InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Stier en Waterman

Overeenkomsten tussen Stier en Waterman

Overeenkomsten tussen Stier en Waterman De combinatie Stier-Waterman lijkt geen lang leven beschoren. Er is veel goede wil en inlevingsvermogen van beide kanten noodzakelijk om tot een werkbaar vergelijk te komen. Waar een wil is, is een weg!

Tegengestelde naturen

Stier en Waterman vormen niet direct het perfecte koppel. Beiden zijn leiderstypes. Een Stier heeft net als zijn dierlijk equivalent een koppige natuur. Stieren zijn niet flexibel van aard en hebben lak aan de minste verandering.

Waterman staat voor lucht maar heeft door zijn naam alleen al een connectie met water. Een kenmerk van water is dat het de vorm aanneemt van de dingen waarin het zich ophoudt. Hetzelfde geldt voor de menselijke variant. Watermannen zijn flexibele persoonlijkheden die zich makkelijk aanpassen aan hun omgeving. Hieruit volgt logischerwijs dat Stier en Waterman tegengestelde naturen zijn. Hun karakter is totaal verschillend. Ten gevolge daarvan zullen ze geconfronteerd worden met vele problemen tijdens hun leven. Er zijn altijd twistpunten aanwezig tussen een Stier en een Waterman. Zo is Stier bijvoorbeeld een familiemens, terwijl Waterman dat helemaal niet is.

Omdat ze helemaal niet compatibel zijn is een relatie tussen deze twee nooit een lang leven beschoren en een scheiding loert altijd om de hoek. Stier is eerder gereserveerd van aard terwijl Waterman meer geneigd is om te zeggen wat hij voelt of denkt. Stier en Waterman zullen dus zelden opduiken als een koppel voor een langere periode.

Compromissen zijn nodig

Willen ze een min of meer stabiele relatie uitbouwen moeten ze verdraagzaamheid tegenover elkaar leren koesteren. Het leven bestaat uit compromissen maken. Dus moeten ze elkaar leren vertrouwen en begrip opbrengen voor de ander. Niets is immers onmogelijk in deze wereld. Als ze hun verhouding de tijd willen geven om zich te ontwikkelen, is er enige kans op succes. Het is een kwestie van wil en doorzettingsvermogen.

Stier is possessief terwijl Waterman een vrije geest heeft. Deze totale tegenstelling is de oorzaak van menig misverstand tussen beiden. Enkel als Stier probeert zijn bezitsdrang opzij te schuiven kan hun relatie kans op slagen maken. Hoewel Stier en Waterman op elkaar verliefd kunnen worden kan deze aantrekking snel verdwijnen omdat Stier voor aarde staat en Waterman voor water.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Stier is heel ernstig en passioneel en wil de objectieven die hij zich gesteld heeft absoluut halen, terwijl Waterman meer het we-zien-wel-type is. Deze houding van Waterman maakt Stier boos en ongelukkig. Daarom moeten Stier en Waterman naar elkaar toewerken om hun relatie enige kans op slagen te geven.
  • Waterman houdt ervan veel informatie in verband met de laatste technieken en technologieën te verzamelen. Daarvan zou Stier zich bewust moeten worden om deze informatie over te nemen.
  • Stier en Waterman hebben een andere visie op het leven. Net omdat ze proberen hun zienswijze aan de ander op te dringen kan dit tot spanningen leiden. Beiden moeten ze deze dwingende houding afleggen en elkaar meer ruimte gunnen.
  • Vermits Stier en Waterman een verschillende levensstijl aanhangen, moeten ze tot een compromis komen om met elkaar verder te kunnen. Als ze het principe van vergeven en vergeten volgen, is een gemeenschappelijk leven zonder al te veel conflictsituaties mogelijk. Een langlopende relatie lijkt enkel mogelijk als ze de positieve eigenschappen van elkaar overnemen.
  • Hun relatie lijkt nogal bloedeloos en heeft behoefte aan meer romantiek.

Desalniettemin zijn er talrijke voorbeelden van Stier-Waterman koppels: Adolf Hitler (Stier) en Eva Braun (Waterman), Cher (Stier) en Sonny Bono (Waterman), Billy Joel (Stier) en Christie Brinkley (Waterman), Alice B. Toklas (Stier) en Gertrude Stein (Waterman).
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Waterman (Aquarius)Wanneer je twee Watermannen met elkaar vergelijkt, zal je waarschijnlijk grote verschillen zien. De Waterman of Aquarius…
Sterrenbeeld Stier (Taurus)Het sterrenbeeld Stier is een teken uit de astrologie dat wordt gekenmerkt door een persoonlijkheid vol van vastberadenh…
Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is jouw Ascendant? Zoek het hier op ! Iedereen weet wel wat zijn sterrenbeeld of zonneteken is, maar welke ascendant…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Stier en Waterman"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 23-12-2016
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!