InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > 10 tips om rimpels te voorkomen

10 tips om rimpels te voorkomen

Maak jij je al zorgen om de rimpels die kunnen komen. De lijntjes bij je ogen, kraaienpootjes? Maar wil je er absoluut nog niks van weten? Hieronder volgen 10 tips om rimpels te voorkomen.

De tips

Zonnebrandcrème

Een absolute must is je huid beschermen tegen de zon. De zon kan het versnellen van rimpelvorming veroorzaken. Kies een hoge factor, het liefst boven de 15.

Vochtinbrengende crème

Wanneer je huid droog is, zal het eerder rimpels krijgen. Daarom is het belangrijk je vochtgehalte van de huid op peil te houden. Gebruik iedere dag een vochtinbrengende crème.

Vermijd stress

Stress is slecht voor je huid. Vermijd daarom stress zoveel je kunt.

Zonnebril

Draag een zonnebril. Zo bescherm je de huid rond je ogen. Tevens knijp je dan je oog minder samen zodat er minder snel rimpeltjes vormen daar.

Water drinken

Water zorgt voor een goede vochtbalans in je huid. Onderschat dit niet. Drink minstens 2 liter water per dag.

Fronsen

Probeer niet te fronsen. Probeer niet je ogen vaak samen te knijpen of je voorhoofd te fronsen, hierdoor ontstaan rimpels sneller. Probeer ook niet teveel te grimassen. Houd je gezichtsspieren zo ontspannen mogelijk.

Oogcrème

De huid rondom de ogen kan snel rimpels krijgen. De huid hier beweegt heel veel. Gebruik daarom een aparte oogcrème en smeer die 2x per dag op.

Nachtrust

Neem voldoende nachtrust. Je huid herstelt zich ís nachts en krijgt daardoor weer de juiste balansen die het nodig heeft. Genoeg slaap is daarom belangrijk.

Voeding

Alles wat je eet heeft invloed op de huid. Je huid is ten slotte het grootste orgaan wat je hebt. Probeer voldoende vitamines, mineralen en vette zuren binnen te krijgen, zo houd je de boel in balans.

Niet meer roken!

Roken is ontzettend slecht voor de huid. Roken zorgt voor een slechte bloedtoevoer in je huid en daardoor kan je huid en grauw en grijs uit komen te zien. Ook de rimpelvorming wordt hierdoor bevorderd.
© 2008 - 2019 Arjanne26, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Drie tips voor een goede huidverzorgingDe schoonheid begint met een mooie huid, en als u de rest van uw leven een mooie en gezonde huid wilt hebben, zijn er dr…
Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaatRimpels... Vaak beginnen we pas met extra verzorging van de huid, als de rimpels inmiddels zichtbaar zijn. Tot je 28ste…
Lizz Facelift Serum: productomschrijving en beoordelingLizz Facelift Serum: productomschrijving en beoordelingLizz Facelift Serum is een serum dat ontwikkelt is om lijntjes en rimpels in het gezicht binnen een paar minuten te verm…
Natuurlijke remedies tegen zonnebrandNatuurlijke remedies tegen zonnebrandDe symptomen van zonnebrand verschijnen enkele uren na blootstelling aan de zon. Ze hebben verschillende dagen tot soms…

Reageer op het artikel "10 tips om rimpels te voorkomen"

Reactie

Fael (infoteur), 24-12-2014 16:11 #1
Wie kent het ultrasoon apparaat voor de huid? Wie weet wat over de resultaten?
Een fijne kerst toegewenst.

Infoteur: Arjanne26
Gepubliceerd: 01-07-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!