InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Pop art make-up

Pop art make-up

Pop art make-up kan ideaal zijn voor bijvoorbeeld Halloween of carnaval. Je gezicht lijkt net alsof het getekend is en past helemaal bij de Pop art stijl. Maar hoe doe je dit eigenlijk?

Pop art make-up

Pop art make-up is een echte rage. Het is een bijzondere stijl, waarbij het lijkt alsof je gezicht is getekend. Pop art make-up zou je goed kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld Halloween, carnaval of andere verkleedpartijen. Het maken van mooie pop art make-up hoeft niet moeilijk te zijn.

Foundation

Begin met een foundation die een paar tinten lichter is dan je eigen huidskleur. Je kunt eventueel ook twee lichtere foundation met elkaar mengen. De foundation is de basis en een lichtere kleur dan je eigen huidskleur is bij pop art echt een must.

Lijnen accentueren

Met vloeibare eyeliner kun je nu de lijnen in je gezicht accentueren. Je kunt eventueel ook kiezen voor zwarte schmink. Het is de bedoeling dat je je ogen, wenkbrauwen, mond en eventuele andere lijnen zult accentueren. Ook de lijn op je neus en kaaklijn kun je maken. Hierdoor lijkt het alsof je gezicht getekend is. Je wenkbrauwen mogen best dik worden gemaakt. Ook je ogen mogen best donker worden gemaakt.

Oogschaduw bij pop art make-up

Oogschaduw hoeft niet, maar er zijn wel mensen die hiervoor kiezen. Je kunt een felle kleur kiezen zoals blauw of roze. Deze doe je op je oogleden en een beetje erboven. Het mag lekker knallend en opvallend zijn.

Lippenstift

Voor de lippenstift bij pop art make-up kun je ook het beste kiezen voor een knallende, rode kleur. Eventueel kun je ook rode schmink kiezen, omdat dat vaak beter blijft zitten en nog opvallender is. Zorg dat je de zwarte lijnen bij je lippen wel goed blijft zien.

Stippen op het gezicht

Eén van de kenmerken van pop art make-up zijn de stippen op het gezicht. Het zijn kleine stipjes, waardoor het net lijkt alsof je gezicht getekend is. Deze stippen kun je het makkelijkste aanbrengen met een hele lichte kleur foundation. Zorg dat de stippen evenwijdig lopen, voor een echt mooi effect.

Finishing touch

Je zou eventueel nog iets onder de ogen kunnen tekenen, zoals tranen. Ook kun je een felgekleurde pruik bij doen voor een mooi resultaat. Wil je echt opvallen? Maak dan ook je handen, hals en andere blote huid op in de pop art stijl. Dit is wel veel werk, maar het is dan ook volledig!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.vlamboyant.com

Reageer op het artikel "Pop art make-up"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 31-08-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!