InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Boomhoroscoop - kastanjeboom en es

Boomhoroscoop - kastanjeboom en es

Boomhoroscoop - kastanjeboom en es De kastanjeboom is een boomtype dat behoort bij mensen die geboren zijn tussen 15 en 24 mei of 12 en 21 november. Het boomtype kastanjeboom staat bekend om zijn eerlijkheid en kritische blik. Wanneer je geboren bent tussen 25 mei en 3 juni of 22 november en 1 december is je boomtype de es. De es wordt gekenmerkt door eerzucht.

Boomhoroscoop - de kastanjeboom

De kastanjeboom

De kastanjeboom is een boom die de voorkeur geeft aan een warm landklimaat waarin de zomers wat warmer zijn. Om deze reden komt de kastanjeboom met name voor op het noorderlijk halfrond. De kastanjeboom komt ook in Nederland voor. De kastanjeboom geeft in de herfst heerlijke vruchten: de kastanjes. De vruchten zijn omhuld door een stekelige bolster. De vruchten van de tamme kastanje kunnen gegeten worden.

De kastanjeboom in de astrologie

De kastanjeboom is een boomtype waar je op kunt bouwen: de kastanjeboom is hét teken van de eerlijkheid. De kastanje is trouw doch kritisch. De kastanjeboom geeft weing om uiterlijk vertoon en kan slecht manipuleren. Wanneer de kastanjeboom een goed plan bedacht heeft gaat hij hier ten volste voor.

Karakter

De kastanjeboom heeft een hekel aan problemen en onvrede en gaat deze dan ook het liefst uit de weg. Wanneer dit echter geen optie is stort de kastanjeboom zich volledig op het bedenken van een oplossing. De kastanjeboom is een echte onderzoeker en verkondigt zijn mening pas nadat hij de zaak tot op de bodem uitgezocht heeft. Wanneer de kastanjeboom met tegenslagen geconfronteerd wordt levert dit hem alleen maar extra energie op.

De kastanjeboom kan sterk aan zichzelf twijfelen en dit kan de kastanje in zijn ontwikkeling remmen. De kastanjeboom is erg kritisch wat tot lichtgeraaktheid en prikkelbaarheid kan leiden. De kastanjeboom toont zijn kwetsbaarheid niet snel aan zijn omgeving, deze verhult hij met gereserveerdheid.

De liefde

Kastanjemensen zijn vaak conservatieve mensen die erg berekend kunnen zijn in de liefde. Wanneer de kastanjeboom echter de ware gevonden heeft wordt alle gererserveerdheid aan de kant gezet en geeft hij zich helemaal bloot. De familie van de kastanjeboom neemt een belangrijke plaats in zijn leven in.

Boomhoroscoop - de es

De es

De es is een zeer sterke boom die goed tegen een stootje kan. De es geeft de voorkeur aan een vochtige en voedzame bodem. De es komt van nature voor in Klein-Azië en Europa. De es is een redelijk snel groeiende boom die circa 25 meter hoog wordt en erg populair is in Nederland. De bladeren van de es verkleuren in de herfst van groen naar geel.

De es in de astrologie

De es is een boomtype dat in het teken staat van eerzucht. Het boomtype es is zeer doelgericht en stopt niet voor het gewenste doel bereikt is. Eventuele kritiek die hem hierbij op het pad kruist deert hem niet. De es is graag bereid een ander te helpen, maar pas nadat men zichzelf geholpen heeft. Dit kan egoïstisch lijken maar dat is de es niet.

Karakter

De es is een erg ambitieus boomtype dat veel zelfdiscipline bezit. De es is een boomtype dat graag zelf nadenkt en niet zonder na te denken achter de menigte aan loopt. De es wacht geduldig tot er zich een mooie kans voordoet en grijpt deze dan met beide handen aan. De es lijkt de meest ingewikkelde problemen ogenschijnlijk zonder moeite op te lossen.

De es heeft een optimistische en levendige instelling. De es kan soms wat impulsief overkomen. Dit boomtype laat graag zien wat hij in huis heeft.

De liefde

In de liefde is de es zeer voorzichtig maar ook trouw. In moeilijke situaties wint het verstand het vaak van het gevoel. De es heeft trouw hoog in het vaandel staan en is zelf dan ook trouw als een hond. De es is een echte vriend waar je op kan rekenen.
Gerelateerde artikelen
Boomhoroscoop - de appelboom en de sparBoomhoroscoop - de appelboom en de sparDe appelboom is een boomtype dat gekarakteriseerd wordt door liefde. De appelboom is het boomtype dat van toepassing is…
De boomhoroscoopDe boomhoroscoopWanneer je meer inzicht wilt verkrijgen in diverse aspecten van je leven kan je een horoscoop raadplegen. De westerse en…
Boomhoroscoop - de populier en de cederBoomhoroscoop - de populier en de cederWanneer je geboren bent tussen 4 en 8 februari, 1 en 14 mei of 5 en 13 augustus is je boomtype de populier. Het boomtype…
Boomhoroscoop  de den en de wilgBoomhoroscoop de den en de wilgHet boomtype den behoort bij mensen geboren tussen 19 februari en 29 februari en 24 augustus en 2 september. De den word…
Boomhoroscoop  de iep en de cipresBoomhoroscoop de iep en de cipresHet boomtype iep wordt gekenmerkt door gevoel. Het boomtype iep is van toepassing op mensen die geboren zijn tussen 12 e…

Reageer op het artikel "Boomhoroscoop - kastanjeboom en es"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 02-08-2009
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!