InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Met deze make-up sta ook jij perfect op foto's

Met deze make-up sta ook jij perfect op foto's

Met deze make-up sta ook jij perfect op foto's Hoe is het nu toch mogelijk dat je er redelijk goed tot goed uitziet, en desondanks geregeld onflatteus op foto’s staat? Onbegrijpelijk, vind je het. In het bijzonder tijdens de vakantieperiode en de feestdagen kunnen goed gelukte, mooie foto’s de vakantie- en feestvreugde verhogen. Bovendien word je juist in deze perioden veelvuldig op de foto gezet, waardoor de kans groter is dat je met mislukte foto's van jezelf wordt geconfronteerd. Het fijne is dat je met de juiste cosmetica en make-up je schoonheid naar voren kunt laten komen en/of accentueren, waardoor jij in het vervolg als een volleerd professioneel fotomodel perfect op foto’s staat.

Inhoud:

Waarom is het nodig om je voor een foto op te maken?

Omdat een opgemaakt gezicht er jonger en uitgeruster uitziet. Make-up zorgt ervoor dat je minder aantrekkelijke kanten worden gecamoufleerd en je meer aantrekkelijke worden geaccentueerd. Een ander punt is dat je huid van nature vettig is en daardoor licht weerkaatst. Het effect hiervan kun je door make-up verminderen of teniet doen.

Make-up voor perfecte foto's

De juiste kleur foundation

Je foundation is de basis. Deze moet niet te licht zijn voor je huidskleur, omdat je anders bij het flitsen geen mooi resultaat krijgt. Verder moet de foundation op je gezicht, hals en decolleté dezelfde kleur hebben. Als je niet weet welke kleur foundation voor jouw huidskleur geschikt is, kun je je hierover op de make-up afdeling van een warenhuis laten adviseren.

Rouge / Bron: Idhren, Flickr (CC BY-SA-2.0)Rouge / Bron: Idhren, Flickr (CC BY-SA-2.0)
Rouge op je wangen
Dit is bijna een must. Als je rouge op je gezicht aanbrengt komt er namelijk meer diepte in de foto. Breng dus vooral wat roze rouge aan op de appeltjes van je wangen; deze kleur rouge staat de meeste vrouwen goed.

Kleur je wenkbrauwen in

Als je je wenkbrauwen met oogpotlood opvult, krijg je een uitgeslapen blik. Je kunt gerust een kleur potlood gebruik die iets donkerder is dan je natuurlijke kleur omdat je er op foto’s vaak lichter uitziet.

Wimpers krullen en mascara aanbrengen
Als je je wimpers met een wimperkrultang krult en er daarna mascara op aanbrengt open je hiermee je blik. De ogen zijn immers het middelpunt van een foto; de meeste aandacht gaat naar je ogen toe. Laat je ogen schitteren want hiermee trek je als het ware degene die je foto bekijkt in de foto.

Felle lipstick
Felle lipstick flatteert je en suggereert vollere lippen. Met donkere lipstick lijken je lippen daarentegen dunner. Matte donkere lipstick is helemaal uit den boze, omdat je daardoor al gauw ouder lijkt.

Glanzende haren

Gebruik een glansspray of olie voor glanzende lokken. Om te voorkomen dat je haar statisch wordt, helpt een pommade of droge haarolie.

Glans en glimmertjes

Te veel glans op je gezicht staat niet mooi op een foto. Een zachte glans is altijd goed, behalve als je een vette huid hebt. Je kunt er ook voor kiezen om alleen je jukbeenderen en je neusbrug met zacht glanzend poeder te accentueren.

Last minute foto's

Als je geen tijd hebt om aan je make-up te werken, kom je toch een heel eind met deze oude trucjes:
  • Dep je gezicht met een zakdoekje of dun servetje om een vettig gezicht te voorkomen;
  • Knijp in je wangen voor een frisse blos;
  • Bijt op je lippen voor rode vollere lippen;
  • Verdeel wat bodylotion (of handcrème) over je haren voor een natuurlijke glans.

En verder …

Nu weet je hoe je je moet opmaken om mooi op foto's te staan. Perfecte foto's krijg je echter pas als je ook weet hoe je fotogeniek op foto's staat. Gelukkig is ook deze vaardigheid te leren.

Lees verder

© 2014 - 2019 Crayon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Mooie make-up, aanbrengen en materialenMooie make-up, aanbrengen en materialenEen mooie make-up is niet moeilijk zolang u de juiste materialen gebruikt en hygiënisch werkt. In dit artikel vindt u on…
Pop art make-upPop art make-up kan ideaal zijn voor bijvoorbeeld Halloween of carnaval. Je gezicht lijkt net alsof het getekend is en p…
Permanente make-upOgen, wenkbrauwen en de mond zijn het visite kaartje van elke vrouw. Door middel van permanente make-up kan je er voor z…
Huidverzorging en make-upEen goede make-up is niet altijd eenvoudig aan te brengen. Alles begint met de juiste keuze van een basis dagcrème of fo…
Make-up: Hoe creëer je een stralende budget-lentelook?Make-up: Hoe creëer je een stralende budget-lentelook?De lente komt er weer aan! Dat betekent dat je al je vrolijke oogschaduwtjes, nagellakjes en vrolijke oorbellen weer uit…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Re, Flickr (CC BY-2.0)
  • Dailymakeover.com
  • Flickr.com: Renata Alves dos Anjos, Make Up
  • Flickr.com: Wagner Macedo, Red Lips
  • Flickr.com: Irina Patrascu, eye lashes
  • Flickr.com: Maria Morri, new things 5
  • Afbeelding bron 1: Idhren, Flickr (CC BY-SA-2.0)

Reageer op het artikel "Met deze make-up sta ook jij perfect op foto's"

Infoteur: Crayon
Laatste update: 19-01-2019
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!