InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Dromen en dieren

Dromen en dieren

Wanneer we dromen, vertelt ons onderbewust zijn ons iets. Wat we dromen heeft te maken met wat we gezien hebben, meegemaakt hebben of wat er in ons leven speelt.`Dieren die in dromen voorkomen hebben een speciale betekenis. Ieder dier heeft bepaalde eigenschappen, wanneer we de aard van het dier proberen te begrijpen krijgen we meer inzicht in wat de droom ons vertellen wil.

Slangen

Wanneer u over slangen droomt kan dit een indicatie zijn dat u zich bewust wordt van uw spiritualiteit. De slang is symbool voor transformatie en verandering. Dit kan betekenen dat u in een fase zit waarin u op zoek bent naar verandering of dat het juist het tijdstip is om te veranderen. Wordt u door een slang gebeten? Dan is de plek waarop u gebeten wordt van belang, als de slang u bijvoorbeeld in de keel bijt, wijst dit op een probleem in de communicatie.

Honden

Bij honden denken we aan vriendschap en trouw. Dit kan dus een positieve droom zijn waarin u iemand vertrouwt, is de hond agressief dan is er iets mis in de relatie.

Katten

De kat vertegenwoordigt het vrouwelijke in onszelf maar katten zijn ook onafhankelijk en een kat in uw droom kan betekenen dat u meer vrijheid wilt. Dat u te afhankelijk bent.

Paarden

Een paard is een prooidier maar kan ook duiden op vrijheid. Droomt u over een paard dat wild en vrij over de vlaktes galoppeert? Dan wilt u ook misschien meer vrijheid of eens los zijn, gek doen, uit uw dak gaan. Een paard wat moet werken (of een ezel) kan duiden op het gevoel te veel te moeten doen, teveel ‘last’ op de schouders te hebben.

Vogels

Hier zijn vele mogelijkheden, denkt u maar eens aan of u over vrije vogels heeft gedroomd of over een vogel in een kooitje. Een vogel alleen of een vogel in een zwerm. Misschien droomde u over een adelaar of juist over een parkietje. Een adelaar of arend die vliegt geeft een gevoel van macht, van overal boven te staan, een leider zijn, dit kan ook negatief zijn als het doorschiet naar dominantie. Droomt u over een eend? De eend is flexibel, hij kan bijna overal aarden en kan zwemmen, lopen en vliegen.

Bijen en vlinders

Wie denkt aan bijen denkt vaak gelijk aan druk druk druk en dit is dan ook de boodschap wanneer u over bijen droomt, veel werk, geregel, samenwerken. Maar bijen zijn ook honing dus probeer de positieve kant van de bij te zien.
Vlinders staan net als de slang symbool voor verandering en transformatie maar ook voor een kort leven, luchthartig en fladderend door het leven gaan.

Dolfijnen

Dolfijnen zijn dieren die tot de verbeelding spreken, we bewonderen hun lenigheid en speelsheid, wanneer u over dolfijnen droomt kan dit betekenen dat u ook speelser wilt zijn, nieuwsgieriger maar ook dat er iets mankeert aan uw communicatie. De manier waarop dolfijnen met elkaar communiceren is immers heel bijzonder.

Egels

Hoewel we een egel aandoenlijk vinden, heeft hij wel flinke stekels en kan zich bij gevaar oprollen. Wanneer een egel voorkomt in uw droom, kan dit zeggen dat u zich bij moeilijke situaties terugtrekt, uw stekels opzet. U stelt zich niet open voor emoties.

Tijger

De tijger is toonbeeld van gratie, kracht en moed. De tijger is niet snel bang en wanneer u over een tijger droomt wilt u wellicht minder bang zijn, meer zijn zoals de tijger.

Vos

De vos is slim, behendig, sluw, de vos is onzichtbaar kan achtervolgers afschudden. Een vos in uw droom kan duiden dat u slimmer wilt zijn, het idee heeft afgetroefd te worden.

Droomt u over een dier wat hier niet bij staat? Denkt u dan over het dier na, wat is het karakter, waar staat het om bekend en hoe kunt u dat in uw leven toepassen.
© 2007 - 2019 Bettyhores, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Dieren: hoe ze slapen en dromenDieren: hoe ze slapen en dromenDe mens heeft gemiddeld 7 tot 8 uur slaap per dag nodig. Maar hoe zit het met dieren? Hoe slaapt bijvoorbeeld een dolfij…
Uitzonderlijke slaappatronenUitzonderlijke slaappatronenOver het algemeen is het bekend: Bijna alle zoogdieren dromen. Toch zijn er een paar dieren die een uitzondering vormen…
Alcohol detox en de slaap en dromenHet is al langer bekend dat alcoholverslaafden problemen met de slaap ervaren, zoals slapeloosheid. In de periode direct…
Aquatherapie voor dierenAquatherapie is niet alleen geschikt voor mensen, ook dieren, met name paarden en honden, kunnen veel baat hebben bij de…
Dromen tijdens de zwangerschapDromen tijdens de zwangerschapVeel zwangere vrouwen krijgen in hun zwangerschap te maken met dromen. Soms kunnen die dromen mooi en bijzonder zijn, ma…

Reageer op het artikel "Dromen en dieren"

Reacties

Anoniempje, 31-10-2012 22:06 #3
In mijn droom werd ik gebeten door een zandkleurige slang in mijn billen. Ook was een zwart wit rode slang in mijn droom aanwezig… ik kan mij niet meer herinneren of die mij ook beet. (over deze slang heb ik vaker gedroomd).

Wat betekent dit?

Anoniem, 26-09-2010 14:14 #2
Hallo, ik ben 7 weken zwanger en ik heb vanacht gedroomd dat ik een vriendin bezocht, om te komen kijken naar haar pasgeboren baby. Ineens kwam er een groene Anaconda, slang op mij af en ik werd er heel bang voor. Terwijl ik slangen normaal niet eng vind, begon ik te gillen en beet de slang mij 3 maal in mijn linkerpols. Ik heb in mei een miskraam gehad en ik ben bang voor een nieuwe omdat ik me deze keer niet ziek voel en verder geen zwangerschapsklachten heb. Wat kan dit betekenen?

Hollander de Metallica Fan, 18-02-2008 09:32 #1
Hoe kan uw onderbewustzijn u iets vertellen door gebruik te maken van de dieren die symbool staan voor iets zonder dit op voorhand te weten? Dit is onzin.

Infoteur: Bettyhores
Gepubliceerd: 05-07-2007
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!