InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Lippen scrubben; Lush lipscrubs en lippenbalsems

Lippen scrubben; Lush lipscrubs en lippenbalsems

Droge lippen zijn zeer vervelend en soms zelfs pijnlijk. Met behulp van deze lipscrubs van Lush kan je de velletjes op je lippen makkelijk verwijderen en je lippen goed verzorgen.

Hoe krijg je droge lippen?

In de winter krijgen veel mensen droge lippen door de koude. Ook kachels zorgen ervoor dat je lippen droog kunnen worden. De lucht in huis wordt namelijk droger, waardoor lippen makkelijker uitdrogen. In de zomer kunnen lippen ook wel eens droog worden door teveel zon.

Scrubben

Het scrubben van de huid is een bekend gebeuren. De meeste vrouwen doen het regelmatig om dode huidcellen te verwijderen en om hun huid stralend te houden. Lippen scrubben is echter iets wat minder vaak gedaan wordt, maar het werkt wel net hetzelfde als het scrubben van de huid. Door het scrubben verwijder je de velletjes die op je lippen zitten, waardoor je gladde lippen verkrijgt. Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je voorzichtig scrubt, want lippen zijn gevoelig en kunnen snel beginnen bloeden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je wondjes krijgt.

Hoe scrub je je lippen?

  • Scrub je lippen voor je gaat slapen na het tandenpoetsen, of voordat je lipstick opdoet.
  • Maak je lippen een beetje nat.
  • Doe een klein beetje lipscrub op je vinger en maak er ronddraaiende bewegingen mee op je lippen. Doe dit ongeveer 30 seconden.
  • Spoel je lippen daarna af.
  • Verzorg je lippen extra door nu een lippenbalsem te gebruiken.

Lush

Wat is Lush?

Lush is een Brits verzorgingsproductenmerk dat al zijn producten maakt van natuurlijk middelen. Bijvoorbeeld: biologische groenten en fruit, cacaoboter en essentiële oliën. Er zitten geen conserveermiddelen in de producten en er wordt niet op dieren getest.

Lipscrubs van Lush

De laatste nieuwe lipscrubs in het assortiment van Lush zijn Bubblegum, Mint Julips en Popcorn. De basisingrediënten van de scrubs zijn suiker, jojoba olie, geurstof en smaakstof.

De scrubs kan je verkrijgen in potjes van 25g, wat weinig klinkt, maar echt wel veel is. Eén potje is ongeveer één jaar houdbaar, waardoor de scrub nooit opgeraakt. Je hebt namelijk maar een enorm kleine hoeveelheid product nodig telkens je je lippen scrubt. Je kan je potje scrub dus makkelijk delen met zus, broer, vriend, vriendin, mama en papa. Een potje lipscrub kost overigens 9,25 euro en is te koop in de online shop en in alle Lush filialen.

Lippenbalsems van Lush

Na het scrubben van je lippen kan je best een lippenbalsem gebruiken om je lippen extra te verzorgen. In het assortiment van Lush kan je momenteel deze lippenbalsems terugvinden:
  • Honey Trap: Een witte chocoladebalsem die gemaakt is met voedende fair trade Shea boter en havermelk, gemengd met honing en wilde sinaasappel.
  • Lip Service: Lip Service wordt gemaakt met oliën en boters die kapotte lippen meteen herstellen. Deze lippenbalsem kan ook gebruikt worden op ruwe hielen, ellebogen, nagelriemen en tenen.
  • None of your Beeswax: Speciaal gemaakt voor veganisten. In plaats van bijenwas wordt Japan Wax gebruikt. Deze Japan Wax is afkomstig van besjes. Ook zit er in None of your Beeswax murumuruboter, kokosolie, lemon infusion, en vanille absolute.
  • Ultrabalm: Ultrabalm wordt gemaakt van jojoba olie, candelilla wax en rose wax. Je kan het gebruiken voor droge lippen, droge hielen, droge handen, jeukende plekjes...
  • Whipstick: Deze lippenbalsem smaakt naar chocolade met een vleugje limoen en sinaasappel.

Eén potje lippenbalsem (10g) kost 8,30 euro.
Ultrabalm (45g) kost 15,75 euro.
Te koop in de online shop en in alle Lush filialen.
Gerelateerde artikelen
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…
Natuurlijk mooi met SuikerSuiker is een ideaal ingrediënt om een gevoelige en droge huid mee te scrubben: suiker is zachter dan zout maar heeft ev…
Lush Oxford Street en hun productenLush Oxford Street en hun productenLush houdt zich bezig met het bedenken en produceren van diervriendelijke en natuurlijke cosmetica-producten. Inmiddels…
Scrubben voor een mooie huidHeb je regelmatig last van een droge huid? Scrubben wordt steeds populairder in Nederland. Het is een goede manier om ou…
Scrubs en crèmes voor een goede lichaamsverzorgingEen goedverzorgde huid is een stralende huid. Dit artikel bevat enkele tips voor een goede lichaamsverzorging, zoals het…
Bronnen en referenties
  • http://www.lush.nl/

Reageer op het artikel "Lippen scrubben; Lush lipscrubs en lippenbalsems"

Infoteur: Sarahh
Gepubliceerd: 03-04-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!