InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Boogschutter en Steenbok

Overeenkomsten tussen Boogschutter en Steenbok

Overeenkomsten tussen Boogschutter en Steenbok In een relatie tussen Boogschutter en Steenbok kan de balans in twee richtingen overslaan: beiden beschikken ze over kwaliteiten die overeenkomen met de verwachtingen en verlangens van de ander maar hebben ze ook karakteristieken die tot wrijvingen kunnen leiden.

Aantrekkingskracht

Deze twee sterrenbeelden worden tot elkaar aangetrokken door hun verschillende persoonlijkheden: Steenbok vindt het fijn in het gezelschap van Boogschutter te vertoeven vanwege de wijsheid en zin voor humor die hij in zijn conversatie verwerkt, terwijl Boogschutter Steenboks stimulerende inzichten met betrekking tot een verscheidenheid aan onderwerpen weet te waarderen. Eens ze het met elkaar aanleggen kan hun relatie tot iets moois leiden dat ze ten allen prijze willen aanhouden.

De chemie op seksueel vlak tussen Boogschutter en Steenbok is veelbelovend. Steenbok heeft behoefte aan een bevredigend voorspel en daarvoor kan Boogschutter met plezier zorgen.

Mogelijke conflicten

Buiten de slaapkamer sluimeren echter moeilijkheden. Steenbok zijn eerder klassiek gedrag staat in fel contrast met de vlotte en impulsieve houding van zijn partner. Dit kan de oorzaak van conflicten zijn en tot geruzie en spanningen in de relatie leiden. De impulsieve Boogschutter kan de nood van zijn partner aan stabiliteit en zekerheid ten slotte beu worden, hetgeen Steenbok diep kwetst.

Aanpassen

Voor dit unieke koppel dat is samengesteld uit een uitermate extraverte en een introverte persoonlijkheid hangt de toekomst van hun liefdesrelatie af van de mate waarop beide partners bereid zijn zichzelf aan te passen aan de ander. De humeurige Steenbok komt bij zijn partner vaak over als een steeds terugkerende donderwolk terwijl de vergezochte ideeën en holle woorden van Boogschutter het geduld van Steenbok danig op de proef stellen. Deze conflicthaarden zijn er precies de oorzaak van dat beide partners een karakterwijziging ondergaan waardoor ze zich meer met elkaar gaan vereenzelvigen. Ten gevolge daarvan is er een aardige potentieel aanwezig voor een langdurige en betekenisvolle relatie tussen beiden.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Voor een Boogschutter-Steenbokkoppel zijn compromissen sluiten en zich aanpassen aan de ander de enige weg die leidt tot harmonie en geluk. Beide partners zijn verplicht de fundamentele verschillen in hun persoonlijkheid te erkennen en te accepteren en zeker niet te proberen de ander ten allen prijze te veranderen. Dit betekent niet dat beiden moeten wanhopen, maar veranderingen in karakter vereisen vooral veel tijd en inspanningen van beide kanten. Zowel Boogschutter als Steenbok moeten een manier van communicatie vinden om hun ware gevoelens aan de ander kenbaar te maken zodat beiden van elkaar weten wat de behoeften en verwachtingen zijn.
  • Aangezien Boogschutter een eerder vrijgevochten persoonlijkheid heeft die contrasteert met Steenbok zijn emotionele, maar ook introverte aard, is er een spirituele afstand tussen beiden die enkel door een sterke liefdesband kan overbrugd worden. Hiervoor zal Boogschutter zijn flirterige neigingen van zich af moeten gooien en zich volledig op zijn partner moeten toeleggen, die hierdoor meer vertrouwen en zekerheid zal opdoen. De basis van deze relatie is dat elkeen meer zal moeten geven dan hij zal terugkrijgen, maar dit zal op termijn meer bevrediging en voldoening teweegbrengen.

Bekende Boogschutter-Steenbokkoppels zijn Carolyn Bessette (Steenbok) en John F. Kennedy Jr. (Boogschutter), Diane Keaton (Steenbok) en Woody Allen (Boogschutter) en Ava Gardner (Steenbok) en Frank Sinatra (Boogschutter).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Boogschutter en Steenbok"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 07-09-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Boogschutter
Schrijf mee!