InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De Tweelingen of Gemini

De Tweelingen of Gemini

De Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Tweelingen, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het teken van de Tweelingen. En de Zon is je Ik, je Ego en je Hart. De Zon staat symbool voor je zelfbewustzijn. Dus niet hoe je je gedraagt, of hoe je denkt, maar hoe je in diepste wezen bent.

De Tweelingen

van 21 mei tot 21 juni 
                                                                      
De Tweeling is van nature een nieuwsgierig mens, men wil steeds nieuwe ervaringen opdoen, men is soepel van geest, flexibel, stimulerend, wispelturig en geneigd tot energie verspilling. Het mentale stuk beheerst het leven van de Tweeling, zelfs als hij behoort te voelen denkt hij nog. Het verstand van een Tweeling springt van het ene onderwerp naar het andere, daardoor praat men ook zo makkelijk en veel. Men kan over praktisch alles meepraten en weet overal wat van of heeft overal iets over gelezen. De Tweeling kan ook in zeer korte tijd zijn mening over iets veranderen. Tweelingen moeten eenvoudig weg communiceren. Ze weten alles, beschikken over een uitgesproken mening en hebben altijd gelijk, althans dat denken zij.

Afwisseling

is voor een Tweeling broodnodig en daardoor kan men nogal eens wat nerveus overkomen. Eigenlijk zijn Tweelingen gewoon heel veelzijdig en zij kunnen ook meerdere dingen tegelijk doen. Kranten, weekbladen, boeken en televisie zijn allemaal zaken die gemaakt zijn door en voor Tweelingen. De Tweeling leest een boek en wil erover praten, zij lezen een artikel en knippen het vervolgens uit voor een goede vriend. Een Tweeling hongert naar kennis en eigenlijk moet hij vanaf zijn geboorte al onderwezen worden. Aan ideeën ontbreekt het een Tweeling niet snel.

Kenmerken

De belangrijkste kenmerken van de Tweelingen zijn de onbeperkte belangstelling voor het leven en voor zijn medemens. Moeilijk is het voor de Tweeling om zijn emoties te uiten, dat komt omdat de Tweeling zijn emoties eerst verstandelijk probeert te ontleden. Een Tweeling denkt als hij behoort te voelen. Mede daardoor kan de Tweeling onderhevig zijn aan onverwachte en plotselinge veranderingen van zijn humeur. Om die broodnodige afwisseling niet te laten ontaarden in nerveusiteit moet de Tweeling leren om rust in zijn denken en in zijn lichaam te brengen.

Dubbel teken

De Tweelingen is een dubbel teken en dat betekend vaak gespletenheid, ja zeggen en nee doen of het ene moment met de een meepraten, het andere moment met de ander. Twee heren dienen maar ook praten en breien tegelijk. Twee dingen tegelijk doen, praten en je handen laten werken of leren en tv kijken etc. is heel gewoon voor de Tweelingmens.

Handen, armen, handen en luchtwegen vallen astrologisch gezien onder het teken van de Tweelingen.

Kalium muriaticum

is het homeophatische middel dat de mens nodig heeft als het mentale stuk overbelast is bv bij examens, het hoofd is duf en verstopt van het vele studeren, men verliest zijn concentratie en raakt overgevoelig voor zintuiglijke indrukken.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De Tweelingen of Gemini"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 25-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!