InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Huidveroudering voorkomen met sculptra

Huidveroudering voorkomen met sculptra

Dankzij Sculptra (nieuwe naam voor New-Fill) is huidveroudering gemakkelijk te voorkomen en terug te draaien. Door het toedienen van biostimulanten (polymelkzuur) kan men de fibroblasten van de huid krachtig stimuleren zodat ze collageen, elastine en bindweefsel gaan aanmaken. Resultaat: een vollere en gladdere huid en minder rimpels.

Sculptra tegen huidveroudering

Sculptra (de nieuwe naam voor New-Fill) is een biodegradeerbaar polymelkzuur (PLLA: Poly-L Lactic Acid) dat via de kleinst mogelijke naald onderhuids wordt ingespoten. Eenmaal in de huid aanwezig zal het de fibroblasten stimuleren. Hierdoor wordt er meer collageen, elastine en bindweefsel aangemaakt. De huid wordt voller en strakker en rimpels en holtes (zoals ingevallen wangen) worden van binnenuit opgevuld. Verdere huidveroudering wordt op natuurlijke wijze voorkomen.

Het is ideaal voor:
  • Ingevallen wangen
  • Mondhoekplooien
  • Wangplooien
  • Jukbeencontouren
  • Kaaklijncontouren
  • Kinlijncontouren
  • Rimpels van het décolleté
  • Rimpelige handen
  • Sommige littekens

Sculptra is NIET geschikt voor het behandelen van oppervlakkige rimpeltjes zoals rokersrimpeltjes en kraaienpootjes. Deze kunnen wel efficiënt behandeld worden met hyaluronzuur en/of Botox.

Verloop van de behandeling

Een sculptra behandeling duurt hoogstens een half uur. De huid wordt eerst gereinigd en plaatselijk verdoofd. Vervolgens worden er enkele onderhuidse prikjes gegeven. U mag uw dagelijkse bezigheden de dag zelf nog hervatten.

U zult hoogstwaarschijnlijk drie tot vijf sessies nodig hebben met tussenpozen van vier tot zes weken. Hoeveel behandelingen er uiteindelijk vereist zijn, is afhankelijk van de staat van uw huid.

Resultaten

Het gevulde effect van sculptra is direct na de behandeling zichtbaar. Enkele dagen later zult u echter merken dat de rimpels opnieuw terugkomen. Dit is volkomen normaal omdat het polymelkzuur, dat oorspronkelijk net onder de rimpel werd aangebracht, zich nu ook naar andere delen van de huid verplaatst. Na één à twee weken gaat de huid echter beginnen met de verhoogde productie van collageen en elastine en zullen de rimpels opnieuw worden opgevuld.

Het resultaat van een sculptra behandeling blijft ongeveer twee tot drie jaar, afhankelijk van uw genetische ingesteldheid en uw leef- en voedingsgewoonten. Een onderhoudsbehandeling om de één à twee jaar is aangeraden.

Nevenwerkingen

Kleine blauwe plekjes op de plaats van de prik en een lichte zwelling van de huid kunnen voorkomen in 10% van de gevallen. Met een calendulazalf zijn deze echter snel verdwenen. Het is ook mogelijk dat er een klein bolletje voelbaar is onder de huid. Dit is echter niet zichtbaar en het is ook niets om u zorgen over te maken. Allergische reacties zijn er niet.

Is sculptra pijnlijk?

90% van de patiënten ervaart sculptra als een pijnloze behandeling.

Prijs

Ongeveer 400 euro per flacon.
Gerelateerde artikelen
Wat is collageen?Wat is collageen?Collageen is een eiwit dat wordt aangemaakt door fibroblasten. Naarmate de huid ouder wordt raakt de aanmaak van collage…
Collageenproductie in de huid stimuleren90% van alle rimpels worden veroorzaakt door vroegtijdige huidveroudering en slechts 10% van de rimpels door daadwerkeli…
Isolagen - Er voor altijd 25 uitzien!Isolagen - Er voor altijd 25 uitzien!Isolagen is een nog vrij onbekende cosmetische behandeling die de aanmaak van collageen en elastine stimuleert en de hui…
Beauty: Nieuwe cosmetische techniekenBeauty: Nieuwe cosmetische techniekenHet is booming business, de cosmetische en plastische chirurgie. Men wil jonger blijven en hoewel dit met de geest prima…
Huidveroudering, waardoor?Elke huid wordt ouder, maar wat zijn de oorzaken dat de ene huid sneller oud wordt dan de andere huid?

Reageer op het artikel "Huidveroudering voorkomen met sculptra"

Reacties

Anne Verwaal, 20-06-2010 11:35 #6
Vier maanden geleden heb ik mijn eerste sculptra-inspuiting gehad, twee maanden geleden de tweede.Tot nu toe geen enkel resultaat te zien, wel is er een heel klein bultje voelbaar aan de linker kant van mijn mondplooi.De kosten waren tweemaal 420 euro, en geen enkel resultaat.Ik had er meer van verwacht en ben teleurgesteld…

Ine van Eekelen, 19-06-2010 22:35 #5
Ik ben 56 jaar en heb 2 behandelingen met Sculptra gehad. Mijn omgeving en ik zelf ook, zien echt verbetering en verjonging m.b.t. rimpels en lijnen in mijn gezicht. Mijn gezicht oogt frisser en strakker. De behandeling is niet geheel pijnloos; dit hangt samen met het gebied waar de injectie geplaatst wordt. Vooral mijn jukbeenderen zijn erg mooi en strak geworden. De lijnen naast mijn mond zijn al minder scherp, maar zouden nog wat minder mogen worden. Wellicht geeft nog een vervolgbehandeling wel het optimale resultaat.

Getty Verhulsdonk, 16-06-2010 19:20 #4
Ben heel tevreden over de behandeling en resultaat, inmiddels de tweede inspuiting achter de rug en masseer keurig zoals is aangegeven, daardoor heb ik na de vorige behandeling geen last van bulten/ophoping gehad.
Mijn gezicht ziet er opgewekt en fris uit. De buitenkant klopt weer met de binnenkant!
Dit voelt als een verantwoord in stand houden van mijn uitstraling.

Catharina Hoogeveen, 14-06-2010 16:05 #3
Ik ben 52 en inmiddels drie keer behandeld met Sculptra. Ik raad het al mijn vriendinnen aan want ik ben zeer tevreden. Het resultaat is subtiel, natuurlijk en fris. Omdat je lichaam met Sculptra zelf collageen aanmaakt behoud je je natuurlijke mimiek. Ik heb nergens last van bulten. Ik ben bij een gecertificeerde arts geweest die veel ervaring had. Ook moest ik na de behandeling tien dagen lang twee keer vijf minuten de huid licht masseren op de plek waar was geprikt. Dat om bulten te voorkomen. Ik vind Sculptra het beste middel voor gezichtsverjonging.

Karin Draaisma, 06-06-2010 20:29 #2
Sculptra is geen semi-permenant product! Ik heb twee keer een inspuiting gehad, nu drie jaar geleden en zit sinds twee jaar met lelijke hare bulten in mijn wangen, ze zijn ook blauwig. Die zijn voorlopig niet weg (als ze ooit weggaan!). Het laatste half jaar zakken ze steeds meer naar beneden, geven me hangwangen en een vreemde kaaklijn. Overal waar één prikje is geweest, ontwikkelen zich bulten. Dames, let op! Dit is geen goed product en blijft nog lang in je gezicht aanwezig.

Babs, 27-05-2009 21:50 #1
Ik heb sculptra laten doen voor de eerste keer 9 weken geleden, ik zie geen verbetering of verschil maar heb een zwelling onder mijn ogen het lijkt opgeblazen net of ik door een insect gebeten ben, ik ben teleurgesteld.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 11-07-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 6
Schrijf mee!