InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe breng je lippenstift aan?

Hoe breng je lippenstift aan?

Misschien herken je het wel: de la vol met lippenstift die nooit gebruikt wordt. Vaak omdat de kleur toch niet zo mooi uitpakt als je gehoopt had. Of omdat je na het aanbrengen er altijd uitziet alsof je spaghetti met tomatensaus hebt gegeten. Dit zijn allemaal redenen waarom vrouwen vaak de lippenstift overslaan bij hun make-up routine. En dat is jammer, want een mooie lippenstift kan je mond er veel mooier uit laten zien. Hier wat tips voor het aanbrengen, de juiste kleur en het weer weghalen!

Stappen voor goed aanbrengen

  • Begin met lippotlood. Trek nauwkeurig een lijntje om je lippen heen. Als je je lippen groter wilt laten lijken kan het lijntje net iets buiten de natuurlijke omranding van je lippen zetten. Let er op dat de lippotlood die je gebruikt altijd of dezelfde of een tint lichter is dan je lippenstift.
  • Om je lippenstift nog langer te laten zitten kan je ook de rest van je mond voorzichtig inkleuren met lippenstift.
  • Nu de lippenstift. Kleur je hele lippen in, je kan een kwastje gebruiken voor de hoeken voor een preciezer resultaat.
  • 'Hap' nu eerst een keer in een papieren zakdoekje voor je het tweede laagje aanbrengt. Dit zorgt dat de lippenstift langer blijft zitten.
  • Om te voorkomen dat je lippenstiftresten op je voortanden krijgt: Steek een vinger in je mond tot je tanden en trek de vinger er weer uit. Het binnenste van de lippenstift is nu van je lippen af!

Welke kleur?

Welke kleur lippenstift nou echt goed bij je staat is voor iedereen verschillend. In de winkel zijn vaak testers die je op je hand kan smeren om te kijken hoe het er uit ziet op jouw huidskleur. Als je echt geen idee hebt waar je moet beginnen is hier een lijstje met richtlijnen:

Lichtblond

Lichtroze, zalmroze, cappuchinokleur.

Donker-/Goudblond

Perziktinten, koraal.

Bruin haar

Ga vooral voor warme tinten zoals steenrood.

Zwart haar, donkere huid

Vooral lippenstift met veel pigment. Heel veel kleuren staan goed, vooral felle tinten.

Zwart haar, lichte huid

Wijnrood, frambozenrood.

Verzorgen

Als je vaak lippenstift gebruikt heb je kans dat je lippen uitdrogen. Zeker als het 'longlasting' lippenstift is. Voorkom kloven door altijd goed je lippenstift te verwijderen. Zo doe je dit:
  • Breng wat make-up-reinigingsmiddel aan op een vochtig(!) wattenschijfje.
  • Verwijder de lippenstift vanuit de hoeken van de mond naar het midden toe.
  • Vergeet niet je lippen hierna in te smeren met vaseline!
© 2010 - 2019 Espi, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Lippen een andere vorm geven met lipstick en make-up trucsLippen een andere vorm geven met lipstick en make-up trucsNiet iedereen is gezegend met een mooie, goed gevormde mond. Wel kan men de vorm wat veranderen door het gebruik van de…
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Tips voor mooie lippenMooie, volle en verzorgde lippen, wie wil dat niet? Hiervoor is het noodzakelijk dat je je lippen goed verzorgd. Alleen…
10 tips voor shocking lips10 tips voor shocking lipsVoor welke make-up je ook gaat. Je lippen en ogen zijn een van de belangrijkste elementen in je gezicht! Daarom hier de…
Bronnen en referenties
  • http://www.newcreation.be/ezine/lipverwijder.html
  • www.beautyrubriek.nl
  • Foto: www.oopshi.nl

Reageer op het artikel "Hoe breng je lippenstift aan?"

Infoteur: Espi
Gepubliceerd: 29-12-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!