InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up tips voor vrouwen met een licht getinte huid

Make-up tips voor vrouwen met een licht getinte huid

Vrouwen met een licht getinte huid, zullen ontdekken dat het niet altijd even gemakkelijk is om goede make-up te kiezen. Wanneer je weet wat je moet doen, kun je er echter prachtig uitzien.

Huid reinigen

Voordat je begint met het aanbrengen van de make-up, is het raadzaam om je huid goed te reinigen. Er zijn verschillende reinigers die je kunt kopen. Een goed gereinigde huid is de basis voor mooie make-up.

Foundation voor een licht getinte huid

Het kan nog best lastig zijn om een goede foundation te vinden voor een licht getinte huid. Je doet er verstandig aan om te kiezen voor een crème foundation. Een vloeibare foundation zou eventueel ook kunnen. Je kunt de foundation uittesten door het op je wangen uit te testen. De foundation die je eigenlijk niet meer ziet na het insmeren is de foundation die je moet kiezen. Let ook op dat de huid niet gaat glimmen nadat je de foundation op hebt gedaan.

Make-up voor Aziaten

Aziaten kunnen veel verschillende kleuren gebruiken voor hun lippen en ogen. Ze kunnen bijvoorbeeld kiezen voor parelmoer kleuren. Ook felle kleuren kunnen heel goed werken, maar het is wel afhankelijk van de kleur zelf. Voor Aziatische vrouwen kunnen roze tinten echter minder goed uitkomen.

Turkse afkomst

Vrouwen van Turkse afkomst, kunnen het beste kiezen voor natuurlijke kleuren. Less is more, dat geldt in dit geval zeker. Felle kleuren komen vaak niet zo mooi uit en oogt juist heel erg nep. Een oogpotlood of eyeliner is ideaal om de ogen te benadrukken.

Een licht getinte huid

Heb je een licht getinte huid dan kun je ook verschillende kleuren kiezen. Glitter kan heel mooi overkomen en ook parelmoer kleuren doen het vaak goed. Soms kan hele donkere make-up ook erg mooi zijn. Denk aan zwarte lippen en vrij donkere ogen. De natuurlijke look is tevens een goede optie voor vrouwen met een licht getinte huid.

Test make-up uit

Wat voor een make-up goed werkt, kan per persoon verschillend zijn. Er zijn zoveel verschillende tinten huidskleuren, dat het moeilijk is precies aan te geven wat goed zal werken. Daarom is het aan te raden om vooral veel verschillende dingen uit te proberen. Kijk eens hoe een felle kleur bij jouw huid past. Of hoe het eruit ziet als je juist voor natuurlijke kleuren gaat. Zo weet je veel beter wat voor jou werkt. Eventueel kun je je ook laten informeren door een schoonheidsspecialiste.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Make-up tips voor vrouwen met een licht getinte huid"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 31-08-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!