InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Drie tips voor een goede huidverzorging

Drie tips voor een goede huidverzorging

De schoonheid begint met een mooie huid, en als u de rest van uw leven een mooie en gezonde huid wilt hebben, zijn er drie hoofdzakelijke dingen voor de huidzorg. In dit artikel leest u de 3 belangrijkste tips voor een goede huidverzorging

Water drinken

Het eerste ding wat u moet doen voor een mooie en gezonde huid is het drinken van water, en veel water. Er is een hele lijst van gezondheidsvoordelen verbonden aan het drinken van water. Een hoop mensen vergeten ook vaak dat water deel is van een natuurlijke huid en dat het je huid gezond en strak houdt.

Drink 8 glazen water per dag als deel van de huidzorg. Water is het eenvoudigste middel om uw huid te verzorgen, het is dan ook het goedkoopste en beste schoonheidsproduct dat op de markt is.

Natuurlijke schoonheidsproducten

De tweede tip om een gezonde huid te houden is het gebruik van natuurlijke schoonheidsproducten zoals een zachte vochtinbrengende crème. Een natuurlijke vochtinbrengende crème zal de huidcellen hydrateren en zal ervoor zorgen dat uw huid niet droog en schilferig wordt. Het wordt aangeraden om de crème dagelijks te gebruiken.

Zelfs als u veel last heeft van acne en er vanaf wilt komen dan is het hydrateren van de huid erg belangrijk. De meeste schoonheidsmiddelen tegen acne zorgen ervoor dat de huid helemaal uitdroogt wat gelukkig te verhelpen is met vochtinbrengende crème. Het maakt niet uit wat voor huid je hebt het is zeer belangrijk dat je huid goed hydrateert. Het dus ook even experimenteren welke crème goed werkt, maar vergeet niet dat de crème op natuurlijke basis moet werken.

U zou alleen een vochtinbrengende crème die oliën bevat moeten gebruiken als je een extreem droge huid hebt. Anders is het het beste om een crème of ander schoonheidsmiddelen te gebruiken zonder oliën. Nog 1 tip voor het hydrateren van de huid, het is verstandig om lichtjes met een watje of andere zacht product met water of crème op de huid te dempen. Dit zal het voor de huidcellen gemakkelijker maken om het vocht op te nemen en te behouden.

Zonnebrandcrème

Ten slotte zou u altijd zonnebrandcrème moeten gebruiken wanneer u voor lange tijden in de open lucht werkt en er veel zon is. Dit vermindert niet alleen rimpels, zonnevlekken en andere veroudering van de huid maar helpt ook de kans op huidkanker te verminderen.

Kies een natuurlijke zonnebrandcrème met een factor 15 of groter, dit zal u voldoende beschermen tegen verbranding en andere gevolgen die kunnen ontstaan door de zon. De beste zonnebrandcrème is een natuurlijke crème die vaak ook antiveroudering middelen bevatten.

Het beste huidverzorgingsproduct is het producten dat bij u past. Kies zorgvuldig afhankelijk van uw behoeften en u bent zeker van het beste product voor de verzorging van uw huid en lichaam.

* Hydrateren = het bevochtigen van de huid.
© 2008 - 2019 Lucdejager, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Acne, wat is er aan te doen?Veel mensen hebben last van acne. Ze proberen van alles om er van af te komen. Maar hoe kom je je acne af?
Tieneracne onder de loep genomenAcne is de meest voorkomende huidprobleem bij tieners. Negen van de tien tieners worden ooit geconfronteerd met puistjes…
Gezonde tips voor een egale huidGezonde tips voor een egale huidWilt u makkelijk een gladde stralende huid verkrijgen dan moet je een goede huidverzorging toepassen. Volg gewoon enkele…
Acne, wat is het en hoe ga je er mee om?Tijdens de puberteit kun je last krijgen van acne door je hormonen. Acne is een huidprobleem. Sommige volwassen hebben h…

Reageer op het artikel "Drie tips voor een goede huidverzorging"

Reacties

Xandrinha, 11-05-2012 20:37 #2
Overal lees ik dat een hoge zonnefactor goed zou zijn voor je huid maar er zitten chemishe troep in dat vrije radicalen vrij laat wanneer je in blootstelling komt tot de zon.
Het zou kanker kunnen veroorzakken.

Michael, 21-04-2008 20:59 #1
Dat veel water drinken goed is voor je huid is een hardnekkig fabeltje. Zie ook: http://www2.oprah.com/health/oz/oz_20070917_350_111.jhtml Reactie infoteur, 21-04-2008
Bedankt voor de reactie maar dit is maar in bepaalde gevallen dat het niet werkt. het is over het algemeen gewoon goed voor het lichaam om veel water te drinken.

Infoteur: Lucdejager
Laatste update: 02-06-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!