InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Foundation gebruiken voor een rijpere huid

Foundation gebruiken voor een rijpere huid

Hoe kun je foundation gebruiken voor een rijpere huid? Je wilt niet dat je rimpels zichtbaar zijn als je foundation op hebt. Ook wil je natuurlijk dat de make-up er natuurlijk uit ziet. Het moet niet opvallen dat je foundation op je gezicht hebt. Hoe gebruik je foundation wanneer je een rijpere huid hebt?

Wat voor een foundation kies je?

Het is aan te raden om te kiezen voor een vloeibare foundation, in plaats van foundation in poedervorm. Foundation in poedervorm kan er namelijk voor zorgen dat je rimpels veel meer opvallen. Het poeder gaat namelijk tussen je rimpels zitten en hierdoor zullen mensen de rimpels dus goed zien. Bij vloeibare foundation heb je dit probleem niet.

Welke kleur kies je?

Een goede kleur foundation is van groot belang. Met de juiste kleur, heb je een natuurlijke look en zullen mensen niet meteen merken dat je foundation op hebt. Het vinden van de juiste kleur, doe je door een klein beetje foundation op je gezicht te smeren. Het liefst bij je jukbeenderen. Vergelijk meerdere kleuren en kies een foundation die overeenkomt met je huidskleur. Je kunt eventueel in de winkel om hulp vragen. De medewerkers weten vaak wel waar ze op moeten lekken.

Begin met een reiniger

Wanneer je een rijpere huid hebt, is het reinigen van je huid erg belangrijk. Je gezicht zal veel meer stralen en je zult minder last hebben van ontstekingen van de huid. Zorg voor een goede reiniger, die je gebruikt voordat je de foundation op doet. Erna kun je een goede moisturiser gebruiken, zodat alles ook weer mooi schoon wordt nadat de make-up er weer af is gehaald.

Foundation aanbrengen

Foundation kun je het beste aanbrengen met een nat sponsje. Doe wat foundation op je hand en vervolgens op de spons. Begin met foundation op het gezicht en de wangen en veeg alles dan zo uit, dat er geen strepen ontstaan. Het sponsje zorgt er eveneens voor dat je minder snel strepen en vegen krijgt. Omdat je het aanbrengt met een nat sponsje, zul je nooit teveel foundation op je gezicht hebben.

Highlights aanbrengen

Je kunt een highlight foundation aanbrengen met een iets lichtere kleur foundation. Dit kun je doen bij je jukbeenderen en je neus. Dit kun je het beste doen met je vingers. De highlights zorgen ervoor dat je een jeugdige uitstraling hebt en ook zullen je rimpels een stuk beter opvallen. Probeer de focus te leggen op de onderdelen van je gezicht die je juist wilt benadrukken.

Maak af met wat poeder

Wanneer je de foundation hebt aangebracht, kun je eventueel nog wat poeder op je gezicht doen om het geheel af te maken. Poeder hoeft niet en poeder zal bij sommige mensen juist ervoor zorgen dat ze er ouder uit zien. Kijk dus hoe het bij jou staat en wat voor een uitwerking het op jouw huid heeft.

Andere make-up

De foundation is de basis voor je make-up. Nadat je de foundation hebt aangebracht, kun je ook de rest van je make-up aanbrengen. Denk aan make-up voor bijvoorbeeld je ogen en je lippen. Let hierbij goed op dat je niet te veel felle kleuren gebruikt. Dit kan juist ordinair ogen en het is zelfs mogelijk dat je er ouder uit ziet dan je eigenlijk had gedacht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Foundation voor een droge huid: Welke soort is het best?Er is niet zo vervelend als een huid die droog, trekkerig en schilferig is. Wanneer je foundation op zon huid aanbrengt…
Foundation; welke past bij jou?Foundation heb je in verschillende soorten. Leer er hieronder meer over en ontdek welke foundation bij jou past.
Foundation voor een vette huid: Welke soort is het best?Een vette, glimmende huid met onzuiverheden ziet er niet altijd even verzorgd uit. Wanneer je foundation aanbrengt op ee…
Foundation: welke is geschikt voor jou?Foundations. Je hebt ze dekkend, luchtig, glanzend, mat, goedkoop, duur en in kleuren die geschikt zijn voor elke huid.…
Bronnen en referenties
  • http://cdn.glamcheck.com/fashion/files/2010/05/Types-of-makeup-foundation.jpg

Reageer op het artikel "Foundation gebruiken voor een rijpere huid"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 03-08-2015
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!