InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Isolagen - Er voor altijd 25 uitzien!

Isolagen - Er voor altijd 25 uitzien!

Isolagen - Er voor altijd 25 uitzien! Isolagen is een nog vrij onbekende cosmetische behandeling die de aanmaak van collageen en elastine stimuleert en de huid dus steviger maakt en rimpels helpt te voorkomen en te verwijderen.

Wat is Isolagen?

Isolagen is voor mensen die hun huid op natuurlijke wijze jong willen houden en die geen facelift willen ondergaan. Het is een methode waarbij de eigen huidcellen van de patiënt (meer bepaald de fibroblasten) worden afgenomen en vermenigvuldigd en vervolgens terug worden geplaatst met behulp van oppervlakkige injecties.

Fibroblasten zijn de belangrijkste cellen voor de aanmaak van collageen en elastine. Ze hebben de neiging zich te verplaatsen naar gebieden waar cellen ontbreken en waar er rimpels of littekens zijn. Daar maken ze nieuw collageen aan en herstellen ze de beschadigde weefsels. Het resultaat is een gradueel stevigere huid en minder rimpels.

De behandeling kan overal op het lichaam worden toegepast, dus ook op de bovenarmen of in de hals. Isolagen werd ontwikkeld in Amerika en wordt in de Benelux verdeeld door Trango Medicals. De behandeling mag alleen worden toegepast door een arts die in Isolagen is getraind en op dit moment zijn er dat nog niet zoveel.

Is het veilig?

Het gaat om huideigen materiaal, dus allergische reacties, huidverdikkingen, overbehandeling of afstootverschijnselen zijn uitgesloten.

Rimpels corrigeren en voorkomen

Isolagen is vooral geschikt voor mensen met beginnende huidveroudering. De collageen- en elastine-aanmaak wordt terug op het peil van een jonge persoon gebracht. Daardoor wordt de huid strakker en worden beginnende rimpels gecorrigeerd en de aanmaak van nieuwe rimpels voorkomen.

Ook mensen met een vergevorderde huidverslapping kunnen goede resultaten behalen, maar de huid helemaal strak trekken is met deze behandeling niet mogelijk.

Isolagen is ook ideaal als preventie. Met de leeftijd gaat de huid steeds minder collageen aanmaken (op 40 jaar heeft het lichaam ongeveer 40% van de fibroblasten verloren) en ook de invloed van een slecht dieet (veel wit brood en suiker, weinig groenten en fruit) kan de productie van collageen grondig verstoren.

Een eenvoudige en pijnloze test bij de dermatoloog kan uitwijzen hoe het met de staat van uw collageen is gesteld. Als u nog geen rimpels heeft, maar uw huid maakt weinig collageen aan, dan kan u met de combinatie Isolagen + gezonde voeding + een goede zonnecrème de huid voor altijd jong houden.

Isolagen wordt niet toegepast bij mensen met een auto-immuunziekte, voor wie in het verleden kampte met melanomen en voor wie aanleg heeft voor overmatige littekenweefselvorming.

De behandeling

Onder lokale verdoving wordt een stukje huid van achter het oor weggehaald (daar is de huid het minst blootgesteld aan de zon en dus het jongst). Uit dat staaltje worden de fibroblasten gezuiverd. Dat gebeurt in het Isolagen-laboratorium in Londen. Na acht tot tien weken komt het materiaal terug en is het klaar om te worden ingespoten.

De cellen worden bij voorkeur weggehaald en bewaard als ze nog jong zijn. Hoe jonger de fibroblasten, hoe beter ze hun werk zullen doen. Je kan ze vervolgens laten inspuiten vanaf het moment dat je collageenproductie begint te vertragen.

De behandeling zelf is wat men tegenwoordig een lunchpauzebehandeling noemt: ze duurt hooguit tien minuten tot een half uur en je kunt daarna meteen weer aan de slag zonder dat iemand er iets van merkt. In het ergste geval kan je huid wat rood worden of licht geïrriteerd raken. De meeste mensen hebben echter nergens last van.

Vier tot zes weken later is het aangeraden de behandeling te herhalen. Bij sterkere huidbeschadiging zijn meerdere behandelingen vereist. Ben je bang voor de prikjes? Dan kan je arts je een lokale verdoving en een speciale crème geven.

Resultaten

Isolagen zet de huid op een natuurlijk manier aan het werk. De resultaten zijn dus gradueel: dag na dag zie je er uitgeruster, frisser en jonger uit. Na twee tot drie maanden is de huid is steviger en strakker en fijne lijntjes en rimpels zijn op natuurlijke wijze vervaagd. De huid blijft zich twee jaar lang vernieuwen en de resultaten kunnen 5 tot 7 jaar aanhouden. Daarmee is Isolagen de duurzaamste niet-chirurgische anti-ageingtechniek op de markt.

Vergeet niet dat de resultaten persoonsgebonden zijn omdat het de eigen huid is die aan het werk wordt gezet. Hoe beter je van binnenuit zorg draagt voor je huid, hoe beter de resultaten zullen zijn. Dus: veel groenten en fruit eten, suiker en witte meelproducten vermijden (wit brood, witte pasta) en dagelijks een goede zonnecrème gebruiken, zelfs in de winter.
Gerelateerde artikelen
Huidveroudering voorkomen met sculptraDankzij Sculptra (nieuwe naam voor New-Fill) is huidveroudering gemakkelijk te voorkomen en terug te draaien. Door het t…
Wat is collageen?Wat is collageen?Collageen is een eiwit dat wordt aangemaakt door fibroblasten. Naarmate de huid ouder wordt raakt de aanmaak van collage…
Collageenproductie in de huid stimuleren90% van alle rimpels worden veroorzaakt door vroegtijdige huidveroudering en slechts 10% van de rimpels door daadwerkeli…
Huidveroudering, waardoor?Elke huid wordt ouder, maar wat zijn de oorzaken dat de ene huid sneller oud wordt dan de andere huid?
Wat zegt je huid over je bloedvaten?Wat zegt je huid over je bloedvaten?Van arts en schrijver Kris Verburgh is de opmerkelijke stelling ‘de huid is de spiegel van de bloedvaten’. Wat is de ach…

Reageer op het artikel "Isolagen - Er voor altijd 25 uitzien!"

Reacties

Verbrugge Annita, 03-02-2012 11:49 #4
Hallo, waar in Belgie kan je deze behandeling laten uitvoeren?
Blijft het voor altijd of moet het herhaald worden?
Bedankt

Avien, 24-06-2009 08:43 #3
Ik heb twee vragen; 1- kan isolagen gebruikt worden als filler, voor het opvullen van afgevallen wangen, 2- ik ben 39 jaar, ik wil over twee jaar isolagen behandeling doen, kan mijn cell nu wordt afgenomen en bewaard en twee jaar later gebruiken? omdat over twee jaar zijn de cellen wat ouder geworden.

Demo, 06-05-2009 21:52 #2
Hallo,

Bestaat behandeling isolagen nog? Heb vernomen dat het in Nederland uit de handel is genomen. Is dit correct, of is het toch nog mogelijk?

Diercksens, 05-03-2008 18:13 #1
Hallo, kun je me de adressen en telefoonnummers en e-mailadressen geven in België en Nederland waar deze behandelinjgen worden toegepast - of zijn dat voor de Isolagen de drie bovenvermelde adressen?
Kunnen we ook dames bezoeken die de behandling reeds lieten doen? doen? Reactie infoteur, 06-03-2008
U kunt contact opnemen met de volgende organisaties. Zij kunnen u de adressen en telefoonnummers geven van de klinieken en instituten die het dichtst bij u in de buurt liggen en waar u een isolagenbehandeling kunt krijgen.

Voor Nederland:

Trango Medicals
T. 0229-211728
E-mail: info@trangomedicals.nl

Voor België:

Wellness Medical Group
T. 02/380.64.30
E-mail: info@wellnessmedicalgroup.be

Infoteur: Avalon
Laatste update: 26-01-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 4
Schrijf mee!