Verzorging van je lippen

Ook het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je altijd. Hieronder staan wat tips om je lippen te verzorgen.

Scrubben

Met scrubben verwijder je alle dode huidcellen en hierdoor voelt je huid weer lekker zacht aan. Ook je lippen kan je scrubben. Dit kan je doen met de volgende middelen:
  • Een natte tandenborstel. Je begint een klein beetje lippenbalsem op je lippen te smeren. Dan pak je een tandenborstel, maakt deze wat nat en je begint dan zachte rondjes over je lippen te draaien.
  • Een suikerklontje. Dit is ook een perfect middel om je lippen mee te scrubben. Ook met het suikerklontje draai je zachtjes kleine rondjes over je lippen.
  • Een papje van suiker en honing. Doe een klein beetje suiker in door de honing. Meng dit en scrub hiermee zachtjes je lippen. Je lippen voelen meteen zacht aan.
  • Een ruwe handdoek. Ook met een ruwe handdoek kan je mooie gladde lippen krijgen. Wrijf zachtjes met de handdoek over je lippen.

Na het scrubben

Na het scrubben hebben je lippen nog vocht nodig. Je moet ze daarom hydrateren. Zo blijven je lippen lekker soepel en zacht. Maak ze vooral niet nat met je tong. Hierdoor gaan je lippen uitdrogen en kunnen ze gaan irriteren. De volgende dingen kan je wel goed gebruiken:
  • Lippenbalsem
  • Een laagje vaseline
  • Een verzorgende, hydraterende lippenstift.
  • Een eigen gemaakt maskertje. Dit kan je maken van hydraterende crème en een beetje honing. Als je dit aanbrengt voordat je gaat slapen heb je de volgende dag heerlijke zachte lippen.

Je lippen kleuren

Als je je lippen wilt kleuren, dan moet je er goed aan denken dat een kleur pakt die goed bij je gezicht past. Hieronder volgen een paar kleurtips:
  • Parelmoer lippenstift. Deze benadrukt de fijne lijntjes rondom je lippen.
  • Lichte kleuren. Als je dunne lippen hebt, dan kun je het beste lichte kleuren lippenstift gebruiken.
  • Rode ondertoon. Lippenstift met een rode ondertoon doen je tanden witter lijken.
  • Oranje ondertoon. Lippenstift met een oranje ondertoon doen je tanden juist geler lijken.
  • Lipgloss. De glans van je lipgloss doet je lippen ook kleiner lijken.
© 2008 - 2020 Arjanne26, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Tips voor mooie lippenMooie, volle en verzorgde lippen, wie wil dat niet? Hiervoor is het noodzakelijk dat je je lippen goed verzorgd. Alleen…
Beauty: Verzorging lippen, een rode mondBeauty: Verzorging lippen, een rode mondDe verzorging van de lippen wordt door menigeen afgedaan als onzinnig, dit terwijl de lippen uiterst gevoelde huid betre…
Perfecte ValentijnsdaglippenPerfecte ValentijnsdaglippenDe dag van de liefde is in zicht en dat betekent dat de lippen klaar gestoomd moeten worden voor een eventuele kus. Maar…

Tips voor mooi haarAls je haar maar goed zit! Leuk gezegd maar vaak minder makkelijk gedaan. Het is niet altijd eenvoudig om je haar leuk t…
10 tips om rimpels te voorkomenMaak jij je al zorgen om de rimpels die kunnen komen. De lijntjes bij je ogen, kraaienpootjes? Maar wil je er absoluut n…

Reageer op het artikel "Verzorging van je lippen"

Infoteur: Arjanne26
Gepubliceerd: Juli 2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!