InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Slapen met krullend haar

Slapen met krullend haar

Het kan soms een nachtmerrie zijn: je stapt in bed met je krullen mooi in model en de volgende morgen sta je weer op en ziet je bos krullen eruit als een droog struikje. Het overkomt alle krullenbollen ergens in hun leven minstens een keer. Maar wat kan je ertegen doen? Zijn er technieken om je krullen mooi te houden totdat je opstaat? En hoe breng je jouw krullen de volgende dag weer mooi in model? Hier volgen tips om wakker te worden met perfecte krullen.

Voor het slapen gaan

Satijnen kussensloop

Het materiaal van je kussensloop is uiterst belangrijk bij het behouden van mooie krullen tijdens het slapen. In je slaap beweeg je veel, waardoor je haren alleen maar meer beschadigd raken door de constante wrijving met je kussensloop. Het ideale is om te investeren in een satijnen kussensloop. Satijn heeft een gladde oppervlakte, wat de haren dus niet of nauwelijks kan beschadigen wanneer je met je hoofd draait tijdens het slapen. Ook vermindert dit de hoeveelheid pluis.

De ´ananas´

Tijdens het slapen draaien we alsmaar van kant tot kant, wat zich resulteert in platte krullen en droge plukken haar. Een van de bekendste technieken om je bos met krullen mooi te houden tijdens het slapen, is door je haren boven op je hoofd te verzamelen en het vast te binden met een elastiekje. Zo blijven de krullen intact terwijl je draait in je slaap en behouden zij hun krulstructuur. Deze methode wordt ook wel ´de ananas´ genoemd, omdat het net lijkt alsof je een ananas op je hoofd hebt. Het is aan te raden om deze techniek toe te passen op een haarlengte tot aan je schouders. Voor langere lokken, geeft de ananas echter niet het gewenste effect.

Knot

Voor langere haarlengtes is het aan te raden om je haren een tikkeltje nat te maken voor het slapen gaan en te kneden. Zo neemt je haar het vocht in zich op tijdens het slapen. Wikkel vervolgens je haren in een knot boven op je hoofd. Dit zorgt ervoor dat je haren niet in de war raken terwijl je slaapt en voorkomt zo ook klitten.

Sjaal

Een andere manier om je krullen te beschermen tegen woeste slaapbewegingen, is door het ook in een knot of in de Ďananasí te zetten en het vervolgens in een sjaal te wikkelen. Het liefst gebruik je een satijnen sjaal. Zo houd je de krullen goed in model en voorkom je wrijving met je kussen.

De volgende ochtend

Haal je krullen uit de knot/ananas/sjaal en spray ze een beetje nat. Je kunt er ook voor kiezen om water te mengen met wat conditioner en dat in je haren te sprayen. Kneed je krullen daarna in model en breng wat serum aan op de punten voor extra hydratatie.

Tips

  • Gebruik altijd een elastiekje zonder metalen stukje erin. Dat beschadigd de krullen.
  • Voorkom overmatig gebruik van producten voor het slapen gaan. Hierdoor worden je krullen alleen maar vettig en word je wakker met een platte coupe.
  • Smeer producten nooit op de hoofdhuid. Hier wordt je hoofdhuid namelijk ook vet van, wat niet voor het gewenste resultaat zorgt.

Lees verder

© 2013 - 2019 Thais-veronica, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Slapen met krullend haar"

Infoteur: Thais-veronica
Gepubliceerd: 18-02-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!