InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpelige of gerimpelde huid op de handen; de oorzaken

Rimpelige of gerimpelde huid op de handen; de oorzaken

Rimpelige of gerimpelde huid op de handen; de oorzaken Wat zijn de oorzaken rimpelige of gerimpelde handen en wat kun je doen om je handen weer mooi glad krijgen? Rimpelig handen kunnen meerdere oorzaken hebben, gelukkig is er voor een oorzaak vaak ook een oplossing. Moet je crème smeren of gezonder eten? Voor huidveroudering geld vooral een preventieve werkwijze; voorkomen is beter dan genezen.

Een rimpelige huid wat kun je er tegen doen?

Rimpelige handen krijgen we bijna allemaal. Hoe ouder we worden hoe rimpeliger onze huid ook wordt. Onze leeftijd, voeding en levensstijl is van grote invloed op onze huid. Om je huid in goede conditie te houden kun je er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn. Oorzaken waardoor de huid, het grootste orgaan van ons lichaam, over het algemeen rimpelig wordt zijn: roken, zon of zonnebank, weinig beweging, slaapgebrek, alcoholische dranken en stress. Wil je een droge gerimpelde huid voorkomen, probeer dan vooral deze oorzaken de kop in te drukken. Goed smeren met een crème met een beschermingsfactor tegen de zon doet al wonderen. De zon is zeer krachtig en de straling doet veel schade aan de huid, voorkom dit, niet alleen voor mooie huid, maar ook om huidkanker zo weinig mogelijk kans te geven. Zorg voor voldoende beweging, beweging houdt de huid stevig. Zorg dat je goed slaapt, goede slaap zorgt voor een betere conditie van het lichaam in het algemeen, hierdoor kan het lichaam zich beter herstellen. Goede voeding is essentieel om goed te kunnen functioneren en ons lichaam in goede conditie te houden. We zeggen niet voor niets: ´´Je bent wat je eet´´.

Wat kun je specifiek voor je handen doen om gerimpelde handen te voorkomen?

De huid van onze handen hoort natuurlijk net zo goed bij onze huid dan die op de rest van ons lichaam. Maar omdat we onze handen op een andere manier gebruiken dan de rest van ons lichaam kunnen we hier rekening mee houden in de verzorging ervan. Bedek de handen tijdens lange autoritten, de zon doet de huid meet kwaad dan lief. Een goede crème met een hoge beschermingsfactor is aan te raden om huidveroudering op de handen te voorkomen. Was de handen niet met heet water, te heet water droogt de huid op de handen uit en dit zorgt voor een droge rimpelige huid. In plaats van heet water kun je beter lauw water gebruiken. Was je handen ook niet te vaak, ook dit droogt de huid uit en zorgt voor rimpelvorming. De uitdroging is het gevolg van het wegspoelen van natuurlijke oliën in de huid. Schoonmaakmiddelen kunnen, naast dat ze ervoor zorgen dat de natuurlijke oliën nog makkelijker worden weggespoeld, zeer agressief inwerken op de huid, draag bij het schoonmaken daarom altijd handschoenen. Om de huid soepel te houden kun je na het wassen een moisturizer of vocht inbrengende crème aanbrengen dit voorkomt verdere uitdroging van de handen. Maak gebruik van de goede werkzame bestanddelen van Arganolie. Deze olie bevat onder andere vitamine E en verschillende antioxidanten. Masseer de handen, voor het slapen gaan, in met de olie en laat het in de nacht zijn werk doen. Arganolie is niet alleen goed voor je huid, maar wordt ook gebruikt voor het haar en de nagels en is makkelijk online te bestellen.

Denk niet het heeft geen zin

We besteden veel aandacht tijd en geld aan ons uiterlijk, laat de handen niet achterwege. Goed verzorgde handen zijn een persoonlijk visitekaartje en vallen meer op dan we misschien denken. In sommige landen zijn goed verzorgde handen onderdeel van het schoonheidsideaal.
Gerelateerde artikelen
Huidveroudering voorkomenDe huid kan op allerlei manieren verouderen. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om huidveroudering tegen te gaan.

Reageer op het artikel "Rimpelige of gerimpelde huid op de handen; de oorzaken"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 07-08-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!