InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Perfecte Valentijnsdaglippen

Perfecte Valentijnsdaglippen

Perfecte Valentijnsdaglippen De dag van de liefde is in zicht en dat betekent dat de lippen klaar gestoomd moeten worden voor een eventuele kus. Maar ook als je gewoon een mooi lippenstift op wil doen of ervoor wilt zorgen dat je lippen mooi zacht blijven, is het belangrijk dat je de lippen op de juiste manier verzorgd. Zo kom je het hele jaar door met mooi verzorgde lippen.

Lippenbalsem

Om losse velletjes en droge lippen te voorkomen, begin je altijd met het aanbrengen van een lippenbalsem. Maak je lippen niet continu nat met je tong. Dat maakt dat je lippen nog verder uitdrogen.

Scrubben

Mocht je nou toch losse velletjes hebben, dan kan je dat goed wegwerken met een scrubje voor de lippen. Zo kun je bij de drogist al verschillende soorten lippenscrubs kopen, maar je kunt er ook een zelf thuis maken. Mix suiker samen met wat honing tot je een scrubje krijgt. Dat smeer je vervolgens op je lippen en masseer het zachtjes in. Spoel het vervolgens af en smeer je lippen dan in met een lippenbalsem.

Vollere lippen

Er zijn veel trucjes om je lippen voller te laten lijken. Zo kun je met een lipliner in de kleur van je lippen een dun lijntje langs je liplijn tekenen en deze vervolgens naar buiten uit te smeren. Deze lipliner mag ook in de kleur zijn van de lippenstift of lipgloss die je wilt opdoen. Je kunt er ook voor kiezen om een lipplummer te gebruiken. Deze zorgen ervoor dat de bloedvaten in je lippen zich verwijden waardoor je lippen lichtjes opzetten. Een andere tip is om een klein beetje lipgloss aan te brengen in het midden van je lippen. Dat geeft een voller effect.

Langdurige lippenstift

Om ervoor te zorgen dat je lippenstift langer mooi blijft, dien je de lippen eerst helemaal in te kleuren met een lippotlood. Zo loopt de lippenstift ook minder snel uit. Een andere manier om je lippenstift langer mooi te houden, is door je mond af te tappen met een tissue. Ook kan je de lippen tuiten en je vinger tegen je voortanden aan duwen. Trek vervolgens je vinger uit je mond. Dit zorgt ervoor dat je lippenstift niet gaat afgeven op je tanden. Verder kan je ook een poeder aanbrengen over je lippenstift heen, zodat het langer blijft zitten. Haal daarvoor een velletje tissue uit elkaar en pak vervolgens het dunne laagje tissue. Druk dat tegen je lippen aan en poeder met een kwast je lippen. Zo raken de kwast en de lippenstift elkaar niet aan, maar komt er wel poeder op de lippen terecht. Dat fixeert de kleur wat langer op de lippen.

In het modebeeld

Op de catwalk zien we voor het komende seizoen vooral veel rode tinten. Van dieprood tot felrood, alles komt voorbij. Een ideale kleur voor Valentijnsdag. Mocht je voor een rode lippenstift kiezen op deze dag, kies dan wel voor een lippenstift dat lang blijft zitten. Een topcoat kan er ook voor zorgen dat je lippenstift niet afgeeft wanneer je gekust wordt.

Leuk zoenweetje:

Zoenen is niet alleen leuk, maar ook nog eens heel gezond. Tijdens een kus van ongeveer een minuut verbrand je 26 calorieën. Nog een reden om die lippen in topconditie te houden.

Lees verder

© 2013 - 2019 Thais-veronica, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Wat kun je doen tegen rimpeltjes rond de mond?Wat kun je doen tegen rimpeltjes rond de mond?Iedere vrouw zal het op een dag merken wanneer ze in de spiegel kijkt: kleine rimpeltjes rond de mond. Bij de een versch…
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…
Beauty: Verzorging lippen, een rode mondBeauty: Verzorging lippen, een rode mondDe verzorging van de lippen wordt door menigeen afgedaan als onzinnig, dit terwijl de lippen uiterst gevoelde huid betre…
Bronnen en referenties
  • Douglas Fabulous Magazine

Reageer op het artikel "Perfecte Valentijnsdaglippen"

Infoteur: Thais-veronica
Gepubliceerd: 02-02-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!