InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Tweelingen en Steenbok

Overeenkomsten tussen Tweelingen en Steenbok

Overeenkomsten tussen Tweelingen en Steenbok Als Tweelingen en Steenbok een relatie aangaan ontstaat er een vulkanische uitbarsting, niet vanwege het vuur en de passie maar omdat deze tegenpolen hard met elkaar botsen. Toch kan de liefde een corrigerende factor zijn.

Enthousiasme versus terughoudendheid

Tweelingen is een enthousiaste prater terwijl Steenbok bij het begin een beetje terughoudend is. Tweelingen is avontuurlijk ingesteld maar Steenbok is eerder gereserveerd. Tweelingen voelt dat Steenbok te ernstig is terwijl Steenbok verkiest dat Tweelingen wat meer praat over hoe hij de toekomst ziet. Ze hebben een verschillende geestelijke instelling hetgeen tot bizarre situaties kan leiden. Ze zitten niet echt op dezelfde golflengte en als ze van plan zouden zijn om een koppel te vormen moeten ze daar eens diep over nadenken. Het enthousiasme van Tweelingen kan Steenbok uit zijn schelp lokken en hem meer van het leven doen genieten. Steenbok gedraagt zich meer als een priester of een heilige boordevol wijsheid en hij kan de neiging hebben om Tweelingen meer in zijn richting te doen evolueren.

Tegenpolen die naar elkaar toe kunnen groeien

Tweelingen en Steenbok zijn complete tegenpolen. Steenbok is behoudsgezind terwijl Tweelingen erg op zijn vrijheid is gesteld. Steenbok houdt altijd de toekomst voor ogen terwijl Tweelingen zonder nadenken van het leven geniet. Steenbok kan een schitterende vaderfiguur zijn, Tweelingen een naïef kind.

Niettegenstaande al deze tegenstellingen kunnen ze een heleboel van elkaar leren. Steenbok houdt van stabiliteit in het leven en is op zoek naar een mooie toekomst. Hij verlangt naar een gelukkig gezin en een geslaagd huwelijk. Als hij het helemaal niet ziet zitten, kan hij kil en wreed zijn als de moeder van Assepoester, maar er is kans dat er ook muziek in een relatie zit.

De sterren staan niet gunstig voor deze twee. Er zijn te veel verschillen en problemen aanpakken wordt een hele klus omdat Steenbok het extraverte van Tweelingen verafschuwt en Tweelingen het niet kan appreciëren dat Steenbok zijn verlangen naar avontuur afremt. Deze combinatie lijkt ten dode opgeschreven maar anderzijds kan ze ook lukken omdat tegengestelden elkaar vaak aantrekken.

Tips voor een betere verstandhouding

  • In beschouwing nemend dat een relatie tussen Tweelingen en Steenbok niet voor de hand ligt kunnen de talrijke verschillen tussen hen enkel overwonnen worden door liefde en begrip. Steenbok wil te veel regelen en inpraten hetgeen Tweelingen ergert. Tweelingen is te luidruchtig en extravert wat Steenbok dan weer stoort. Daarom moeten ze naar een compromis zoeken en inzien dat ze verschillende persoonlijkheden hebben en hun eigen weg in het leven moeten zoeken .
  • Steenbok kan zich niet goed voelen in het gezelschap van Tweelingen omdat deze altijd naar vrijheid en amusement op zoek is. Als ze desalniettemin besloten hebben om de rest van hun leven samen door te brengen, moeten ze beiden afstappen van hun bemoeienis met de ander en hun koppigheid om dingen enkel op hun manier te doen. Moeilijk betekent niet onmogelijk. Deze relatie kan slagen met de hulp van veel compromissen en begrip.
  • Tweelingen moet begrijpen dat als Steenbok een liefdesrelatie met hem wil aangaan, hij toewijding zoekt omdat dat noodzakelijk is voor een verhouding op lange termijn. Een relatie kan werken als men die zorgvuldig en verantwoord aangaat. Daarom is dit geen onmogelijke opdracht als beiden begrip voor elkaar kunnen opbrengen. De seks is fantastisch tussen deze twee. Het kan een manier zijn om elkaar te vinden en met elkaar te communiceren. Het blijft geen supercombinatie, maar liefde kan veel rechtzetten.

Een bekend Tweelingen-Steenbokkoppel is Elvis Presley (Steenbok) en Priscilla Beaulieu (Tweelingen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Overeenkomsten tussen Steenbok en WatermanOvereenkomsten tussen Steenbok en WatermanSteenbok en Waterman zijn niet elkaars droompartner, maar mits ze wat goede wil en begrip voor elkaar kunnen opbrengen h…
Sterrenbeeld Steenbok (Capricornus)De Steenbok is een teken uit de dierenriem en astrologie dat wordt getypeerd als recht door zee, eerlijk en direct. De S…
Sterrenbeeld Tweelingen (Gemini)De Tweelingen is een sterrenbeeld in de astrologie dat een echte kletskous is. Dit teken in de dierenriem heeft de neigi…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Tweelingen en Steenbok"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 12-08-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Tweelingen
Schrijf mee!