InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > De Agaat geeft moed en verzorgt

De Agaat geeft moed en verzorgt

De Agaat geeft moed en verzorgt Edelsteen agaat komt relatief veel voor op aarde. De agaat wordt van oudsher gedragen om de goden te behagen en om vooral ook uzelf te beschermen. Vele geneeskrachtige eigenschappen worden met deze kwarts in verband gebracht. Niet voor niets wordt agaat nog steeds graag gedragen. Bekijk de vele kwaliteiten van deze edelsteen. De agaat help vele kwalen verhelpen. De steen kan op vele manieren worden gereinigd en opgeladen. De Agaat heeft vele goede eigenschappen.

Naamgeving van de agaat

De naam is ontleend aan de rivier de Achatas op Sicilië, waar vroeger veel Agaten zijn opgevist. Bovendien is St. Agata patrones van Catania op Sicilië en van Malta. De agaat behoort tot de kwartsen en komt in relatief grote aantallen voor. Toch heeft de veelkleurige en vaak gestreepte Agaat altijd hoog in aanzien gestaan. De agaat komt voor in de kleuren rood, groen, geel, transparant en zwart. Door de veelvormigheid van de Agaat zijn er vele benamingen gangbaar. Zo spreekt men over de streepagaat, boomagaat, mosagaat, buizenagaat, wolkenagaat, vestingagaat, ruïneagaat, membraamagaat, boomagaat of mosagaat. Voor ieder wat wils, net wat u mooi vindt en wat u bevalt.

Geschiedenis van de agaat

In vele culturen komt de agaat voor. De Romeinse gladiatoren waren dol op de roodgele of leeuwenagaat, omdat ze geloofden dat de steen hen bemind zou maken. Aan de Goudkust wordt de agaat sinds lange tijd gedragen om te beschermen tegen slangenbeten. In het oude Griekenland en Rome werden Agaten amuletten gedragen. In de Griekse mythologie daalde Orpheus met een agaat bij zich af in de onderwereld. De beeltenis van de vroeg Arabische godheid Hubal, vereerd voor de komst van de islam, was gemaakt van rode saffier of agaat. De voornaamste vindplaatsen zijn Brazilië, Mexico en Idar Oberstein. Ook op Madagaskar, Bulgarije en in verschillende staten van de VS wordt de agaat gevonden.

De agaat geeft moed en verzorgt

Ook aan de agaat worden vele geneeskrachtige eigenschappen toegeschreven. Een en ander is wel afhankelijk van de kleur, de structuur, belijning en de kern van deze steen:
  • Hij helpt bij de geestelijke ontwikkeling.
  • Hij maakt rustig, evenwichtig, en brengt harmonie.
  • Hij bevordert flexibiliteit en helpt te veel rechtlijnigheid te doorbreken.
  • Hij is vooral geschikt tegen oorsuizingen.
  • Hij verhoogt de vitaliteit van ouderen.
  • Hij versterkt het hart.
  • Hij beschermt tijdens de zwangerschap.
  • Hij werkt tegen hoofdpijn.
  • Verbetert huidaandoeningen.
  • Werkt tegen evenwichtsstoornissen.
  • Vermindert aandoeningen aan gewrichten en luchtwegen.
  • Helpt bij maagklachten.
  • Helpt bij epilepsie.
  • Helpt bij oogkwalen.
  • Helpt bij menstruatie problemen en krampen.
  • Maakt moedig, vermindert de faalangst en geeft zelfvertrouwen.
  • Vermindert de heimwee.
  • Help tegen drankzucht.
  • Beperkt eventuele haaruitval.
  • Beschermt tegen de gevolgen van vergiftiging.

Waarom een agaat kopen?

De vraag is eerder waarom u niet een agaat zou kopen. Het is een prachtige steen, komt in vele kleuren voor en geeft bescherming tegen allerlei kwalen.

Slot

Eigenlijk kunt u in het huidige bestaan niet zonder een mooie agaat. Of is de Amethist of Lapis Lazuli uw lievelingssteen?

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Agaat geeft moed en verzorgt"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 14-02-2017
Subrubriek: Alternatief
Special: Gezond leven
Medische informatie…
Schrijf mee!