InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > De Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekken

De Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekken

De Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekken Waarom zijn we hier, en wat is het doel en de zin van ons bestaan? Velen stellen zich voortdurend vragen waarop zelfs de grootste filisofen geen antwoord vonden. Spiritualisten zijn nochtans van mening dat we eerst onszelf moeten ontdekken om een antwoord op dé levensvragen te vinden. De Spirituele Response Therapie (SRT) wil ons daarbij helpen. Hoe gaat men daarbij tewerk, en wat zijn de principes van deze alternatieve therapie? Hoeveel sessies hebben we nodig om onszelf beter te leren kennen?

Wat is deze Spirituele Response Therapie?

Deze alternatieve therapie is in de eerste plaats een methode om niet- harmonische en de meest uiteenlopende energetische blokkades waarmee velen van ons onwetend mee te kampen hebben, op te sporen en te zuiveren. Deze zuivering heeft zowel plaats in onze zielsbestanden, als in ons onderbewustzijn en in het celgeheugen van ons fysieke lichaam. Volgens de SRT is elke ervaring een unieke kans om onszelf te leren ontdekken en te groeien. Negatieve emoties, gehechtheid aan iets of iemand of een verbinding met al deze ervaringen, kunnen zowel onze lichamelijke als onze geestelijke gezondheid, ons geluk en onze spirituele groei in de weg staan.

Ervaringen uit onze vorige levens

De Spirituele Response Therapie gaat ervan uit dat we verschillende levens meemaken. Op die manier is 'ons' leven eigenlijk oneindig. Na onze dood, maken we volgens deze alternatieve therapie immers deel uit van een nieuw en ander leven. De basisgedachte achter deze therapie ligt hem in het feit dat onze ziel reeds verschillende levens achter de zich heeft. Al wat we in onze vorige levens leerden en meemaakten, heeft een invloed op ons huidig bestaan. Zo brachten we ook negatieve invloeden uit onze vorige levens mee naar ons huidig bestaan. Deze negatieve energieën kunnen, op hun beurt, in ons huidig leven allerlei blokkades doen ontstaan. In de allereerste plaats in ons gevoel van welzijn, in onze geestelijke en lichamelijke gezondheid en/of in het ervaren van zowel geluk als voorspoed. Deze negatieve energieën en blokkades kunnen, nu via de Spirituele Response Therapie, gunstig beïnvloed en gezuiverd worden.

Zeven spirituele principes

Het volledige zuiveringsproces binnen deze Spirituele Response Therapie, is gebaseerd op in totaal zeven spirituele principes.
  • Zo gaat men ervan uit dat we allemaal spirituele wezens zijn die, via ons fysieke lichaam, allerlei emoties uitdrukken. In deze alternatieve therapie stelt men dat scheiding van onze bron, onmogelijk en dus een illusie is.
  • Volgens deze therapie hebben we allemaal, in meer of mindere mate, toegang tot een hogere spirituele leiding, onder de vorm van Hoger Zelf. Ons Hogere Zelf werkt nauw samen met onze ziel, om op die manier allerlei programma's te onderzoeken en te zuiveren.
  • De ziel heeft volgens de Spirituele Response Therapie, de leiding over zijn healing. Tijdens zo'n therapie gebeurt niets wat onze ziel niet heeft voorzien of niet toestaat We creëren immers onze eigen realiteit, en kunnen daardoor ook nooit als slachtoffer worden aanzien.
  • Volgens de basisprincipes van deze therapie is het niet belangrijk wat er met ons gebeurt. De energie die we eraan verbinden, speelt de hoofdrol.
  • Deze Spirituele Response Therapie gaat ervan uit dat we allemaal spirituele wezens zijn, die reeds duizenden levens achter de rug hebben. Velen leefden daarbij op andere planeten, in andere dimensies en melkwegstelsels. De gezamelijke energie van al deze levens, heeft een belangrijke invloed op ons huidige leven hier op aarde.
  • In de Spirituele Response Therapie is liefde ons kostbaarste bezit. Alles wat met ons aardse leven te maken heeft, is in Goddelijke orde.

Hoe ziet er een zuivering bij SRT uit?

Volgens deze therapie kunnen er op zieleniveau verschillende programma's ontstaan. Dat is een soort web van allerlei negatieve emoties. Er zijn verschillende programma's die we kunnen ervaren in een SRT- behandeling, nl. angst, traumatische ervaringen, zelfbestraffing, enz. Onbewuste en onverwerkte emoties kunnen een belangrijke verstoring veroorzaken in ons gevoel van welzijn, maar ook in onze geestelijke, lichamelijke en materiële situatie. Elke andere therapie kan tijdens zo'n SRT- sessie geblokkeerd worden. Die blokkades gebeuren telkens op zielsniveau. Is de reden voor een probleem of ziekte het gevolg van een vorig leven, dan is de verbetering van onze geestelijke en lichamelijke conditie écht opzienbarend. Het 'hier en nu' heeft eveneens een belangrijke invloed op ons huidig leven. Via deze therapie wordt ook dit nauwkeurig onderzocht en eventueel gezuiverd.

Belangrijk bewustwordingsproces

Tijdens zo'n SRT- sessie wordt een belangrijke bewustwordingsproces op gang gebracht. Daardoor worden we uiteindelijk niet meer geleid worden door onze onbewuste overtuigingen en negatieve patronen en denkbeelden die ons leven tot dan negatief beïnvloedden. De Spirituele Response Therapie stelt ons in staat bepaalde probleemgebieden of levensvragen, uitgebreid te onderzoeken.

Sprirituele groei

Na amper enkele sessies maken de meeste deelnemers aan deze therapie een opmerkelijk spirituele groeiproces door. Dat verruimd ons bewustzijn en zelfhelend vermogen, waardoor we zowel op mentaal als op emotioneel, lichamelijk en spiritueel vlak als herboren uit deze therapie komen.
Gerelateerde artikelen
Annimal Assisted TherapyAnnimal Assisted TherapyTegenwoordig is therapie met dieren in Nederland erg in opkomst. Bij deze therapie worden dieren als hulpverlener gebrui…
Alexander therapie: verbeteren van de lichaamshoudingAlexander therapie: verbeteren van de lichaamshoudingAlexandertherapie is één van de meest gebruikte therapeutische behandelingen bij lichamelijke klachten. Alexandertherapi…
Stap vijf van het twaalfstappenprogramma: eerlijkheidStap vijf van het twaalfstappenprogramma: eerlijkheidDe vijfde stap van het twaalfstappenprogramma gaat over eerlijkheid. Deze stap wil ons leren om anders te praten over on…
Occult symboliek: rechtopstaand en omgekeerd pentagramOccult symboliek: rechtopstaand en omgekeerd pentagramHet pentagram, of ook wel pentakel genoemd is één van de oudste symbolen die er bestaat en wordt vooral gebruikt in vers…
Torastudie 168: Nadav en Avihoe  Leviticus 16:1Torastudie 168: Nadav en Avihoe Leviticus 16:1Nadav en Avihoe, de zonen van Aharon, sterven omdat ze een vreemd offer aan God brengen dat Hij niet heeft bevolen. Een…

Reageer op het artikel "De Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekken"

Infoteur: Frantan
Gepubliceerd: 21-03-2011
Subrubriek: Alternatief
Medische informatie…
Schrijf mee!