InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld weegschaal: karakter, liefde, werk & gezondheid

Sterrenbeeld weegschaal: karakter, liefde, werk & gezondheid

Sterrenbeeld weegschaal: karakter, liefde, werk & gezondheid Een weegschaal ben je als je tussen 23 september en 22 oktober geboren bent. De weegschaal valt meteen op door een aantal typische kenmerken. Vooral op het vlak van beslissingen nemen heeft hij het moeilijk. Verder zijn er verschillende dingen die weegschalen kunnen doen om tot rust te komen. Dit hebben ze soms echt nodig. Indien dit niet tijdig gebeurt, verandert hun blije persoonlijkheid in een knorrig karakter.

Persoonlijkheid

Twijfel staat bij de weegschaal centraal. Het is voor deze persoon zeer moeilijk om een beslissing te nemen. Dit komt omdat hij veel nadenkt en voortdurend afwegingen maakt tussen de voor- en nadelen. Dat is niet slecht, want na het nemen van een beslissing is de weegschaal in staat om grondig uit te leggen waarom hij die keuze heeft gemaakt. Doordat de weegschaal zoveel nadenkt is het de ideale bemiddelaar tijdens ruzies. Hierbij probeert de weegschaal zich in te leven in alle standpunten en weegt de voor- en nadelen af.

Er zijn ook nadelen verbonden aan al dat denken. Doordat er zoveel wordt nagedacht, is er enorm veel twijfel. Het nemen van een beslissing duurt dan ook erg lang. Wanneer er echter een beslissing is genomen, gaat de weegschaal daar voor de volle 100% voor. Ook dit is niet altijd voordelig. Soms is de weegschaal iets te enthousiast en zijn de inspanningen te zwaar. Hierdoor wordt het lichaam helemaal uitgeput. Het is dus belangrijk dat er op tijd gerust wordt. Indien dit niet gebeurt, dan zal de normaal vriendelijke weegschaal een norse persoonlijkheid worden.

De weegschaal houdt van schoonheid en luxe. Een vieze plek en veel lawaai zal altijd vermeden worden.

Liefde

De weegschaal heeft meestal veel charme. Hierdoor heeft hij zeker geen gebrek aan belangstelling van de andere sekse. De weegschaal houdt van liefde en vooral van het spel. Iemand veroveren staat centraal. Het is hierbij belangrijk dat de weegschaal genoeg uitgedaagd wordt. Ook al houdt de weegschaal ervan om iemand te veroveren, hij is niet graag alleen. Hij verlangt naar een stabiele relatie met de juiste partner.

De juiste partner is voor de weegschaal iemand die voldoende afwisseling biedt. Het moet een persoon vol verrassingen zijn. Wanneer dat niet het geval is dan zal de weegschaal zich snel vervelen. De typische weegschaal stelt zeer hogen eisen op relatievlak. Het is belangrijk dat aan al zijn punten worden voldaan, anders zal hij beginnen te twijfelen. De hoge eisen zorgen bij de weegschaal dikwijls voor moeilijke keuzes en teleurstellingen op het vlak van liefde.

Vrouwelijke weegschaal

Een weegschaal vindt de omgeving en complimentjes zeer belangrijk. Vooral de vrouwelijke weegschalen zijn hier gevoelig voor. De omgeving moet chique en comfortabel zijn. Voor een weegschaal is luxe namelijk heel belangrijk. Naast Luxe zijn zoals al eerder gezegd ook complimenten nodig om het hart van een vrouwelijke weegschaal te veroveren. Op deze manier zal ze geïnteresseerd blijven. Ook als je al in een relatie bent met een vrouwelijke weegschaal is het zeker een aanrader om, naast de complimenten, ook romantisch te zijn. Zo kan je bijvoorbeeld eens een cadeautje voor haar kopen wanneer het niet nodig is. Ze zal zich speciaal voelen en er vrolijk van worden.

Mannelijke weegschaal

De mannelijke weegschalen kunnen zeer goed met vrouwen overweg. Dit komt door hun charmes en empathie. Een weegschaal kan zich namelijk goed inleven in een andere persoon. Het gezegde de liefde van de man gaat door de maag komt hier echt tot uiting. De mannelijke weegschaal houdt van een lekkere maaltijd. Verder vindt hij het belangrijk dat iemand durft te ondernemen. Een weegschaal kan namelijk moeilijk beslissingen nemen. Het is belangrijk voor hem dat hij iemand heeft om hem hierbij te helpen.

Werk

De weegschaal houdt zoals al eerder gezegd van schoonheid. Hierdoor is een artistiek beroep ideaal. Denk maar aan architect, mode, reclame, Werken in teamverband is voor de weegschaal een eitje. Zijn vermogen om zich in te leven in anderen zorgt ervoor dat hij de ideale communicatiepartner is. Het maakt hierbij niet uit of de weegschaal een leidinggevende of een ondergeschikte rol heeft. Verder zijn ook beroepen met een rekenkundig inzicht aan te raden (vliegtuigbouw, scheepsbouw, ).

Heel belangrijk is dat het werk van de weegschaal afwisselend is. Indien dit niet het geval is, dan zal er snel verveling optreden. Hierdoor verdwijnt de goede werkhouding.

Gezondheid

De weegschaal zijn zwakke punt zijn de nieren. Het is voor hem dus belangrijk om veel te drinken (vooral water). Verder kan ook het voortdurend wikken en wegen enorm belastend zijn. Hij raakt als het ware 'verstopt'. Ook hier kan water ervoor zorgen dat hij deze 'verstopping' doorspoelt.

Wanneer de weegschaal ergens voor gaat, dan geeft hij zich helemaal. Hierdoor is het aan te raden om geregeld te rusten. Zo kan hij voorkomen dat zijn lichaam te veel wordt uitgeput.
© 2017 Matsieboy, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Weegschaal (Libra)Het sterrenbeeld Weegschaal is een teken in de astrologie dat geleid wordt door een oerdrang naar liefde en relatie, en…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en WatermanOvereenkomsten tussen Weegschaal en WatermanWaterman kan met twee sterrentekens een prima relatie uitbouwen. Naast Tweelingen, is Weegschaal de perfecte match. Wie…
De Weegschaal of LibraDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Weegschaal, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon i…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en VissenOvereenkomsten tussen Weegschaal en VissenHoewel ze de neiging hebben om zich halsoverkop in een relatie te storten, zijn er niet veel overeenkomsten tussen Weegs…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peter-Lomas / Pixabay
  • Leen. (2015, September 24). lifestyle/seks-relaties/zo-verleid-je-een-mannelijke-weegschaal.html/. Opgehaald van www.ja.be: http://www.ja.be/lifestyle/seks-relaties/zo-verleid-je-een-mannelijke-weegschaal.html/5
  • Maan, V. O. (2016). Weegschaal. Noorderwijkhout.
  • Michael. (2017). sterrenbeeld-weegschaal. Opgehaald van /www.mindfulmommy.nl: http://www.mindfulmommy.nl/sterrenbeeld-weegschaal.html
  • Sterrenbeeld-weegschaal. (sd). Opgehaald van www.allesterrenbeelden.nl/: http://www.allesterrenbeelden.nl/sterrenbeeld-weegschaal/

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld weegschaal: karakter, liefde, werk & gezondheid"

Infoteur: Matsieboy
Laatste update: 05-09-2017
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!