InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Organiseren van je make-up tasje

Organiseren van je make-up tasje

Een make-up tasje is natuurlijk heel handig, want je kunt dan altijd en overal je make-up bijwerken. Toch is een make-up tasje snel erg rommelig. Je kunt niet alles snel vinden of het zie er smerig uit. Hoe kun je je make-up tasje goed organiseren?

Make-up organiseren

Hoe meer make-up je hebt, hoe groter de kans is dat het allemaal nogal ongeorganiseerd is. Misschien heb je alles her en der verspreid in de badkamer of op je slaapkamer staan. Handiger is om te kiezen voor een make-up tasje. Je hebt dan alles bij elkaar en kunt dit ook gemakkelijk meenemen, bijvoorbeeld op vakantie of wanneer je gaat stappen.

Kies een goed make-up tasje

Het is best handig om een goed make-up tasje te kopen. Kies er eentje uit met meerdere vakjes, zodat je spullen gemakkelijker terug kan vinden. Zorg ervoor dat het tasje groot genoeg is voor de spullen die je nodig hebt. Een te groot make-up tasje kan onhandig zijn, maar eentje die te klein is, zal voor irritaties zorgen. Bedenk van tevoren wat er ongeveer in het tasje moet en wat voor jou handig lijkt: een paar vakken of juist heel veel? Dit maakt het veel gemakkelijker een goed tasje te vinden.

Welke make-up in je tasje?

Zoek goed uit welke make-up je in je tasje doet. Veel vrouwen hebben soms wel twee of drie verschillende mascara’s en meerdere poeders. Dit is onhandig, omdat je de oude mascara misschien niet meer gebruikt en daardoor de goede niet kunt vinden. Denk ook goed na welke make-up je echt nodig hebt. Heb je echt oogschaduw in alle kleuren nodig, of kun je ook een palet meenemen met een paar kleurtjes? Bedenk wat je dagelijks nodig hebt en doe dit in je make-up tasje. Zorg dus echt voor de basis make-up. Of neem alleen make-up mee die je op wilt doen.

Kwasten en borstels

Let goed op de kwasten en borstels die je in je make-up tasje doet. Zorg dat ze niet smerig kunnen worden van andere make-up. Het kan bijvoorbeeld handig zijn om de kwastjes in een speciaal vak te doen, los van de rest van de make-up. Bekijk ook goed hoeveel kwastjes en borstels je nodig hebt. Vaak neem je er veel meer mee dan dat je er werkelijk nodig hebt.

Regelmatig je make-up tasje opruimen

Een make-up tasje wordt vooral een chaos wanneer je deze nooit opruimt. Zorg er dus voor dat je eens in de zoveel tijd je make-up tasje gaat opruimen. Kijk of bepaalde spullen vervangen moeten worden, kijk of alles nog logisch op zijn plek zit en ga ook eens na of je alles werkelijk gebruikt. Wanneer je dit met regelmatig controleer, zal je make-up tasje georganiseerd blijven en weet je alles gemakkelijk te vinden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Organiseren van je make-up tasje"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 31-08-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!