InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Lipstick aanbrengen voor de rijpere huid

Lipstick aanbrengen voor de rijpere huid

Wanneer je al een beetje op leeftijd bent, wil je dat de make-up die je draagt je beste kanten laat zien. Je wilt niet dat je lippen er onnatuurlijk uitzien of dat de focus volledig verkeerd ligt. Daarom geven we hier tips hoe je lipstick kunt aanbrengen wanneer je een rijpere huid hebt.

Begin met een lippenbalsem

Begin altijd met een lippenbalsem. Dit voorkomt dat je lippen uitdrogen. Uitgedroogde lippen lijken erg rimpelig en dat is natuurlijk wat je juist niet wilt. Zorg dat je de lippenbalsem goed laat uitdrogen voordat je de rest van de make-up toepast.

Voor de lipstick

Het is verstandiger om niet meteen lipstick op je lippen te smeren. Met lipstick kan de focus juist heel erg op je rimpels liggen. Begin daarom eerst met een vloeibare foundation, waarvan de kleur overeenkomt met je huid. Doe hier vervolgens wat poeder op. Op deze manier lijkt het alsof je veel minder rimpels in je lippen hebt en kun je het effect creëren dat het net lijkt alsof je lippen mooi vol zijn.

Lipstick

Met een lippotlood kleur je voorzichtig de randen van je lippen. Blijf echt op je lippen en ga niet net erbuiten kleuren. Dit ziet er namelijk heel vreemd en onnatuurlijk uit. Daarna pak je de lipstick en doe je de rest van de lippen. Het beste kun je wat lipstick op een kwastje doen. Je kunt dan veel secuurder te werk gaan en echt voorkomen dat er rimpels in je lippen ontstaan. Nadat je de lipstick op hebt gedaan, doe je een doekje tussen je lippen om de overbodige lipstick te verwijderen. Nu ga je nogmaals licht met de lipstick over je lippen. Eventueel kun je hierna nog wat poeder over je lippen doen, om daarna een derde, lichte laag lipstick toe te voegen. Deze laatste stap is echter niet altijd nodig. Kijk dus in de spiegel en beoordeel zelf wat bij jou het beste werkt.

Lipgloss

Met wat lipgloss op het midden van je onderste lip, lijken je lippen een stuk voller. Doe echt maar een klein beetje op je onderlip. Overdrijf niet met lipgloss en kies bij voorkeur een transparant lipgloss.

Welke kleur lipstick?

Donkere kleuren zorgen ervoor dat je lippen veel kleiner lijken en met lichte kleuren zorg je ervoor dat je vollere lippen hebt. Kies zeker niet voor felle, opvallende kleuren. Hiermee leg je eerder de focus op je rimpels en dit wil je natuurlijk zien te voorkomen. Experimenteer een beetje met verschillende kleuren om te kijken wat er voor jou werkt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Ouder worden: het opmaken van de lippenOuder worden: het opmaken van de lippenNaarmate we ouder worden, verandert de huid. Dit wordt minder elastisch en dunner, dit geldt ook voor de huid van de lip…
Dag- en nachtcrème voor de rijpere huidDag- en nachtcrème voor de rijpere huidOnze huid heeft - net als andere lichaamsdelen - een andere verzorging nodig wanneer men ouder wordt. De huid vraagt om…
Make-up: mooie lippenMake-up: mooie lippenIedereen wil mooie lippen hebben. Dat kan iedereen krijgen. Maar hoe krijgt u mooie lippen met make-up?
Foundation gebruiken voor een rijpere huidHoe kun je foundation gebruiken voor een rijpere huid? Je wilt niet dat je rimpels zichtbaar zijn als je foundation op h…

Reageer op het artikel "Lipstick aanbrengen voor de rijpere huid"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 31-08-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!