InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld kreeft: karakter, liefde, werk & gezondheid

Sterrenbeeld kreeft: karakter, liefde, werk & gezondheid

Sterrenbeeld kreeft: karakter, liefde, werk & gezondheid Een kreeft is geboren tussen 22 juni en 22 juli. De kreeft is een echt gevoelsmens. Deze gevoelens worden vooral innerlijk verwerkt en kunnen tot diepe emoties leiden en enorme uitbarstingen. Wanneer deze gevoelens te lang worden opgekropt kan dat een invloed hebben op het karakter en het lichaam van de kreeft. Omdat de kreeft lang met zijn gevoelens blijft zitten, leeft hij in het verleden. Hierdoor is de hij eerder conservatief.

Karakter

Een kreeft houdt van het verleden. Dat kan je zien aan de inrichting van het huis waarin een kreeft woont. Hij geeft de voorkeur aan oude meubels en souvenirs. De kreeft hecht aan elk voorwerp in zijn huis belang. Hij kan er een hele presentatie over geven als het moet. Indien het financieel mogelijk is, dan kiest de kreeft voor de duurdere souvenirs.

De kreeft houdt van zijn gezin. Hij blijft liever een dagje thuis dan dat hij naar grote feesten gaat. Thuis kan de kreeft zijn passies uitvoeren. Dit kan koken zijn, want een kreeft is enorm creatief met zijn gerechten. Hij zal niet gauw een kant-en-klare maaltijd nemen. De voorkeur van de kreeft gaat uit naar pittige gerechten. Dit heeft echter samen met stress een negatieve invloed op de maag. Een kreeft is dan ook zeer stressgevoelig.

De kreeft houdt niet echt van sport. Als hij toch sport verkiest hij eerder een rustige sport zoals golf. Ook fitness is voor de kreeft zeer voordelig. Meestal wordt het gecombineerd met gezonde voeding om slank te blijven.

Liefde

Mannelijke kreeft

De mannelijke kreeft is enorm gevoelig. Dit zorgt ervoor dat hij enorm trouw is aan zijn partner van zijn dromen. Indien de mannelijke kreeft opmerkt dat zijn partner te weinig gemeenschappelijke eigenschappen heeft met zijn moeder, is het afgelopen. Hij wil iemand ontmoeten die deze eigenschappen bezit. Het is echter niet mogelijk om zo'n individu opnieuw tegen te komen. Hierdoor zal hij zijn hoge eisen moeten inperken wil hij op het vlak van liefde succes boeken.

Verder valt het op dat de mannelijke kreeft zeer discreet is. Geheimen zijn bij hem op de juiste plaats. Dat heeft echter ook een keerzijde. Niet alleen geheimen worden goed bewaard, maar ook zijn gevoelens. Wanneer hij qua gevoelens in een moeilijke periode zit, zal hij er niet gauw over praten. Hij zal dit zelf proberen te verwerken. Ook problemen op relatievlak zullen eerder worden verzwegen. De mannelijke kreeft stelt ze liefst zo lang mogelijk uit tot ze echt onvermijdbaar zijn geworden. Pas dan zullen ze worden uitgepraat.

Wanneer de mannelijke kreeft getrouwd is, draagt hij zijn vrouw op handen. Hij zal nooit een belangrijke dag vergeten en zal zijn hele leven voor zijn partner blijven zorgen. Het is echter wel een jaloers type en zal de meeste mannen aanzien als concurrentie.

Vrouwelijke kreeft

De vrouwelijke kreeft is net zoals de mannelijke kreeft enorm gevoelig. Ze gebruikt dit gevoel om beslissingen te nemen. Hierdoor zijn al haar beslissingen weloverwogen.

De vrouwelijke kreeft wil veroverd worden. Niet eenmaal, maar elke dag opnieuw. Dit is nodig om haar eigenwaarde te bevestigen. Van nature is deze zeer laag. Hierdoor voelt ze zich dikwijls onzeker en angstig en heeft ze iemand nodig om tegen aan te leunen. Wanneer de vrouwelijke kreeft getrouwd is zal ze zich ontpoppen tot een trouwe partner.

Ook de vrouwelijke kreeft is net zoals de mannelijke kreeft zeer jaloers. Dit is een eigenschap die beheerst moet worden. Indien dit niet gebeurt zullen er spanningen ontstaan in de relatie. Verder heeft de vrouwelijke kreeft de neiging om innerlijke problemen op te kroppen. Pas wanneer het echt te veel wordt, zullen deze uitgepraat en opgelost worden.

Werk

De kreeft is een echte laatbloeier op het vlak van werk. Het duurt voor hem lang om een leidinggevende functie te bekleden. Dit komt omdat hij liever op de achtergrond werkt. Hij is helemaal niet eerzuchtig. Dit is jammer, want de meeste kreeften hebben zeker de capaciteiten om al vroeg door te groeien naar een hogere functie.

De kreeft valt vooral op door zijn artistieke talent en zijn geduld. Hierdoor is toneel of schrijver een prachtig beroep voor hem. Hierbij zal de kreeft wel altijd een deeltje van een groter geheel willen zijn. Verder heeft de kreeft ook aandacht voor het verzorgende in de sociale sector. Vooral verpleegkunde steekt hier boven uit. Naast verpleegkunde is ook leraar een mooi beroep voor hem. De kreeft kan namelijk zelf invulling geven hoe hij de leerstof zal overbrengen. Deze creativiteit ligt hem. Tot slot is het voor de kreeft heel belangrijk dat hij in een rustige en ontspannen omgeving werkt. Een kreeft is zeer gevoelig voor stress.

Gezondheid

De kreeft heeft een zeer gevoelige maag. Dit komt omdat hij veel piekert en weinig praat over zijn problemen. Bijgevolg kunnen er maagzweren optreden. Het is normaal dat de maag zeer zwaar belast wordt. De kreeft heeft enorm snel last van stress en zuigt deze als het ware op als een spons. De maag die het voedsel opneemt, neemt ook onbewust gevoelens op. Een tip voor de kreeft is om meer onverschillig in het leven te staan. Zo kan de stress beter verwerkt worden en zal er op termijn minder last ondervonden worden van vervelende maagproblemen.
© 2017 Matsieboy, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)De Kreeft is een sterrenbeeld in de astrologie dat geldt voor mensen die geboren zijn van 21 juni tot en met 22 juli. De…
Sterrenbeelden Element Water (Waterteken)Sterrenbeelden Element Water (Waterteken)Sterrenbeelden en Vier Elementen. In de Astrologie: Horoscoop, worden de 4 Elementen geduid, omdat deze bij je Sterrenbe…
Overeenkomsten tussen Ram en KreeftOvereenkomsten tussen Ram en KreeftRam en Kreeft kunnen een bevredigende relatie met elkaar ontwikkelen als er bepaalde contradicties tussen hen opgelost w…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: HypnoArt / Pixabay
  • Sterrenbeeld-kreeft.html. (2017). Opgehaald van www.mindfulmommy.nl: http://www.mindfulmommy.nl/sterrenbeeld-kreeft.html
  • Von Cohlem, F., Von Cohlem, L., & Zacker, C. (sd). De dierenriem: kreeft. Aartselaar: Deltas.

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld kreeft: karakter, liefde, werk & gezondheid"

Infoteur: Matsieboy
Gepubliceerd: 06-09-2017
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!