InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Chinese kalender toont geslacht baby

Chinese kalender toont geslacht baby

Chinese kalender toont geslacht baby Niet elk medisch mirakel werdt uitgevonden in de 21e eeuw. De Chinese geslachtskalender brengt oude informatie in een moderne tijd. In deze geslachtkalender kan worden nagegaan wat volgens deze Chinese kalender het geslacht van de ongeboren baby is.

Geschiedenis

Volgens volksverhalen ontdekte een Chinese wetenschapper gegevens in een koninklijk graf dichtbij Peking, ongeveer 700 jaar geleden wat leidde tot het ontstaan van de chinese babygeslachtkalender. Gebaseerd op de gevonden gegevens tekende de Chinese onderzoeker een babygeslachtkalender welke het geslacht van de baby bepaalde op basis van de maand van conceptie en de leeftijd van de moeder op het moment van conceptie.

Geslacht van de baby

De Chinese zwangerschap-geslacht kalender zou dus moeten kunnen laten zien of je een jongen of een meisje krijgt.
Vroeger stond Nederland er nog om bekend dat aanstaande ouders het geslacht van de baby pas met de geboorte wouden weten. Inmiddels zijn de cijfers drastisch veranderd. Tegenwoordig houdt nog maar 50% van de ouders het geslacht van de baby een verrassing. De andere 50% wil graag weten wat ze krijgen. Vaak is de reden om het van te voren te weten om alvast geslachtsgerichte kleding en artikelen in bepaalde kleuren te kopen. Terwijl veel ouders nog steeds wachten op de geboorte van hun baby om erachter te komen wat ze krijgen, willen sommige ouders graag weten wat ze krijgen. Regelmatig geeft een echo geen uitsluiting van het geslacht van de baby. Vandaag de dag zal deze vraag beantwoord worden door het gebruik van de chinese geslachtskalender.

Vele jaren worden oude chinese medicijnen gebruikt voor een optimale gezondheid. De chinese geslachtskalender wordt op de zelfde manier gebruikt. Er is iets magisch over het geloof dat de sterren het geslacht van je baby zouden kunnen bepalen.

Krijg ik een jongen of een meisje?

Hieronder in de tabel kun je zien wat je volgens de chinese kalender zou moeten krijgen. Het is erg gemakkelijk in gebruik. Het enige wat je moet weten is de maand waarin de conceptie plaatsvond en de leeftijd die je zelf op dat moment had.

Leeftijd 18 t/m 31 jaar

Maand1819202122232425262728293031
Januari MJMJMJJMJMJMJJ
Februari JMJMJJMJMJMJMM
MaartMJMMJMJJJMJMMJ
AprilJMJMMJJMMJMMMM
MeiJMJMJJMMMMMJMM
JuniJJJMMMJJJMMJMM
JuliJJJMMJJMMJJJMM
AugustusJJJMJMMJJJJJMM
SeptemberJJJMMJMJMJJJMM
OktoberJJMMMJMJMJJMMM
NovemberJMJMMJMJMMMMJM
DecemberJMJMMMMJMJMMJJ

Leeftijd 32 t/m 45 jaar

Maand3233343536373839404142434445
Januari JMJJMJMJMJMJJM
Februari MJMJJMJMJMJMJJ
MaartJJJMJJMJMJMJMJ
AprilMJMJMJJJJMJMJM
MeiMMMMJMJJMJMJJM
JuniMMMMMJMMJMJMJM
JuliMMMMMMJMJJMJMJ
AugustusMJMJMJMJMJJMJM
SeptemberMMMMJMJMJMJJMJ
OktoberMMMMJJMJMJMJJM
NovemberMMJJJMJMJMJJMJ
DecemberJJJJJJMMMJMJMJ

Klopt het?

Na enkele polls te zijn nagegaan kunnen we vaststellen dat het in ieder geval niet in alle gevallen klopt.
In 57% van de gevallen klopt de berekening en in 43% van de gevallen klopt het niet.
© 2011 - 2014 Desperadoz, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Echo: geslachtsbepaling pretechoEcho: geslachtsbepaling pretechoWanneer je in verwachting bent is het altijd spannend of het een jongen of een meisje wordt. Met een echo is geslachtsbe…
Geslacht baby al na zesde week zwangerschap kennen!Geslacht baby al na zesde week zwangerschap kennen!Is het een jongen of een meisje? Leer het geslacht van de baby al na zes weken kennen! Toekomstige ouders zitten tijdens…
De geschiedenis van de kalenderDe kalender heeft alles te maken met astronomie. Een jaar is precies de tijd die de aarde nodig heeft om rond de zon te…
Zwangerschaps fabeltjesZwangerschaps fabeltjesAls je zwanger bent of wilt worden, komen er zoveel mensen aan met allerlei wijsheden. Hierbij een lijst met fabeltjes d…
Zwangerschap: het geslacht van je baby (jongetje of meisje)Wanneer iemand in verwachting is, wil de een wel weten wat het geslacht zal zijn van het kindje, een ander zal het niet…

Reageer op het artikel "Chinese kalender toont geslacht baby"

Reacties

Agnes, 07-01-2014 23:06 #4
De kalenderberekening klopt naar mijn inzien niet, want als ik kijk naar mijn zoon.
Hij is verwekt in augustus toen ik 30 jaar oud was, ik ben nu 31 en volgens de kalender zal het een meisje moeten wezen. dus het is niet erg geloofwaardig, ben het helemaal met laura eens.

Laura, 08-10-2013 22:59 #3
Jammer dat het niet klopt, heb 2 knullen die beide meiden hadden moeten zijn volgens de kalender.

Monique, 27-05-2013 23:44 #2
Jammer dat ze allemaal vanaf 18 zijn, ik was nét geen 18 tijdens de conceptie. Nu kan ik nooit zien of het waar is ;d

Martine, 17-12-2012 11:59 #1
Hallo daar, gaat die kalender ook verder dan 45 jaar?

Infoteur: Desperadoz
Subrubriek: Zwangerschap
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!