boven komen! Ze keek naar mijn bed en daar zag ze dan de aftekening van een volwassen mensen lichaam. Het dons was mooi ingedrukt alsof er echt een onzichtbare persoon op het bed lag.

Tweede zaak van de zovelen. Elke nacht zo tegen 11 a 12 uur 's avonds een enorme stamp tegen de deur van onze keuken. Deze deur gaf uit op het terras dan op het koertje, dan naar de tuin die volledig maar dan ook volledig was afgesloten. Dit gebeurde weken lang! en we zagen nooit iemand, enkel de hond werd steeds gek!

Mijn vader dacht dat het de buren waren en was dit spelletje meer als beu! Pa besloot om talkpoeder op de grond te strooien dit over gans het terras en gans de koer, zo konden wij de voet afdrukken zien en kijken of het wel degelijk de buren waren die ons dit flikte. Mijn vader en ik stonden voor de deur vanaf 10u30. Mijn vader had een groot rood gekleurd breekijzer in de handen.(ik zal het nooit vergeten) Ik naast mijn papa vol spanning en eigenlijk vond ik het leuk als kind de buren te kunnen betrappen. En dan niet meer met de gedachte te moeten leven of het een geest was.

Ik keek net naar de klok in de keuken en daar VLAM! tegen de deur, pijn pa verschoot en knipte zelfs zijn ogen dicht. Zo hard was de slag. Pa stormt buiten en dadelijk alle lichten aan, dan spreek ik van 2 seconden na de slag op de deur, want we stonden klaar! Onze pa zijn gezicht, toen hij zag dat er geen enkele voetafdruk te zien was! Ik was doodsbang (ik was 9 jaar). Raar maar waar na dit gebeuren is het wel nooit meer voorgekomen. Toch niet meer aan de achterdeur.

2 maanden alles rusten, wij allen blij en nog maar een beetje ongerust van zo zou er niet iets?… nee niks! Tot op die avond mijn oudste zus naar boven gaat. EN even later terug komt met mijn jongere zus gans verstijfd van angst onder de tranen en ze bleef gewoon voor zich uitstaren zonder te reageren.

Op haar kamer heeft iemand 5 maal keihard haar naam zitten roepen, de stem was vlak voor haar gezicht, of dat er iemand vlak voor je neus staat te roepen met zijn gezicht tegen het jouwe geplakt. Vreselijk gewoon! Die avond hebben we allen samen beneden geslapen en hoorden van alles aan de gang boven.

De andere dag is mijn vader naar de priester geweest bij ons in de kerk. Ze gingen langskomen met "specialisten" van uit Brussel we hebben nooit iemand gezien. Ik zelf heb ook nog persoonlijk een vreselijke ervaring gehad maar daarover later meer. Want anders wordt het voor de lezer te lang… ze bestaan dat kan ik jullie verzekeren.

Maar wat ik ook kan zeggen nu en dit sinds mijn 19 jaar, ik ben sterker dan hen! Indien interesse wil ik wel alles neerschrijven in stukken dan. Ik kan jullie tips geven die werken, ik zweer dat. Spijtig genoeg heb ik jaren ervaring gehad door echt gepest te worden. Maar niet meer met mij.

Groetjes
Kris

Verena Elshof, 07-11-2015 09:26 #89
Hoi ik ben verena ik woon nog bij mijn ouders maar telkens als ik alleen ben hoor ik dingen boven en dan ren ik naar boven en dan is er niemand en ook een keertje was ik aan het douchen en toen zag ik een meisje in de spiegel kan dat? Ik vindt het huis heel eng geworden ik heb dit al vanaf mijn 7 de jaar en ik ben nu 16 blijft dit voor altijd of kan je er oets aan doen help me

Roy, 27-10-2015 20:44 #88
Ik woon een aantal jaar bij mijn vriendin in huis en vanaf het begin heb ik al een raar gevoel over het achter raam die je vanaf de bank in je oog hoek kan waarnemen. Ik zie vaak een schim of schaduw meestal wat later in de nacht maar dan denk ik, nee het zal wel aan mij liggen. Nu voel ik de laatste 2 weken een sterke aanwezigheid. Het lijkt of er iemand kijkt en als ik dat gevoel heb begint mijn kat ook raar te doen. Ik ben zelf een nuchtere persoon maar gister was het wel even beangstigend en boven hoor ik het laminaat kraken verwijl mijn vriendin gewoon slaapt. Nu kwam ik erachter dat mijn vriendin laatst ook een schaduw naast d'r bed zag staan.

A., 26-10-2015 23:58 #87
Ik hoor constant een raspend herhalend geluid, als een soort ademhaling. Het begint aan de andere kant van mijn kamer, maar lijkt langzaam dichterbij te komen. Ik ben niet bijgelovig, maar begin nadat dit fenomeen zich nu al voor de zoveelste keer herhaald heeft te twijfelen…
Weet iemand hier meer van?

Michel, 23-08-2015 23:22 #86
Hey,

Ik heb vanwege nachtlawaai, vannacht een opname trachtten te maken van geluiden gedurende de nacht. Evenwel waren mijn buren nu eens doodstil, maar ik hoor duidelijk water stromen, wegvloeien, en alsof er iemand door water aan het lopen is?
Buiten de leidingen van mijn verwarming (die momenteel niet aanstaat) loopt er niets van leidingen in de buurt van mijn slaapkamer.
Wat moet ik hier uit opmaken?, is het bijgeluid (geruis) van de geluidsrecorder op de laptop, of iets anders?
Ik vind het toch raar… :(

Noor, 16-08-2015 16:23 #85
Ik hoorde geklop op mijn en mijn vader sliep, en mijn moeder en broertje waren niet aanwezig. Toen ging opeens de deur open. Ook hoor ik regelmatig voetstappen, en heb uitslag (gekras) in mijn nek. Heb ik een klopgeest in huis?

Anoniem, 06-08-2015 00:13 #84
Hoi, ik herken hier een aantal dingen. Alleen gebeuren ze niet in een huis persee, maar voornamelijk bij mij in de buurt. Mijn kat heeft een onverklaarbare hekel aan me, maar zoekt me toch steeds op en kijkt dan naar me, voor een lange tijd, bijna wantrouwend en loopt dan weg. Mijn rolluik voor mijn raam klapte ooit uit het niets omhoog en ik heb laatst nog gehoord hoe mijn ijzeren pincet over de tafel schoof, zonder aanleiding en wanneer ik keek was deze inderdaad verplaatst, net als een lepeltje in een koffiekopje dat ik niet aanraakte en naar de andere kant van mijn kopje schoof. Ik zat vol ongeloof te kijken. Ook verdwijnen dingen bij mij thuis regelmatig, voornamelijk mijn spullen en vooral kleren, ik ben al 2broeken, 3shirts en een bh op mysterieuze wijze kwijtgeraakt. Ik weet niet hoe dit allemaal kan, want ik geloof zelf echt niet in geesten en ik snap het best als je me niet wil geloven, ik wil alleen horen dat het niet gevaarlijk is ofzo.

Frans, 21-07-2015 23:45 #83
Nog even op mijn geboortehuis terug te komen… Na ons vertrek had dit huis de afgelopen 30jaar 10 bewoners gehad, huurders of eigenaars! Het wisselde dusom de 3 jaar. Zou je zeggen, dat er dan toch iets mis is? Enige navraag bij het kadaster leerde dit. Het leek, of ze er allemaal uitgejaagd werden.
Een groot schilderij, dat om 3 uur 's nachts met een opvallend luide klap van de wand viel. Terwijl mijn vader bijzonder handig was met houtwerk. Zijn woorden waren dan ook tegen mijn moeder… "Denk jij nou, dat ik nog niet eens een duim goed in de muur kan bevestigen? Dit deugt gewoon niet hier… "
Hetzelfde gebeurde ook eens in de nacht met een sergeant(een grote lijmklem op een zware ijzeren balk) Deze had mijn vader rechtop in een hoek van de kamer gezet. En dat ding viel gewoon om, en dat was in de nacht goed te horen op de slappe houten vloer.
Mijn moeder, die mij eens achterop de fiets meenam, ze had mij al op het zitje gezet, komt ze tot de ontdekking, dat ze wat vergeten was mee te nemen. Geen probleem, we stonden nog voor het huis, even over de straat terug en de fiets met mij achterop rustig tegen de haag zetten?Nee… het ging anders. Mijn moeder raakte om wat voor onverklaarbare redenen in heftige paniek en liet de fiets met mij achterop gewoon tegen de straatstenen kletteren. Ging als een bezetene het huis in… toch wel erg raar gedrag, niet?
En dit… terwijl er mensen zijn, die volgens hun zeggen aan een huis kunnen zien, of daar wat mee is. Ik weet het niet zo, maar voel ervoor om dit niet uit te sluiten.Ook de omgeving van het huis kan heel belangrijk zijn, mijns inziens.
En… de staat, waarin het huis verkeert, verwaarloosd, oud vies behang, nog op betengeling (houten balken met jute bespannen) bevestigd, met een griezelig rose randje aan de bovenkant, ik noem maar wat. Oud krakend behang, dat vaak beweegt, (heette vroeger ook spokebehang) door de wind, maar wat voor wind IS dat dan? In de winter kon ik mijn eigen adem zien, wanneer ik uit de verwarmde kamer naar de keuken of naar boven ging. Vocht en extreme koude vierden er hoogtij. Zo een huis wordt om dergelijke redenen uitgekozen tot verblijf van ongewenste gasten.(spirits)
Mocht dat huis ooit eens afgebroken worden, dan wil ik bij de sloop aanwezig zijn. Misschien ontdek je dan iets? Bv een geheime kelder o.i.d.
Bovendien was dit huis een onderkomen voor onderduikers in WO II. Overal had je daar schuilplaatsen, tot boven de kasten toe. Ook boven de schuifdeuren kon je op je buik kruipen. Misschien een reden, dat bij dergelijke huizen al die ouwe meuk later opgeruimd werd?
Wie weet, is daar tijdens een razzia eens iemand doodgemaakt, en niet opgeruimd, wie zal het zeggen. Maar dan zouden dat meerdere personen geweest zijn. Een van de 4 kasten beneden zat altijd op slot, de sleutel ontbrak en er hing altijd op zeer geheimzinnige wijze een kelim voor (Perzisch blokkentapijt) Ik vroeg dat mijn vader eens en die schrok toen en zei me, dat het in die kast wemelde van houtworm. Nou, … HIJ als goedhoutwerker, mooi klusje, maar het kwam er niet van, deugde dus niet. Hij wist, dat ik daar bang voor was, al die enge gaatjes. Enfin, we zullen het nooit weten, maar de dingen geven WEL te denken.
Entiteiten worden hierdoor aangetrokken en kunnen zich gaan bemoeien met de bewoners. Gek… toch voel ik mij steeds meer tot dit huis aangetrokken.Wat valt hier toch nog veel te leren…!

Joanita, 06-07-2015 16:47 #82
Ik ben 12 jaar en woon nu drie jaar in dit huis. Ik heb sinds de eerste nacht al rare gedachtens hier. misschien omdat ik tegen een kerkhof woon. in de avond hoor ik voetstappen op de trap terwijl het 5 uur in dd nacht is. En iedereen slaapt. de kraan gaat opeens aan. heb hst gevoel dat iemand naar me staart.

Ik laat ook al een afspraak maken met zo vrouw

Roos, 05-07-2015 14:31 #81
Ik ben ook wel eens aangeraakt door een doorzichtige hand, nou goed.
Ik dacht vroeger mijn overleden maatje gezien te hebben, maar ik was mezelf zo aan het pushen om hem te zien, dat je het uiteindelijk zelf wel geloofd. Achteraf vond ik het best wel een zielige vertoning van mezelf. Ik ben altijd nuchter, positief en laat mezelf niet zomaar van de kaart brengen. Ze bestaan niet. Is ook wetenschappelijk bewezen.

Timon, 06-06-2015 18:15 #80
Ik denk zelf dat het bij mij thuis spookt pas luisterde ik radio en ineens ging de radio uit ik dacht dat de stekker er niet goed in maar dat was niet zo. De laatst tijd gebeurt het vaak dat de radio uitvalt. Ik ben benieuwd als t bij meerdere mensen gebeurt.

Rob Coort, 04-06-2015 18:18 #79
Ik ben, samen met mijn dochter en wat vrienden van haar, bezig met het bezoeken van plekken waarvan gezegd wordt dat het er spookt. we hebben vage dingen zoals antwoord op een vraag, orbs in mistwolk die ineens weer weg zijn etc etc. Ook het horen ademen van een persoon achter me kwam voor tijdens een bezoek aan een oud fort. Maar nu komt het. op een nacht lag ik wat te draaien in bed met de rug naar het raam toe. ik heb donkere gordijnen die ik half open heb en zie dan de luxaflex waar het nachtlicht door komt. op gegeven moment zie ik voor het raam het lichaam van een mens staan. Ik dacht nog van : "Okay, leuk maar ik ben niet bang"."Een tweede keer omdraaien gaf het zelfde beeld maar ik stoorde me er niet aan. Dit was enkele weken geleden. ons hondje Pepper sliep bij mijn jongste dochter in bed en begon s'nacht tegen de muur te grommen en blaffen. Ook werd en s'avond een keer 3 keer op de kast geklopt terwijl Pepper en ik op de bank lagen, ik keek tv en werd er niet bang van maar vond het wel vreemd. Ook Pepper keek die kant op, het was de kast achter me als ik in volle lengte op de bank lig. Ik sta open voor het paranormale, houdt me er ook veel mee bezig. Maar wat zou dit allemaal kunnen betekenen. Hebben we een entiteit mee naar huis genomen? Als ik probeer te pendelen gaat de pendel heel hard draaien, soms ja of nee antwoord maar heb het idee dat ik voor de gek gehouden wordt bij vraagstellingen.

Bianca, 14-05-2015 13:36 #78
Beste

Ik zou heel graag een reactie hebben op het volgende. Al jaren (meer dan 10) loop ik met klachten pijnen en is vorig jaar epilepsie gediagnostiseerd. Het is nog zeer onduidelijk wat de aanvallen veroorzaakt. Maar waar ik ook al tijden last van heb is dat ik voetstappen hoor in de slaapkamer of op de trap. Ik hoor de trap kraken maar er is niemand. Ook klopte er steeds iemand in mijn slaap op mijn schouder en schrok wakker en er was niemand maar ik bleef het geklop voelen. Ook onverklaarbaar het licht wat aan en uit ging. Dit gebeurde in het vorige huis. In het nieuwe huis heb ik al 3x meegemaakt dat de deur open gaat. 2x gezien en 1x ging hij gelijk weer dicht. De ramen waren gesloten. Het gebeurd alleen als ik in die kamer ben. Ik heb al meerdere malen aan de deur getrokken als hij dicht is of hij uit het slot kan schieten maar dat lukt niet zonder de klink naar beneden te drukken. Soms lijkt het alsof ik gek aan het worden ben. Is er een helderziende die mij kan helpen. 1x droomde ik over mijn opa die al 15 jaar dood is dat hij aan de deur stond en weg liep alsof hij me kwam halen. 15 jaar geleden op het tijdstip dat hij overleed schrok ik wakker met een gevoel alsof ik stikte. Is hier iets wat mij achtervolgd en ziek maakt of is er iets medisch of iets anders aan de hand. Het begint mijn leven flink te beïnvloeden.

Gr Bianca

Naomi69, 26-04-2015 22:52 #77
Vannacht werd ik wakker, op m'n wekker was het tien over 3. Ik wilde mij omdraaien om weer lekker verder te gaan slapen toen ik in de hoek schuin tegen over m'n bed een blauw licht zag… doorschijnend.Ongeveer zo groot als een gemiddeld persoon maar dan rond. Kreeg koude rillingen en vond het niet prettig.Snel m'n lampje aan gedaan.Mijn hondjes slapen bij mij op de kamer en die begonnen te grommen… Er is in mijn omgeving niemand kort geleden overleden ofzo. Ben er zelf wel gevoelig voor, "zie" wel eens dingen die dan later echt gebeuren. Maar dit bezorgde mij de kriebels.

Peetje, 11-04-2015 20:51 #76
Ik heb een keer gedroomd over mijn moeder, die nu inmiddels 3 jaar overleden is, ik schrok wakker, omdat ik haar geest zag verschijnen, toen ik wakker schrok, was de tijd 4:44. Toen dacht ik al wat een vreemde tijd. De dagen daarna kwamen er steeds van die vreemde tijden voor. Ik viel in slaap en werd wakker om 22:22 en later schrok ik weer wakker en was het 22:55. Ik weet niet of het een teken is, maar ik kijk dus steeds op van die vreemde tijden op mn wekker, misschien hoop ik er teveel op, maar het is wel heel toevallig allemaal

Patrick, 30-03-2015 02:49 #75
Ik heb wel degelijk meegemaakt dat een deur dichtklapte zonder dat er wind was. Het was de deur van de huiskamer en kregen hem in eerste instantie niet meer open. En ik herken zelf ook veel in beschrijvingen, zoals o.a. Aanrakingen, een stem die meermalen m'n stem fluisterde, een houten tafel met een glazen plaat bovenop die ik uit het niets redelijk vaak hoorde trillen. Ook dingen die anders stonden of lagen dan het moment dat ik naar bed ging en spullen ineens op een andere plek lagen. Misschien slaapwandel ik in dat laatste, maar dan heb ik nog steeds geen andere verklaring voor al het andere.

Ishana, 27-03-2015 19:40 #74
Hoi,
Ik ben Ishana ik ben 13 jaar oud en heb een zus van 23 jaar. Mijn zus heeft blauwe plekken zonder reden, en in het huis raken we dingen kwijt en vinden we ze op de meest rare plekken terug. Als we in de douche zijn hebben we het gevoel alsof we elke seconde in de gaten worden gehouden en het zelfde gevoel hebben we als we allee zijn in de woonkamer en de gang. We kunnen allebei dingen zien e horen. M'n zus is best bang dat ons huis is bezeten, maar ze is heelerg bang dat er iets slecht is in ons huis, vanwege de blauwe plekken en het gevoel dat iemand ons bekijkt.

Ik zou graag willen weten of er iemand die slechte bedoeling heeft in ons huis is.

Christian, 17-02-2015 20:40 #73
Sinds 2007 woon ik in een nieuwbouwhuis. Ik ben de eerste eigenaar. In de ruim 7 jaar dat ik hier woon, heb ik zo'n 5 keer meegemaakt dat de douchedeur van de badkamer uit zichzelf op slot gaat. Van binnenuit dus. Terwijl er niemand in de badkamer zit. Ik heb er nooit aandacht aan geschonken. Tot vandaag. Mijn vriendin en haar zoontje maakten hetzelfde mee. Zoontje kreeg de schuld, terwijl hij niets deed. Toen ze het mij vertelde bij thuiskomst, zei ik dat ik dat al vaker had meegemaakt. Mijn vriendin keek alsof ze water had zien branden. De betreffende deur moet je zelf op slot duwen (kwartslag draaien). Het slot zit niet 'los'; je moet weg een beetje kracht zetten.

Ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt.

Fi, 15-02-2015 17:25 #72
Vanmorgen stond ik onder de douche en zag dat mijn licht in de badkamer knipperde en dacht misschien dat mijn lamp stuk
gaat, Dus een paar seconde later knipperde het weer en was het even nog geen seconde donker en toen ging mijn licht aan, Kunnen jullie mij vertellen wat dat betekend en is daar een oorzaak voor het was precies om 0.6.25 uur in de ochtend

Mies, 08-02-2015 00:38 #71
Beste allemaal, ik heb dit met iemand die NIET overleden is maar waar een relatie mee verbroken is (geheim) wij hadden een liedje samen, en elke x komt dat liedje op de radio en nee het is niet zo populair ik heb zelfs al gehad dat mijn radio in de auto spontaan aan ging (stond uit) en dat nummer op was en bij schakelen naar andere zenders het begon of al bezig was, wat is dit?

Loulou, 17-01-2015 15:20 #70
Dit is zo belachelijk! Alsof je ooit echt zou worden geduwd door het niets! En ik denk niet dat er ooit iemand echt een deur heeft zien opengaan zonder dat er wind of zoiets was, of wel?

Lizzy, 14-01-2015 23:10 #69
Ik heb al heel vaak een aanraking gehad, met en zonder mensen. Laatst was ik ziek en ging ik even slapen op de dag, maar ik werd wakker gemaakt van een hand die over mijn voorhoofd streek. Ik zelf was het niet want mijn handen lagen naast me. En ook een keer toen ik met mijn vriend op bed een film aan het kijken was, werd ik ineens aangetikt van achter, terwijl hij zijn hand een stuk lager had liggen. Toen ik er naar vroeg was hij verrast maar we verdenken nu allebei dat dat zijn moeder was op dat moment.

Nedek, 12-01-2015 16:16 #68
Ik heb al een paar maal bij het slapen gaan een echte beleving gevoeld alsof er iemand aan het dekbed trekt en ook alsof er iets cq iemand aan mijn voeteneind gaat zitten. Dit gevoel is zeer realistisch, maar als ik kijk dan is er niets of niemand. De deur van de slaapkamer zit ook dicht. Jaren geleden is mijn dochter plotseling om het leven gekomen bij een vreselijke autobotsing. Toen ik op die dag na deze vreselijke boodschap in mijn bed ging liggen had ik een dergelijk gevoel, alsof ik uit mijn bed werd gegooid(de matras werd omgekieperd) Ook ben ik toen uit mijn lichaam getreden en heb ik geroepen dat ik hier op aarde wil blijven om voor mijn andere kinderen te zorgen. Dit alles is zeer levensecht. Is dit alles op de ene of andere manier te verklaren?

Rebecca, 16-12-2014 19:36 #67
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een probleempje en ik weet niet wat het is. Ik heb er al jaren last van en mijn oudere zus ook. Laatst had mijn vriend het ook 1 keer meegemaakt maar tot nu toe niet meer. Het is zo dat als ik in bed lig om te gaan slapen en ik ben nog klaar wakker. Ik kijk zo'n beetje rond in mijn kamer terwijl het gewoon donker is. Op een gegeven moment krijg een heel gek gevoel het lijkt erop alsof iemand door mij heen vliegt. Een ding maar ik weet niet wat het is. Daarna heb ik een soort schrik moment dat je van die schrik terug trekt. Net alsof er iemand met zijn hand heel snel voor je gezicht staat. Zo'n schrik reactie. Ik ben vrij spiritueel. Ik zie ook heel vaak zwarte schimmen in mijn ooghoeken. Mijn vriend had dit probleem ook toen hij 's nachts in bed lach. Maar hij had het net iets anders ervaren. Het leek alsof er iemand achter hem lag, hij lag namelijk op zijn zij. Hij draaide zich om want hij wist niet wat of wie het was en eer dat hij zich had omgedraaid gebeurde bij hem precies hetzelfde.
Ik wil er even bij zeggen dat het niet zo is dat als je net in slaap valt dat je het gevoel hebt dat je naar beneden valt. Ik weet heel goed wat het verschil is tussen deze dingen.
Mijn vraag na dit hele verhaal is. Wat is dit nou precies? Kan iemand mij dit uitleggen?

Groetjes Rebecca

Bilel, 16-11-2014 03:35 #66
Beste mensen.

Voor degene die last heeft van deze zaken kan ik jullie aanraden om bij een islamitische boekenwinkel of via internet. De soerah al bakara wat een onderdeel is van de koraan te halen. Als je die drie nachten en dagen laat afspelen tot het einde dan zal je nooit meer er last van hebben. Je kan het ook gebruiken als je niet moslim bent maar je moet wel geloven dat God of Allah je zal helpen als je het gebruikt. God heeft graag dat je vertrouwen in Hem hebt. Buiten dat kan ik jullie aanraden om niet angst te hebben voor hen want ze zijn even bang van ons als wij van hen. En God of Allah zal je beschermen want wij zien hen niet maar Allah of God ziet hen wel want Hij heeft hen geschapen. Moge Allah jullie beschermen en behoeden van het slechte dat Hij geschapen heeft Amien.

Indrasurya, 02-10-2014 23:45 #65
Geef geen voeding aan "spannende verhalen" over entiteiten. Houdt gepaste eerbied. Naar oud Javaans gebruik vraag ik 's avonds bij een wierookje om bescherming aan overgegane spirituele leraren, familieleden, vrienden en dieren. Soms wordt je via een droom hulp geboden. Vaak merk je geboden hulp niet eens op; of net nog op op het moment van gebeuren!. Ik zat meerdere malen op "spirituele" beurzen bij om. "het zwarte gat" van Leo de Ruiter; het stopte na de 90e klant per dag. We hebben eens een inbreker kunnen pakken die zich op het bureau beklaagde dat we een hond op hem hadden afgestuurd, waardoor hij niet kon vluchten. Welke van onze 6 in onze tuin begraven trouwe viervoeters? Over viervoeters: een meisje vlak voor haar eindexamen "hoorde" haar jaren geleden overreden hond. "Als je deze blaf hoort heb je het juiste antwoord in je hoofd; bij deze blaf zit je fout. Ik vind het jammer dat we in deze realistische tijd, dit "luisteren" hebben afgeleerd.

Lotte, 03-09-2014 13:08 #64
Hallo ik heb eergisteren nacht zoiets raar meegemaakt, ik moet het hier gewoon ff kwijt:

Dus ik was aan het slapen en rond 01:00 deed ik mijn ogen open en zag ik een gedaante naast mijn bed staan. Het had een mantelpak aan, en het hoofd was een kakigroene ruit. Ik deed mijn ogen terug dicht en toen ik opstond zag ik op mijn prikbord een punaise van een kakigroene ruit die er eerst niet was op mijn prikbord! Help wat moet ik doen

Maria, 21-08-2014 16:35 #63
Toen ik nog 2 poezen had, --- soms zat de poes met zijn tong uit zijn mond te staren naar een lamp, elke keer een hele tijd, en soms begon ze te brommen, te blazen naar de lamp, geen idee wat de poes zag, ik zelf heb nooit wat gezien of gehoord, het gebeurde natuurlijk in de avond als de lampen aan waren NOOIT OVERDAG, ik woon al 30 jaar in hetzelfde huis, en het huis is heel erg stil, het enigste wat ik hoor zijn de kunstof kozijnen die af en toe een knal geven bij extreem warm weer, of extreem koud weer, wat ik wel heb, al sinds ik hier woon, is dat ik draaierig word onder aan de trap, en dan alleen als ik naar beneden loop. de laatste 6 treden maken me zo draaierig, als ik daar stil blijf staan dan word ik ziek, ik loop daar dus altijd snel door.
maar ik hoor niks, en ik zie niks,

Yhui (infoteur), 16-08-2014 00:49 #62
Hallo allemaal ik ben een jongen van 14 jaar, en heb 2 jaar geleden naast mijn bed een meisje zien staan met blond haar en knotjes in) en heb het eergister weer aan mijn moeder vertelt, en ik heb vertelt hoe zij er uit zag en mijn moeder zei dat zij er overheeft gedroomd van een meisje met blond haar en knotjes en het kwam ook overeen.
en mijn moeder droomt veel dingen die er in de toekomst gaat gebeuren en ook uitkomen.
en ik wou de stofzuiger van de overloop halen en opeens ging de deur een parkeer heel snel achter elkaar open en dicht niet echt helemaal open hij ding ongeveer 1/2cm openendicht en mijn moeder en ik weten het bijna zeker dat het mijn zusje zou moeten zijn want zij heeft een miskraam gehad bij 11 weken en zij weet wat het ook word en hoe hij zij er uit komt te zien en ook bij andere mensen en ik wil mijn zusje op roepen in mijn droom en ik wil informatie verzamelen hoe zij zou heten en wanneer zij zou moeten worden geboren en dat het klopt wat mijn moeder en ik denken enz

Jacqueline, 12-08-2014 12:00 #61
Jaartjes geleden een keer iets heel vreemds meegemaakt. Ik was met een vriendin 's avonds naar een paranormale lezing, gewoon om een keer mee te maken, mensen konden aan hem vragen naar hun overleden dierbaren. Kort voor de pauze zei hij van leg iets neer wat je elke dag bij je draagt en na de pauze pak ik het voorwerp en kun je vragen stellen. Ik dacht leg mijn smal ringetje er neer, gekarteld aan de buitenkant glad aan de binnenkant. Ik wil mijn ring afdoen zag ik dat hij spontaan omgekeerd was! Het gekartelde zat aan de binnenkant en glad buitenkant. Ik liep naar hem toe liet de ring zien en hij zei ook van dit heb ik nog nooit meegemaakt. Later een paar keer telefonisch contact met hem gehad en hij dacht aan een vorm van materialisatie, dat je zelf met je geest voorwerpen kunt veranderen/verplaatsen. Heel vreemd. Familie heeft de ring ook gezien. Later toch maar door de wc gespoeld, vond het toch eng, als er iets negatiefs gebeurde dacht ik ligt aan die ring, voelde mij onprettig hierdoor en durfde hem ook niet in bewaring te geven, bang dat die persoon er dan iets naars van zou ondervinden. Toch jammer achteraf dat ik hem niet meer heb als aandenken/bewijs dat dit me echt is overkomen.

Anoniempje, 08-08-2014 15:30 #60
Ik ben nog 13 en srs ik xat te slapen en werd oppeens 03:00 snachts wakker het licht van de badkamer stond aan en deed het uit later werd ik weer wakker om 04:15 ofzo en xag dat het weer aan was ik dacht wtf hoedan? Later om 09:00 speelde ik met mijn telefoon flappy bird :P en het speelde fftjes vanzelf zonder dat ik het aanraakte en later hoorde ik een echo met een eng stem : hallo tegen me zeggen ik was egt bang en wat ik merkte was dat mijn vogeltje bang was zonder dat er iets gebeurde me vogeltje wees maar niet stil en maakte zichzelf klein later hoorde ik weer een stem maar meisjes achtig maar toch eng:(mijn naam) zei het meisje steeds en zag ook vaak schaduwen via mn ooghoek ik werd steeds maar vanger en.begon te huilen. Toen dacht ik dat het satan kon zijn en pakte het Quran (ja ben moslims)en vroeg me ma of ze het voor me kon lezen en toen kon ik heerlijk slapen en niets was gebeurt hoorde geen geluidjes neer en me vogel vliegt weer vrij

Isa, 08-08-2014 09:46 #59
Ik sliep en mn telefoon heeft een wachtwoord ik draai me om me telefoon is op onverklaarbare reden aan! En mn telefoon scrolde naar beneden op mn facebook pagina… Dat was om 3uur snachts, zodra ik thuis ben ben ik emotioneel en depressief, kan ook dat de gevoelens van de geest veel impact op mij heeft, vandaag maar sali wierook branden misschien helpt het

Anneke, 01-08-2014 16:48 #58
Het klinkt misschien gek. maar ik denk weleens dat mijn overleden kat hier in huis rondwaard.
1 november 2010 heb ik mijn lieve kat laten inslapen. het beestje was ziek van de nierfalen. was constant aan de diaree of moest overgeven. nu heb ik steeds van die rare licht vormen aan het plafond slaapkamer. en het verplaatst steeds. elke avond zit die vlek elders op het plafond. terwijl mijn poes in de woonkamer ligt te slapen of buiten op balkon. heb ik het gevoel dat er een kat over mijn bed loopt. dan kijk ik en is er niets, ook mijn poes staart weleens naar een bepaalt punt. ze zit dan in deuropening en kijkt de gang in. heb er weleens fot'o's van gemaakt met een digitale camera. maar ik zie dus niets wat iets op lijkt. ik ben niet paranormaal begaafd en toch zijn we niet bang. kan het zijn dat mijn overleden kat mocht het zo zijn waakt over mijn nog levende poes? die inmiddels 15 is. en ook nierfalen heeft.

Dorrien, 30-07-2014 11:54 #57
Ik heb momenteel visite die ik gewoon opeens tijdens het gesprek zo zag verdwijnen?!
Vlak daarna gebeurde het nog een paar zo ook nu. Ik kan ook niet met hen spreken, ik hoor ze nu heel in de verte dus misschien id het zo weer over.

Ik vind het wel heel erg raar want zij zeiden dat ik gewoon zichtbaar ben.

Just-My, 26-07-2014 22:03 #56
Hmz 14/15 dingen herken ik echt wel hier! in het begin was ik doodsbang, maar tot de dag van vandaag heb ik geaccepteerd dat ik toch echt niet alleen woont in me huis. al moet ik zeggen schrok ik me wel wezenloos toen ik x ziek thuis was en alles op slot had gedaan, deur op de klink en sleutels op de tafel. en dat je dan recht op je bank zit omdat je eerst keihard de deur hoort dicht vallen dan keihard je sleutels hoort vallen op de tafel… kijk vervolgens naar de deur, die was van de klink gehaald, op dan moment had ik het echt niet meer!

Vanessa, 09-07-2014 19:06 #55
Het is zo dat het tussen 00:00/01:00 het uur is van de goede geesten en tussen 03:00/04:00 het uur van de slechte geesten.

Randy, 08-07-2014 03:44 #54
Wie helpt ons. wij lagen vorige week in bed toen wij ineens een knoerhard geluid hoorde alsof iemand va n de trappen af donderde. Toen ik onder kwam stond tot mijn verbazing de kelderdeur open en het licht brandde.
Nu net omstreeks half 4. WEER hetzelfde geluid alleen nu net alsof een ijzeren wasmand van de trappen viel. Wat is dit?

Luce, 06-07-2014 02:50 #53
Kan iemand ons helpen. Ik weet niet wat er gaande is maar het is ondraagelijk. Vaak horen wij midden in de nacht muziek. Als ik dan opsta om te luisteren of naar buiten ga valt het geluid tegenover het omgevingsgeluid weg. Als ik dan weer in bed ga liggen hoor ik de vage muziekdeunen weer. Ik heb een zoontje van 1,5. En hij is sinds zijn geboorte elke nacht wakker. Rond 1, of 3-4. Onze nachtrust word zo verstoort dat we overdag zo moe zijn. Ik kan me nog herinneren dat mijn vader overdag wel vaker eens sliep. Hij is inmiddels.24 jaar geleden overleden. Verder voelt mijn moeder branden.op.haar been, opgeblazen borsten. Waarvan men denkt dat.het een.psychose is. Maar begin ik zo toch te denken dat er meer aan de hand is. Als kind zijnde was en ben ik nu nog steeds bang om snachts naar buiten te gaan. Bij ons huis ligt het kanaal. Kan iemand ons helpen want dit is niet vol te houden en verhuizen is geen optie.

Anne, 05-07-2014 23:21 #52
Ik heb het gevoel dat ik in de gaten word gehouden. vaak als ik over geesten praat en denk heb ik last van slechte ademhaling en krijg ik kippenvel, ik weet niet zeker of ik ze kan zien. heb wel eens zo n gevoel dat er iemand achter me staat en dat ik een windje of iets ik was ook op de fiets in het donker en hoorde in de bosjes agevluid. en het was geen vogel

Marit, 29-06-2014 16:50 #51
Ik woonde sinds een jaartje geleden met mijn moeder in een nieuwe woning. Soms sliep ik dan alleen of met mijn beste vriendin. Als wij dan beneden tv zaten te kijken hoorde wij mijn hond boven blaffen. Als ik dan ging kijken lag ze heel bang onder het bed te grommen als ik dan boven was om bij mijn hond te kijken hoorde ik beneden iemand kloppen dus liep ik naar beneden om te kijken maar er stond niemand voor de deur. Nu ben ik verhuist naar mijn vader. Hij ging vandaag nog wat dozen ophalen in zijn eentje. Hij kreeg gelijk een raar gevoel van binnen. Toen hij de woonkamer binnen kwam hoorde hij zachtjes een vrouw huilen. Mijn vader is snel weggegaan. Gelukkig woon ik nu ergens anders wand ik voelde me nooit op mijn gemak en nu wel.

Esmay, 23-06-2014 01:46 #50
Ik woon hier nog niet zo lang. Maar het spookt hier behoorlijk. Je hoort van uit de badkamer tot in de woonkamer voetstappen, mijn vriend stond onder de douche en hij hoorde eerst voetstappen van de woonkamer naar de keuken. 3 weken daarna hoorde ik voetstappen van uit de badkamer naar de woonkamer (ik zat in dezelfde kamer mijn post door te nemen) ik volgde de voetstappen met mijn ogen maar ik zag niemand. Paar dagen later hoorde mijn vriend gebonk toen hij eten aan het koken was. Ik heb zelf een keer iemand aan mijn voeten eind voelen zitten en naast mij voelen liggen. en gisteren hoorde mijn vriend gezucht in de keuken en ik kom een paar minuten later en ik voel een paar ogen in mijn rug branden.

Wat moet ik doen zo kan ik niet verder, ik weet zelf dat mijn moeder ook hier soms rond dwaalt maar ze zal mij nooit terroriseren.

Andy, 07-06-2014 12:50 #49
Niet iedereen geloofd het, ikzelf geloof niet in spoken die mensen zijn geweest.
maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde.

Dit moet ik ff kwijt
ik was gister met een maat zoals elke vrijdagavond een biertje drinken op een ouderwetse chil plek bij een skatebaan met wat speeldingen.

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met blowen en drink alleen soms nog wat
We zaten daar en me maat zegt ineens, we moeten hier weg ik zie schaduwen.
ik denk dus zo, wat praat hij nou weer.
Het was al donker rond een uur of 10 dus schaduwen van een mens of overige kan het niet geweest zijn.
Ik dacht dus dat hij gek aan het worden was… totdat
ik ook een richting opkeek en ik zag echt duidelijk een schaduwachtige vorm (de vorm was zo lastig te zien leek op een soort hoofd) en na een fractie van een seconde was het weg.
Ik schrok maar tegelijkertijd vond ik het ook wel indrukwekkend, we zijn hierna weggegaan en zijn in de stad nog wat gaan doen.
Het is ook frapant dat we het dus allebei hebben gezien dus gek waren we niet aan het worden.

Vaag maar wel een gekke ervaring die ik niet snel vergeet, heb veel meegemaakt maar nog nooit een schaduw gezien van iets wat er niet was. maar het was er dus wel

Gr andy

Tamara, 06-06-2014 10:48 #48
Beste mensen,

Er gebeuren vreemde dingen in huis. Ik heb nu voor de 3e keer binnen korte tijd een nieuwe klok gekocht omdat elke klok stipt half 9 stil staat, lampje staat soms zomaar aan. Spullen verdwijnen en worden op een vreemde plek weer teruggevonden. Maar gisteren was het meest vreemde. Mijn man en ik zijn van het werk boodschappen gaan doen en op de terugweg was mijn man na een sigaret opsteken ineens zijn pakje kwijt. Gestolen of verloren dachten we. Toen we echter thuiskwamen wilde hij de lege boodschappentassen terug in de meterkast doen en hij schrikt. Op de meter ligt zijn pakje sigaretten. Hij was nog niet thuis geweest en heeft onderweg nog een sigaret aangestoken. Wat is dit allemaal en herkent iemand dit. Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,

Tamara

Manon Bos, 04-06-2014 13:04 #47
Sinds een aantal dagen gebeuren er "rare" dingen in huis… een beeld is zomaar omgevallen, een spelletje van mijn dochter valt uit de kast, mijn dochtertje van 1,5 is gisterenavond hysterisch wakker geworden en ik hoor al 3 dagen iemand fluiten in huis terwijl ik alleen ben. Het is allemaal een beetje veel op die paar dagen, dus ik vraag me af of iemand mij iets duidelijk wil maken?

Heidi van den Boogaard, 17-05-2014 12:01 #46
Ik ben een sceptisch persoon en sta heel erg in het midden qua spiritualiteit! Maar nu is mij iets overkomen wat ik niet kan verklaren!
Twee weken terug heb ik een ring gewonnen op facebook op de site van een vriendin, toeval of liefde ik weet het niet maar ik won samen met 3 anderen een kopie van een dure ring met een veterketting daarbij, De veter maak je met een lus aan de ring vast en dan met een kettingkje achterin je nek!

Nu is het al twee keer voorgekomen dat ik smorgens wakker werd en de ring was van de ketting die ik nog omhad… Dat is onmogelijk zonder de ketting af te doen. de ring uit de lus te halen en weer om te doen zonder de ring! Ergens denk ik nog, mmisschien in mijn slaap. Maar waarom dan het veterkettingkje weer terug om? En nog beter… HOE want het is een irritant slotje wat best precisie en geduld vereist en in ieder geval LICHT…! Misschien heeft iemand hier een zelfde ervaring?

Sjaakie, 06-05-2014 21:46 #45
Sinds drie maanden zijn wij verhuisd, en sinds die tijd is onze enige vloerlamp al drie keer spontaan aangegaan. Niet ik en ook mijn vriend niet heeft hem aangeraakt… hij staat minimaal vijf meter van de bank. Ik vind het helemaal niks dat dit gebeurt.

Yves, 27-04-2014 14:50 #44
Ik woon nu al 11 jaar in hetzelfde huis.zelf rook ik niet en van in het begin merk ik in de slaapkamer soms een rookgeur op, ook gebeurd dit in de keuken de laatste weken, nochthans is deze 11 jaar geleden bijgebouwd.
in de achterste kamer boven is er al van vroeger het gevoel van aangekeken te worden en heel soms bij het binnengaan een rilling en benauwd gevoel.
soms heb ik al eens enkele honden op bezoek om op te passen van een vriendin, en deze hebben eens naar het plafond gestaard recht onder deze kamer.
nu heb ik al eens gelezen over evp maar is het wel een goed idee om dit zelf eens te proberen?
angst heb ik niet, maar ik ben nogal nieuwsgierig hier omtrent.
dus is de vraag om het zelf uit te zoeken wel verstandig is?
of indien iemand me tips kan geven

mvg
yves

Christophe, 14-04-2014 11:50 #43
Ik heb er nooit in geloofd, steeds vond ik een verklaring voor het "paranormale"… Tot je bijna flipt omdat je geen verklaring meer uit je hoed kan toveren. Zaterdag 12 april, ons jongste van 2 jaar slaapt onrustig en ligt te wenen van 5u30… na haar verschillende keren te kalmeren staan we wat vroeger op. De nachtlamp ligt op 1meter afstand op de grond. Ik sta er niet bij stil en dacht dat ik er met mijn arm moet tegengebotst zijn tijdens het slapen… De lamp teruggeplaatst en getest, niets aan de hand. Wat later op de dag zien we dat haar oogjes ontsteken en dat er ettertjes komen. We denken dat het wenen daarvoor iets tussen zit en wachten af. Ons dochter heeft een goede nachtrust gehad en de oogjes zijn als bij wonder zo goed als genezen. Zondag 17h45 valt op dat er lawaai uit ons dochter haar kamer komt omdat de lichtjes op de babyfoon branden. We kijken naar buiten of er zwaar verkeer op de baan is want het is al voorgevallen dat die op die manier getriggerd worden. Neen, niets te zien. Iedereen is in de living, dus ik ga gaan kijken. Ik zie en hoor dat het elektronisch bordspel aan het spelen is in slaapkamer van mijn dochter. Op het moment dat ik dit merk schiet een 2de elektronisch bord ook in werking. Ik begin zo stillekes aan te beseffen dat dit niet normaal is. Je moet weten dat er in de living een minivliegtuig van Tijgetje staat dat regelmatig vanzelf begint te spelen van zodra de zon binnen schijnt. Dus ik zoek de zon buiten maar het is zwaar bewolkt. Ik besef nu dat dat de 3 elektronische toestellen van 3 verschillende fabrikanten zijn, dat een elektronisch toestel vanzelf begint te spelen tot daar aan toe, ik denk dan fabricagefout. Maar dat een 2de toestel hetzelfde doet, laat staan een derde voor mijn neus nog eens. Dat was eventjes teveel. Ik heb dan maar de stand-by functie uitgeschakeld. 's Avonds bij het slapen gaan wil ik de wekker controleren, want dochter speelt graag voor DJ, hoor ik een 2-tonige mechanische puls. Ik schakel de wekker uit, zet het weer aan. Weer die 2-tonige mechanische puls. Ik zet die af. Ik roep mijn vriendin, van moet je nu eens horen. Ik zet die wekkerradio aan, normale radiozending. Mijn vriendin en ik hebben dus vanacht niet goed geslapen. Ik beschouw mij als een man van de wetenschap en niet het geloof. Voor elementen in dit verhaal heb ik een verklaring die wetenschappelijk onderbouwd is. Maar er zijn nu teveel toevalligheden en zeker op een te korte tijdspanne. Iemand advies?

Anita, 01-03-2014 17:20 #42
Soms hoor ik geluiden boven mij, want ik woon in een flat en er zijn mensen boven mij.Ik denk soms dat zij het zijn, maar ook dat het spoken zijn.Mischien willen ze me iets vertellen ik weet het niet maar ik hoop dat als het geesten of spoken zijn het aardige zijn.

Liefs van Anita

Rina, 28-01-2014 04:05 #41
Ik heb afgelopen nacht mijn hond gefilmd omdat hij tegen niets zat te blaffen tijdens het filmen zag ik allemaal lichtjes Door de kamer gaan die ik met het blote oog niet kon zien… wat is dat, hebben jullie daar een verklaring voor?

Linda, 15-01-2014 20:11 #40
Hallo.
Ik heb gelukkig geen 'enge' dingen in mijn huis. Er gebeurt wel het een en ander maar ik ben er niet bang voor. Sinds kort gaat bij mij regelmatig het nachtlampje aan en uit, ook wanneer ik het zelf zie. Als ik in de keuken sta te koken of iets anders, dan zie ik in mijn ooghoek wel eens iets staan. Kan niet goed waarnemen wat precies. Ook voel ik regelmatig een koude langs mij arm wat overigens altijd mijn linkerarm is. Eigenlijk is dat altijd het geval. Het komt bij ons in huis regelmatig voor. Waarschijnlijk weet ik ook wel wie het is. Misschien de opa van mijn vriend of mijn lieve tante. Ik heb ook een paar keer meegemaakt dat buiten op mijn balkon het deurtje van het windlicht steeds open stond als wij thuis kwamen. Ik ben toen een keer naar buiten gegaan en gevraagd of degene die dat deed voor de persoon die boven ons woont kwam. Ik vroeg of hij/zij mij een teken wilde geven en een paar seconden later hoorde ik een harde knal wat van het balkon boven mij kwam. W.s was het dus voor de persoon boven me. Zij is namelijk vrij depressief en ik hoorde al weken harde geluiden en gehuil. Misschien vroeg deze geest wel hulp aan me. Ik heb toen voor de zekerheid de politie gebeld en alleen melding gemaakt. Daarna ben ik weer op het balkon gaan staan en gezegd wat ik gedaan had en ik verder niets kon doen om te helpen. Daarna is het deurtje ook niet meer open gaan staan.

Marleen, 07-01-2014 12:13 #39
Mireille, dat er entiteiten bij je moeder in huis zijn, daar is geen twijfel over, maar die hand op haar schouder, dat is geen slechte entiteit, die helpt haar beschermen! dat ijzingwekkende gevoel, dat komt omdat het niet te verklaren is rationeel gezien en omdat er koude aan te pas komt. Entiteiten die willen dat we hen "zien" of opmerken, hebben energie nodig, die energie kan via elektriciteit (lampen, radio, tv, telefoon) lopen. Maar ook uit liefde voor iemand die is overleden bv. dat is ook een "energiebron".

Je moeder kan haar huis reinigen met witte salie en het huis "in laten zegenen" dit klinkt voor vele vreemd of godsdienstig misschien, maar heb al meerdere keren meegemaakt, dat dit werkt! Zelf zuiver ik altijd met witte salie en vraag de 'aanwezigen" te vertrekken naar het licht, ik begeleid hen hierbij, dit kun je ook zelf doen. Voordat je begint, plaats jezelf in gedachte in een beschermende glazen bol, plaats in gedachte een energiestroom rond de bol, ter bescherming. Lukt dit niet of onvoldoende, schroom dan niet om een pastoor te vragen om een huis zegening!

Succes, Marleen.

Mireille, 18-12-2013 16:09 #38
Het "spookt" bij mijn mama. In ons vorig huis hadden we dit ook al. Ik ben het huis uit gegaan maar had ook al verschillende keren voetstappen gehoord en kloppen op de muren, dingen die verplaatst waren, het gevoel dat er iemand in de kamer was, allemaal heel eng. Nu heb ik dit niet meer maar bij mama en papa hield het niet op. Dozen die omvielen, aanrakingen 's nachts, lampen die in het holst van de nacht zomaar gingen branden, de radio die plots begon te spelen, het bed dat beslapen lijkt nadat mama het had opgemaakt, zelfs heeft mama enkele keren het gevoel gehad dat er iemand naast haar kwam liggen, de lakens werden verschoven, de matras die bewoog, toen ze wou kijken en zich omdraaien verdween "het" plots. Mijn ouders zijn daar verhuisd en wonen nu ergens anders… spijtig genoeg zijn de "geesten of spoken" mee verhuisd. Papa is er niet meer doch hij heeft dit voor zijn overlijden ook meegemaakt in het nieuwe huis. Lampen die gingen branden, voetstappen op de overloop, harde bonken op de muren, een onveilig gevoel. Mama blijft dit meemaken… nog deze week begon de radio te spelen om 12u00 stipt, de schemerlamp die ernaast staat ging spontaan aan. Door het licht en het geluid werd mama wakker, zij ging naar de radio en toen stopte hij met spelen en de lamp ging uit. Mama deed het grote licht aan, toen begon er ergens iemand te kloppen, harde klopgeluiden. Papa zei vroeger dat het "klopgeesten" waren. De geluiden stopten om 01u00. Mama zat op de zetel en wou gaan slapen toen plots een ijzingwekkend gevoel door haar heen ging, er legde iemand zijn/haar hand op mama's schouder en dit gedurende enkele seconden. Mama kreeg koud van top tot teen en "bevroor" ter plaatse. Toen ging de hand terug weg, het gevoel in armen en benen kwam ook terug. Mama is opgebleven tot 04u30 en toen ging ze toch maar slapen met een heel naar gevoel. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurde maar wel de eerste keer dat ze mij dit vertelde. Ik kreeg rillingen toen ik dit hoorde. Ik dacht dat alles voorbij was in het nieuwe huis… blijkbaar niet en de "geesten" komen steeds frequenter en blijven langer. Mama is er niet gerust meer in, ze voelt dat het het kwade is zegt ze… Wat moet ze doen?

Roy, 25-11-2013 05:14 #37
Hallo
dit is niet leuk meer.heb alles opgezocht. dit is veel kwader dan een geest.alles vliegt in het rond zelf als ik ga douchen trekt het me onderuit. ik zit onder de blauwe plekken. zelf als ik aan 't eten ben trekt me alles voor de neus weg midden in de nacht echt slagen op de deur. het komt overal door heen. heeft me al 3x in de week proberen weg te duwen.
Als ik vraag of er iemand in de kamer is. gaat het licht uit en dan weer aan. zodra de lamp weer aan is duf ik niet meer te kijken. zo gruwelijk dat wil je gewoon niet zien. eerlijk gezecht schijt ik in me broek. en heb al in me broek geplast van angst. zo koud in de kamer en dan rechts in hoek een donkere zwarte heldere schaduw. je ziet dat het een Zware gevaarlijke demon is. hij laat me alleen met rust als die zich zichtbaar heeft gemaakt en als ik zeg stop, maar dan luid. ik weet gewoon geen raad :(.

Corina, 21-11-2013 13:01 #36
Ik heb 2 zoontjes. ik had al een vermoeden dat er iemand in mijn huis zit. maar mijn jongste kreeg eerst last. hij werd 's nachts al wenend wakker en staarde altijd vol van schrik naar zijn commode. hij brabbelde ook met iets dat op volwassen hoogte. ik heb toen witte salie gebruikt; wierook om zijn kamer te reinigen. uiteindelijk staat er nu een zeezoutsteen met een theelichtje in. nog niet zo lang geleden zegt mijn oudste dat hij op de zolder niet durft te slapen, omdat hij een spook ziet; meneer maakt hem bang. ik ben ten einde raad. ik hoor ook heel veel voetstappen terwijl het niet mogelijk is dat er iemand van ons boven is. of toch de jongste, maar kan nog niet uit zijn bed. mijn man geloofd in zoiets niet in. maar ik ondervind veel temperatuur verschillen en veel geluid of in de ooghoeken dat ik iets zie. kan ik aub gehoord en geholpen worden. wil mijn kids ontlasten en het van hun overpakken. Grtz

Bert, 20-11-2013 17:44 #35
Bij mij ging op eens een licht aan die 2 weken lang stuk was. En daarna toen ik schok weer uit. toen ik hard op zij geef een teken als er iemand is doe het licht weer aan en dit naar een halve minuut gebeurde. ik schok me rot waar kan dit door komen dat het licht weer aan ging en uit.

Toon Beekers, 14-11-2013 21:00 #34
Hallo allemaal

ik heb mijn auto laten keuren en is goed gekeurd, maar het vreemde ervan is als ik het contact van de auto uitzet dat de radio uit zich zelf gaat spelen. De radio is aangesloten op het contactslot, dus als die uitgeschakelt wordt is er geen stroom meer op de radio. Ik heb de contacten van het radio front schoon gemaakt maar naar 15 a 20 minuten speelt de radio gewoon opnieuw. Ik heb informatie gedaan bij onze garage, die had er geen verklaring voor, kan iemand mij helpen bij dit probleem. Als oplossing heb ik nu het frontje eraf gehaald, maar kan iemand mij zeggen hoe dit mogenlijk is en een oplossing weet.

Julia, 03-11-2013 12:51 #33
Hoi,

Toen ik 10 jaar was ben ik verhuist. Mijn oma was een jaar geleden overleden en zei vlak voor ze stierf dat ze altijd over mij zou waken, en altijd bij me zou zijn. Toen we de verhuiswagen open maakten kwam er een vlinder uit. Hij vloog naar benen en hij stierf pas 's avonds.

Kaat, 01-11-2013 20:01 #32
Gisteren avond deed ik het nachtlampje uit toen we in bed gingen, mijn vriend zit dan soms nog op zijn ipad iets te bekijken en daar heeft hij geen nachtlamp voor nodig. Zo viel ik in slaap en hij ook en s'ochtends hoorde ik mijn dochtertje en toen deed ik mijn ogen open en zag ik dat het nachtlampje aanstond. Mijn dochtertje ligt in haar eigen bedje en kan niet uit haar bedje. Is nog maar 2. Vind het ook raar dat ik in mijn slaap opeens het licht ga aandoen, nog nooit gedaan.
Vind dit toch maar raar.

Marleen, 29-10-2013 13:55 #31
Joyce, 03-04-2012 11:36

Ben blij dat je het hier door geeft meid!
Ik stond op het punt hetzelfde te doen, tot ik jouw bericht tegen kwam.

Wij hebben er hier ook veel mee te maken gehad (het is nu ff wat rustiger) ben al vanaf mijn 13e bewust bezig met het paranormale, omdat ik zoveel meemaakte wat wetenschappelijk helemaal niet kon… en niemand die je geloofde (als kind).
Ik werk nu al meer dan 30 jaar in het "circuit" begeleid mensen, zuiver ruimtes, magnetiseer, fotoreading enz.

Wil graag nog even wat toevoegen, heb jullie verhalen gelezen, voor sommige onder jullie die zich afvragen wat het kan zijn, het kunnen verschillende dingen zijn, waaronder entiteiten (overledenen), maar ook gematerialiseerde energie die vrijkomt, bij name in de pubertijd!
Ook tijdens relatieproblemen of andere ruzies kan er een "bepaalde sfeer" in huis hangen.
Kleine kinderen tot hun 7e jaar zijn zéér vaak paranormaal begaafd, na hun 7e jaar neemt dit voor de meeste kinderen af!

Dieren zijn zéér gevoelig voor al het "onzichtbare".
Kijkt u a.u.b. uit als u hulp gaat zoeken, de meeste zogenaamde "hulpverleners" kosten handen vol met geld en of ze echt betrouwbaar zijn, is nog maar te bezien!
U kunt er zelf al veel aan doen, lees Joyce haar bericht!

Gr, Marleen

Stip, 09-10-2013 14:31 #30
Of ze bestaan of niet, ik weet het niet. Ik heb zelf een aantal dingen meegemaakt die niet verklaard kunnen worden. Ik was een meisje van 10, toen ik iemand die pas was overleden, de trap op hoorde lopen. Eveneens rook ik zijn sigarenrook, ik zag het zelfs dwarrelen in de kamer. De energie die ik voelde was zeer negatief. Ik was heel bang.
Ook heb ik, toen mijn oma overleed, een goud-achtige, glinsterende, brede straal van boven naar haar kist zien gaan. Het gevoel was erg vredig en het was goed. Mijn (strenggelovige) buurman zei dat dit een teken van God was. Ik was uitverkoren om te zien dat mijn oma veilig was. Ik zelf zag het als een teken van mijn oma, dat het goed was. Wie kan dit verklaren?
Daarnaast gaat de radio altijd aan en uit. Ook waar we bij zijn. Heel raar allemaal :P

Evi, 05-10-2013 11:28 #29
Ik geloof zeker dat er zoiets als geesten bestaan. Toen ik ongeveer 12 jaar oud was heb ik iets meegemaakt. Ik heb dit zeker niet gedroomd en het is werkelijk gebeurd; we woonden toen in een oud huis, mijn broer en ik sliepen toen nog op dezelfde kamer, mijn broer is ongeveer 10 jaar jonger of mij. Mijn broertje lag al vredig te slapen, en ik lag nog wakker. Opeens voelde ik gelijk een duw op mijn rug, ik was geschrokken, en had een lampje in de vorm van een paddenstoel op mijn nachtkastje staan, ik wou dit aansteken, en het lampje siste en gaf gelijk schokken, daarna probeerde ik het nog eens aan te steken en het was terug van hetzelfde, bij de 3de poging ging de lamp normaal aan, toen heb ik nog wel eventjes met angst wakker geweest en uiteindelijk met het lampje aan in slaap gevallen. Dus dat was zeker iets onverklaarbaars, die lamp heeft daarna nooit nog zo abnormaal gedaan gelijk die avond.

Anonyme, 28-09-2013 16:51 #28
Mijn naam kan ik niet geven. Ik ben de laatste week door een hel gegaan. Een flinke bloeding. Kan er verder niets meer over zeggen. Daarna werden we geplaagd door een havik die tegen de ruit een beeldengroep van moeder en kind op de grond liet vallen, het kindje brak. meerdere keren brak ook een ander kinderbeeldje. Ik voel dit als voortdurende inbreuk op mijn liefde tot mijn partner.De telefoon ging stuk en zoemde steeds. Het internet viel weg. De post kwam niet langs.belangrijke post. Een enorme kanaal aan de andere kant van de telefoon toen ik mijn ousers belde
Dit najaar kondigt een ex vriendin van mijn vriend aan dat ze na 5 jaar weg te zijn*voor de gezelligheid* langs komt. Was ze maar daargebleven, wat wil ze nou nog van hem. Hoewel mijn vriend me beloofd heeft in het begin van onze betrekking geen enkele waarde meer te hechtten aan een band met haar en een hem toegestuurde kaart uit kaart met blauwe vlinder door haar in het verleden gestuurd voor mijn ogen verscheurde aan het begin van onze relatie, moet ik haar nu toch welkom heten. Ook haar zuster die me vanaf van het begin van de relatie me alleen maar vies aankijkt moet hier welkom zijn. De relatie met mijn vriend is vanaf het begin dat we onszelf in onze omgeving presenteren als stel, helaas meest vanuit vrouwen, vijandig op een manier dat ik op een moment spijt had ooit met hem te zijn begonnen hoewel ik verliefd ben en van hem houd. door mijn leeftijd en uiterlijk n mijn feel good dat ik in principe met iedereen wil delen wek ik de jaloezie op.Als ik twintig jaar ouder was geweest was er niks aan de hand, nu dus wel. Men zegt''wel wat leuk dat je een vriendin hebt, we willen kennis met haar maken maar daarna krijg je jaloezie dus uit valse opmerkingen, je wordt aangestonken in gesprekken genegeerd zonder enkele beleefd heid vernederd. Mijn vriend is daar weliswaar getuige van maar hij zoekt in elke mens iets goeds. See no evil hear no evil. Na het afkomen van ons kind was het alsof er ijskoude blokken in de kamer stonden, nog steeds geeft het huis me een naar gevoel. Alsof de boodschap heerst ga hier weg ga hier weg. Het ijskoude heerst. Ik weet me niet meer veilig en ben graag thuis maar mijn vriend vind dit niet goed. Ik ben me ervan bewust dat mijn vriend niks meer om zijn ex geeft, Hij wil haar nooit meer terug, alleen al de gedachte aan haar wekt weerzin bij hem op. Ze is lelijk om te zien en voelt zich meer dan alle anderen, toch voelt hij zich verplicht haar te ontvangen hoewel ze in het verleden hem heeft genaaid en besodemieterd. Naar mij als vrouw des huizes is geen enkele vrag gesteld. bv zou ik het op prijs stellen dat ze kwam of niet, ik wordet totaal genegeerd in deze. Zijn ex doet aan sjamanisme, zitten bij een club voor universele energie en sinds ik hen ken voel ik dat aan als een godsdienst zonder nobel streven, sorry dan voor de kerkclub maar het zijn de individuen die hun lelijke visitekaartje tonen, Ik zoek via deze site een manier om me tegen haar te beschermen. ik voel me als een opgejaagd dier

Anneke, 22-09-2013 00:59 #27
Ik zie steeds een raar eivormig licht aan het plafond. de ene keer is het in de hoek. en dan weer bij de plafondventilator. en dan er weer op een andere. plek. op de deur bv het gekke is. ik zie het alleen als ik het nachtlampje aandoe. ook staart mijn poes steeds de gang in. 3 jaar geleden is mijn kat overleden. soms heb ik het idee dat hij hier rondwaard.? wat zou het zijn?. gelukkig ben ik niet paranormaal begaafd. ik zie niet wat mijn poes kan zien. heeft nog iemand ervaring met dit vreemde licht?

Mylène, 04-07-2013 04:02 #26
Bijna ieder avond of nacht gromt mijn hond naar de glazen deuren in de huiskamer en kijkt ernaar, heel vreemd, af en toe voel ik mij bekeken. Meestal is het tussen 1 en 2 uur in de nacht. Ook rammelde er iets aan de deur, zonder dat die open ging en schrokken we van het lawaai. De deurbel belde uit zichzelf en hebben we de batterijen eruit gehaald. Ook hoorde mijn partner voetstappen in de hal en een hijgend geluid, ook in de slaapkamer kwam iemand kijken toen mijn partner bijna in slaap was gevallen, hij voelde de aanwezigheid van iets heel dicht bij hem, heel vreemd allemaal. Vorig jaar in November zag ik een wit groot licht naar binnen komen door het keukenraam naarmate het naar binnen kwam werd het zachter en kwam het de huiskamer in, mijn partner zag mij het aanschouwen, hij zag niks. In dat zachte licht zag ik een heldere witte schim verschijnen die een silhouet aannam, steeds duidelijker werd het van vorm, op een gegeven moment toen het duidelijker werd, - het was een zacht trillende energie een beetje witachtige mist, wel lichtgevend, het was iets voor zessen in de avond- gaf ik een gil en toen verdween het, even kon ik geen woord uitbrengen en toen ik het wel kon begon ik een beetje te huilen. Ik belde een medium en zij zei dat ik een engel heb gezien. Ik ben niet gek, ik heb het echt gezien. Ik ben wel spiritueel en geloof in engelen. Kunnen jullie mij zeggen wat ik gezien heb? Ik ben een lichtwerker, schrijf boeken, ben helder voelend, wetend, ziend, ruikend en horend en kan pijnen wegnemen bij mensen. Ik zie het als een teken.
Groetjes, Mylène

Fabi, 05-06-2013 20:09 #25
Beste

voor degene die hulp willen hebben, een imam in de moskee kan juli helpen.
Wat jullie zien zijn djinns zij leven met ons, meestal als je een huis koopt die lang leeg staat of lang weg gaat komen zij daarin wonen. Met koran verzen worden zij verjaagt.
U kan ook gewoon een cd van koran thuis opzetten.
Deze djinns zijn van rookloos vuur gemaakt daarom riekt het naar brand als zij aanwezig zijn.

Groeten
Fabi

Rene, 11-05-2013 03:27 #24
Het is nu ongeveer een jaar geleden… Mijn poes, een Maine Coon, zat boven op de boekenkast die in de hoek van mijn kamer, bij het raam staat. Naast die kast staat een tafel met een schemerlamp. Het snoer van die lamp gaat achter de kast langs, naar het stopcontact.
Ik zat ernaast op de bank, TV te kijken…
Op een gegeven moment keek ik naar Celien, mijn poes. Zij zat boven op die kast rustig te genieten van het uitzicht.
Ik keek weer naar de TV, en op dat moment vloog de schemerlamp met een enorme klap van de tafel af, het snoer er zwiepend achteraan, (dat kon je echt horen! ) en kwam neer achter een fauteuil die voor het raam staat.
De poes schrok zich een ongeluk, (en ik niet minder) en zij sprong van de kast af, rende naar de achterkamer, en heeft daar bijna een uur lang naar de bewuste hoek zitten staren. De lamp kon ik gewoon weer neerzetten en aan doen. Die deed het, alsof er niets gebeurd was…

Hanna, 08-05-2013 04:25 #23
Wie heeft dit wel eens meegemaakt. een jong katje van de hooizolder gehaald werd niet meer verzorgd. na een week het zal toen een week of vier zijn geweest kreeg het een epileptiesche aanval. tenminste zo leek het. het ging zo maanden door zo eens in de twee a drie dagen. de laatste dagen werd het steeds gekker hij was nu een jaar en kreeg zulke aanvallen dat hij als door een onzichtbare hand door de kamer werd gesmeten. letterlijk een meter hoog. van de ene naar de andere kant een meter of 8 dan lag hij op de grond te schuimbekken en vanuit het niets vloog hij weer tegen deuren om de tafel tegen de stoelen en opeens tegen het raam anderhalve meter hoog. het was dood eng. dit gebeurde tot 8 maal toe op een dag van uit de grote woonkeuken door de kamer tot onder in de boekenkast boeken van een paar kilo werden door dit kleine katje uit de kast gegooid. toen hebben we hem uit zijn lijden laten verlossen dachten we. hij had gisteravond een zeer zware spuit gehad wat ze gebruiken bij kalveren dus niet een klein beetje. hij raakte in coma maar vloog nog door de garage. tot eindelijk de dierenarts niets anders meer kan doen dan de ademhaling stoppen. het was niet te geloven dood eng en echt onnatuurlijk. ons kleine schatje wat zo lief begon heeft het zo verschrikkelijk erg gehad. ik ga zo geloven in onzichtbaar kwaad dit is niet te verklaren, heeft iemand iets dergelijks wel eens meegemaakt? ik ben echt bezorgd en nog niet gerustgesteld. wel heeft hij nu een mooi plekje in de tuin onder de appelboom die in volle bloei staat. mijn flores is er niet meer. maar de angst blijft toch nog wel een beetje hangen.

Henk, 07-05-2013 15:34 #22
Hallo,

Iedereen hier heeft een rijke fantasie, het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat geesten NIET bestaan. Dit heeft alles te maken met fotonen. Iedereen die een geest denkt te zien, is vaak slim en heeft iets in zijn of haar hersenen wat er voor zorgt dat je iets denkt te zien terwijl anderen het niet zien. Zie het als een soort hallucineren. Ons brein kan op bepaalde momenten of door invloeden van buitenaf een loopje met ons nemen, daar is op zich niets mis mee, maar laat dit niet ons dagelijks leven beheersen.

Natuurlijk is het mooi om te denken dat je geliefden nog bij je zijn, maar zet dit uit je hoofd.

Marleen, 07-05-2013 13:00 #21
Hallo ik zie altijd rozen op plafon met zwarte lijnen, er gebeurd zo veel bij mij thuis zoals witte lelies die ook weer vanzelf verdwijnen en een monnik toen ik van de badkamer af kwam was zo bang het gebeurd altijd in de nacht. van de week had ik een heel groot insect op het plafon het leek op een schorpioen. zo groot als een hand in het licht oranje. toen ik keek ging het heel hard lopen en werd steeds kleiner en ging door de muur. wat is dit ben er niet bang voor maar is ook niet fijn als je eens lekker wilt slapen.

Nikita, 28-04-2013 10:44 #20
Heey ik ben nikita ik ben 13 jaar en ik ben paragnostisch, ik heb in mijn vroegere huis ook iemand horen lopen ik ben toen naar mijn moeder gerend omdat ik bang was mijn moeder zei: Dat is gewoon een vogel joh. Maar ik weet zeker dat het iemand was. Ook ben ik nog vaak alleen thuis ik hoor dan ook vaak iemand Nikitaaa roepen maar daarna is het ook gelijk weg. Wat ik het aller engste vind is onze kast vaak als ik klaar ben met douchen en beneden kom staat de kast deur wijt open of als ik eventjes in de keuken ben om iets te drinken te pakken. Ik maak heel veel van dit soort dingen mee en ook ik blijf het soms heel erg eng vinden…

Barry, 24-04-2013 20:26 #19
Toen ik nog een jongetje was van 7 8 jaar kon ik nooit slapen m'n moeder moest altijd naast me zitten todat ik sliep, m'n moeder heeft het nooit begrepen. Maar ik zag toen gewoon een man in m'n kamer staan en hij had een bijl in z'n hand. Laatst liep ik op school en raad is, ik zag hem weer. Help ik vind het niet meer leuk.
Gr. Barry

Anomiem, 24-04-2013 09:55 #18
Ik zit op een zeer klein internaat samen met wat mensen en 3 van ons hebben een luide harde knal gehoord (niet van een duur ofzo iets) terwijl die knal ben ik mijn muziek stiller gezet en is er een ander meisje wakker geworden, nog een persoon slaapt met de ruit naar de tuin en we hebben een paar pauwen in onze tuin (onze huisdieren) die plotseling zeer raar deden: geluid maken dat ze normaal over dag doen maar dan luider en snel over de hekken gaan vliegen (springen). Ook heb ik persoonlijk een paar keer voet stappen gehoord.
maar dat kan verklaart worden denk ik want af en toe komt er iemand kijken of we slapen maar de voetstappen waren te lang aanwezig en soms licht gekraak enzoverder.

Kan er iemand mij helpen dit op te lossen?
dank u

Irma van Geemen, 18-04-2013 22:40 #17
Mijn kleinkind van 4 maanden kijkt altijd boven op mijn hoofd en dat vind ik zo raar, waarom doet ze dat. Ze doet het alleen bij mij, en ze kijkt naar mijn gezicht, maar wordt dat weer afgelijd naar boven op mijn hoofd.

weet iemand wat dit betekent?

Debbie, 02-04-2013 12:22 #16
Hallo allemaal, een vraagje of jullie mij kunnen helpen al enkele jaren spreekt men zus van geluiden, kraken op zolder, kasten die opgaan en echt dingen zien. maar nu ging ze haar kamer binnen en in het midden van de kamer lag er een bebloede muis, geen spoor van waar ze kwam gewoon uit het niks. weten jullie waarvoor dat staat? of heeft iemand zoals eens iets meegemaakt.

alvast bedankt Debbie

Marianne, 01-03-2013 06:49 #15
Goedemorgen allemaal. Bij mij thuis gaan de lampen aan en uit, met name in de wc. Dat licht knettert zelfs. Mijn zoontje slaapt boven in een omgebouwde zolder. Hij vertelt mij, het spookt boven mama, soms als ik boven kom en er is geen licht in mijn kamer zie ik een schaduw voorbij vliegen. En mijn hulp in de huishouding, was een x boven bezig. Ze ging naar beneden, maar had de deur van de slaapkamer open gelaten. Ze kwam terug en de deur was dicht. Ik had geen ramen open staan. Ook iets mafs met mijn vuilnisbak, er zit op mijn vuilnisbak een klep die klept open en dicht. Ik zat in de kamer, geen ramen open, en ik hoor ineens de klep van de vuilnisbak open en dicht kleppen. Is een paar x gebeurd. Ik had een vogeltje, en bij zijn kooi hing een lamp. 's Avonds begon de lamp te knipperen, de volgende dag lag mijn vogel dood op zijn rug. Op een avond kreeg ik visite van een jongen en een meisje. Die jongen wist mij dingen te vertellen die hij nooit weten kon over mij. Hij vertelde dat er een man figuur in de slaapkamer stond op dat moment. Gister kwam mijn hulp in de huishouding, ze kwam binnen en begon meteen met, Marianne heb je gas aan staan? Het ruikt hier zo branderig in huis! Ik zelf rook niks, maar zij rook het wel. Bij mijn tante thuis, als mijn tante langs de tv of radio loopt springen die dingen zomaar aan. Ze vertelde dat dat wel vaker gebeurde als ze in de buurt van het apparatuur liep. Echt heel vreemd allemaal. Ook heb ik een x dat mijn opa over leed, werkte ik in een koelcel met groente. Ineens vanuit mijn oog hoeken zag ik iemand staan in het wit, ik voelde ook dat ik bekeken werd. Toen ik om keek was het weg. Nou heb ik ook altijd een rot gevoel over de boven verdieping van mijn huis. Echt zon gevoel wat je hebben kan. ik weet 's nachts ook nooit als ik naar de wc moet hoe hard ik weer in de kamer moet zijn. Ook heb ik wel meegemaakt dat ik op bed lag dat ik vanuit onder mijn bed een bonk tegen mijn matras van mijn bed voelde tegen mijn rug. En ik hoorde die bonk ook. Het was alsof er iemand onder lag die een klap gaf tegen mijn matras. Ik dacht nog het zal de kat wel zijn. Ik heb een jonge kat in huis, maar die lag op mijn bed. Echt heel erg vreemd allemaal. Nou ja zolang er maar niks ergs gebeurd vind ik het best. Groetjes allemaal!

Jersey, 01-03-2013 02:01 #14
Zit nu in de meterkast te janken werd net uit bed gesleurd door iets wat ik niet kan verklaren heb de krassen nog op mijn been staan. Wat kan ik doen ik durf er niet meer uit te komen, ben heel bang. Gaat dit vanzelf weg? kan iemand mij helpen? Dat je dingen hoort of ziet oke, maar dat iets je uit bed sleurt, ik woon ook afgelegen dus ik kan niemand roepen en weet mij fff geen raad nu. En dat voor een jongen van bijna 30 jaar…

Amina, 27-02-2013 00:40 #13
Mijn zusje vertelde mij dat de badkamer vanzelf op slot ging. Ik geloofde haar niet maar na vandaag heb ik het met mijn eigen ogen gezien. Je kan de deur alleen van binnen op slot doen. Ze heeft het al eerder 2 keer meegemaakt. toen ze in de badkamer zat wou ze haar nagellak potje pakken, maar die stond in haar slaapkamer. Er zat geen 20 seconde tussen en ging uit zich zelf opslot wat kan het zijn kan iemand mij dit uitleggen aub.

1234, 26-02-2013 12:27 #12
Ik heb een leeg huis in mijn buurt staan. Er staan vage dingen op: een slang en een vleermuis en een man. Wat denken jullie, zijn dit geesten?

Xaf, 24-02-2013 17:51 #11
Bij mij thuis gebeurd vaak dat we een deur open horen gaan en dicht slaan en voetstappen horen.Vorige keer zat ik op het toilet beneden en hoorde de achterdeur open gaan. Ik dacht dat 1 van onze jongens thuis kwam. de Jongste zat boven met ze moeder en de oudste aan het werk. Dus ik dacht ( die is lekker vroeg thuis). Ik heb de voetstappen geteld en het waren er 6. ik heb ze nagelopen, je komt net voorbij de bank.En je moet heel wat meer voetstappen zetten wil je ergens komen. Heb ook meteen contact genomen met mijn oudste en die was aan het rijden en ver van huis.

Ik heb zoiets ze mogen er van mij zijn en door mijn huis heen lopen wat ever als ze mij en mijn gezin met rust laten…
Vind het niet eng of wat dan ook…
Er is altijd wel een reden waarom dat gebeurt en die ben ik wel aan het zoeken.

Alysa, 05-02-2013 22:00 #10
Zijn 'spoken' altijd negatief?

Troedelke, 21-12-2012 06:59 #9
Als je minstens 12 tekens vd 15 mee maakt, wat hier boven staat. Iedereen wilt het wel meemaken zo lijkt het, spannend he? Maar als je het echt gaat meemaken, dan heb je een vet probleem en dan is het echt niet meer leuk! En dat krijg je niet ff zomaar weg met wierook en kaarsjes dan heb je echt prof. hulp nodig en die zijn dun gezaaid en dan is het nog afwachten of het echt rustig blijft maar vaak niet

Voormij

S. T. I. Lammerts van Bueren, 12-12-2012 16:04 #8
Na twaalven ging de koffieapparatuur aan en er zat geen water in, dus was mijn vriend tegelijk naar beneden gegaan om de koffie uit te schakelen. We vonden het zeer vreemd dat dit gebeurde. Onlangs, in het weekend, was een bekende van mij op 33 jaar leeftijd overleden, hartstilstand. Denkelijk dat hij waarschijnlijk afscheid nam… zo'n gevoeld had ik… maar afin, kan zoveel zijn?!

Ben, 06-08-2012 11:14 #7
In ons gezin heersen grote spanningen vanwege relatieproblematiek.
Als mijn vrouw 'savonds op de bank zit gaat het licht boven de salontafel soms gewoon uit.
De schakelaar (met dimmer) moet je echt uitduwen om het licht uit te doen.
Ze heeft daarna geprobeerd om die lamp weer aan te doen maar het lukt haar niet. Ook de dimmer werkt dan niet.
Als ik dan naar beneden loop en op de schakelaar duw brandt het licht op eens wel weer.

Zelf heb ik mee gemaakt dat als ik televisie kijk de bewuste lamp boven de salontafel op eens aanspringt. Heel vreemd en onverklaarbaar.
Dit is nu een aantal keren gebeurd. Niet iedere dag dus.

Geloof normaal gesproken niet in geesten en zo maar als je zelf vreemde dingen meemaakt ga je toch twijfelen en denken dat er meer is tussen hemel en aarde.
Heeft iemand ervaringen met dit soort dingen en is het mogelijk dat grote spanningen geesten van overleden familieleden kunnen oproepen (onbewust) of dingen kunnen laten doen om te waarschuwen of iets dergelijks?

Hoor het graag.
Ben

Frans, 30-07-2012 01:56 #6
Voor wie het heeft meegemaakt, zijn al deze vermelde dingen overbekend.
En, .wat hier van belang is, … en wordt hier al vermeld, … er is iets in huis, dat zich zorgen maakt over een of meerdere bewoners, pertinent!
Natuurlijk heb ik dit zelf ervaren.Ook bij ons viel een schilderij om 3 uur in de nacht van de muur, en zag ik eens in het bijna donker op mijn slaapkamer een schim in een der plafondhoeken.Een mensenhoofd, zij het wat vaag.Ik had al eerder ontdekt, dat juist die ene hoek anders was in het bijna donker, dan de overige.Maar ja, .je bent immers gek, hè! Licht opdoen? Tuurlijk niet, dan zou het weg zijn!
Hoe dit op te lossen? Door er niet meer naar te kijken, het te negeren en dat bleek voldoende.Ik was toen een jochie van 3 of 4 jaar.
Heel duidelijk was hier, dat wij(pa, Ma en ik) in onze gangen wel degelijk werden gadegeslagen.
Ook zeer zachte geluiden, die vlak na de schemering in het trapsgat/overloop hoorbaar waren.Lang niet altijd, hoor, maar soms vond dit plaats.Er gingen maanden voorbij, dat er niets was, maar dan… En, alleen, wanneer ik met mijn ouders beneden in dezelfde kamer was, en er dus"niemand"boven was.De deur dichtdoen? Deed ik, maar dan werd het geluid juist sterker!
Duidelijk was, dat er iets was, dat onopgemerkt wilde blijven, maar toch aandacht vroeg.
Wat was hier de bedoeling, vraag je je af? Wel, mijn moeder was in dat huis altijd de gebeten persoon, en die was daar dan ook altijd in paniek, en, ZIJ dreef door, dat wij zouden gaan verhuizen, wanneer ik mijn basisschool beëindigd had.
Wij gingen verhuizen, ver van mijn geboortehuis, waarin dit alles plaats vond, met als resultaat, dat mijn leven in alle opzichten ernstig in het slop geraakte.Alles mislukte bij mij, sinds wij in de nieuwe omgeving ons gevestigd hadden.
Conclusie, de aanwezigheid/heden had(den) een boodschap voor mij en mijn vader, maar, HOE deze bekend te maken, zonder ons de angststuipen op het lijf te jagen? DAT wisten ze niet.Mijn indruk is, dat er veel aanwezigheden waren, die gewoon bij dat huis hoorden.
Het besproken huis was altijd 's avonds sober verlicht, en dan scheen het licht flauw door de glazen van de schuifdeuren naar de andere kamer.Daar had je donkere en rommige hoeken, brrrr, ik durfde daar nooit naar te kijken, want dit trok entiteiten aan.
Ik voelde dat.Mensen, die bij ons binnenkwamen keken altijd, alsof er daar iets niet klopte.Bezoek bleef nooit lang.Ook is er eens een blikseminslag geweest pal voor ons huis met een enorm luide knal, hetgeen kon wijzen op een hoog gehalte aan EMK, dat ons huis omringde en dat een reacte gaf op die bliksem.En, naturlijk extreme kou en veel wind door het hele huis, hoewel er nooit iets tegen elkaar open stond.
Wees eens eerlijk, … was dit nu allemaal alleen maar toeval?
Frans

Joyce, 03-04-2012 11:36 #5
Zielen / geesten… of ze bestaan? Vaak gaan mensen dit pas geloven, wanneer ze zelf iets gezien of ervaren hebben. De radio gaat opeens aan, de tv springt uit of aan, spullen verdwijnen en liggen opeens terug op hun plaats. Sterker nog, soms zie je een verschijning die op een mens lijkt. Ja dieren nemen dit eerder waar omdat ze veel gevoeliger zijn als wij.
Tips: wanneer je er bang voor bent!
1. Zorg dat je goed geaard bent. (ga eerst op je tenen staan, daarna op je hakken en zet dan je voeten plat op de grond. Spring een keer met beide voeten plat op de grond en visualiseer hierbij, dat je met beide voeten flink vast in de aarde springt). Doe dit iedere ochtend als je opstaat. Wat je ook kunt doen, is je voorstellen, dat je van de grond omhoog, een wit ei om je heen trekt. ( een bescherm laag ).
2. Kinderen of volwassene die teveel oppikken, kun je vragen een ritsluiting te visualiseren op hun voorhoofd en deze wanneer ze geen zielen willen zien, die ritsluiting dicht te trekken.
Geesten/ zielen zijn geen spoken en ze bestaan. Meestal zijn het mensen, die overleden zijn en niet weten dat ze overleden zijn. Ze blijven dan hier op aarde bij ons hangen.( ook vaak als ze ons niet willen verlaten of wanneer zij zich nog zorgen om ons maken).
Ben je er bang voor? Vraag ze dan om alsjeblieft weg te gaan, omdat je het niet fijn vind. (dit is vaak al genoeg) ook kun je wierook branden in huis( witte salie) deze is voor het huis te reinigen van negatieve energieën.
3. Je kunt ook je kind uitleggen (of voor jezelf) dat boven in de hemel (in het wit licht) dierbaren op hun wachten om hun daar te ontvangen en het daar heel fijn is en ze vragen om daar naartoe te gaan. Zet dan een raam open, maak contact met de zielen( door met ze te praten) en vraag ze mee naar het licht te gaan. Stel je dan een mooie grote poort in de lucht voor, met mooi helder wit licht en laat de zielen daar in gedachte( visualisatie) naartoe gaan. Eenmaal daar aangekomen, laat je het los en sluit je samen die poort weer. Blijft het aanhouden, ( vaak is het hiermee al opgelost) ga dan opzoek naar de juiste hulp! Er zijn genoeg spirituele sites waar info staat en mensen zijn die u verder kunnen helpen.
Het kan ooit zo'n extreme vormen aannemen, dat u echt wel hulp nodig heeft.
Groetjes en succes!

Mila, 06-12-2011 14:57 #4
Wij hebben namelijk thuis een aantal zaken wat wij niet snappen. Mijn jongste dochter Mariska (9 jaar) heeft volgens mij een 6de zintuig (ik heb dat ook een beetje en heb ook de zelfde zaken als zij gezien). Zij heeft vorig jaar een meisje zien schuilen in de speelkamer, Mariska was toen heel erg geschrokken. Ik heb Mariska toen het advies gegeven dat zij het moest negeren en verder geen aandacht moest geven. Mariska heeft het waarschijnlijk geblokkeerd en zij heeft nu nergens last van.
Mijn oudste dochter Chimène (12 jaar) lijkt er nu meer last van de hebben, ze geeft zelf aan dat ze niet bang is maar gewoon boos. Wat gebeurt er, iets schrijft notities op haar memo bord (overschrijven wat er al stond, maar met een ander handschrift dan van mijn kinderen) Ook ik haar naam op de trap geschreven. Onlangs heeft Chimène een schilderij gemaakt, ze had een meisje geschilderd en afgelopen maandag heeft zij geconstateerd dat er op haar schilderij gekliederd is, op de ogen was een kruis getekend en de neus was groter dan wat Chimène had gemaakt.

Mijn vraag is of het mogelijk is dat een geest een pen kan pakken en iets kan schrijven.

Annoeska, 11-09-2011 13:27 #3
Mijn oma is vorige maand overleden, en wij hebben ook dat mijn hond blaft naar gekke plekken en bang is en niet meer naar binnen durft, en we hadden ineens handen op onze spiegel boven de bank en niemand is er aan geweest… en mijn bureaulamp viel ineens… zijn dit ook tekenen?

Kelly Scherrenberg, 08-12-2009 17:02 #2
Een hoop dingen klinken mij bekend in de oren. De laatste tijd gebeurt dit bij mij thuis.
Trouwens niet alleen bij mij ook bij een vriend van mij.
Ik wordt er naar van. Ik ben er bang voor.

Liekje, 18-08-2007 12:50 #1
Een hoop dingen klinke mij bekent in de oren. De laatste tijd gebeuren er bij me vriend thuis vreemde dingen.

Bijvoorbeeld: Een klepje van de wasdroger die ineens open en dicht slaat op het moment dat je de badkamer in loopt. flesjes en potjes in de badkamer op zijn kop en met de dop los zodat de mondwater er ui loopt.

Ook is een een vreemde verscheining gezien. Vanmorgen vertoonde de katten een raar gedrag. Beetje stressrig! Toen mijn vriend de keuken in liep zag hij pitjes in een zeerrechte 4kant liggen op de grond, we hadden gister meloen gegeten en de pitten weg gegooit. Alle lichten stonden aan en wist zeker dat ik die uit heb gedaan. Ook toen me schoonmoeder het bed strak had opgemaakt, en ze draait zich om en even later in allebij d kussens diepe kuilen alsof er met de vuist in gestompt is. Ik zeg eerlijk die kussens zijn zo hard, zulke diepe kuilen krijg ik niet voor me kaar en nog denken we. nou… het kan ook toeval zijn hahaha.

Infoteur: Daisy
Laatste update: 03-08-2007
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 123
Schrijf mee!