InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up: mooie lippen

Make-up: mooie lippen

Make-up: mooie lippen Iedereen wil mooie lippen hebben. Dat kan iedereen krijgen. Maar hoe krijgt u mooie lippen met make-up?

Lippenpotlood

Een lippenpotlood accentueert de vorm van de lippen. Wees niet te zuinig en investeer in een potlood dat de kleur van uw lippen benadert en gebruik hem bij elke tint lippenstift. Het kan lastig zijn om een perfecte liplijn te krijgen. U kunt het best het lippenpotlood in een reeks veervormige streken rond de buitenrand van lippen aanbrengen en deze streekjes dan met de vingertoppen of een lippenkwastje te vermengen. Accentueer en kleur de hele lippen met het potlood. Zo voorkomt u dat u een lelijke lijn rond de lippen houdt, als de lippenstift vervaagt is. Lippenpotlood zorgt er ook dat lippenstift langer blijft zitten.

Lipgloss

Lipgoss is helder of getint verkrijgbaar en is perfect om uw lippen te accentueren of de natuurlijke kleur van uw lippen te versterken. Door de samenstelling heeft het de neiging een paar uit uurtje na het opbrengen, er af te gaan. Voorkom dit door de glans in het midden van de boven- en onderlip te deppen en de lippen samen te persen. Zo ontstaat het idee van totale glans.

Lipstick

Uw lipstick hoeft niet bij uw kleding of nagellak te passen. Voor een moderne aanpak kunt u beter rekening houden met de huidtint en uw make-up als geheel. Tinten met een bruine ondertoon zijn voor bijna iedereen geschikt. Lipstick zijn er in allerlei structuren verkrijgbaar, variërend van mat en crèmig tot transparante tinten. Eperimentuur en houd er rekening mee dat een matte lipstick langer meegaat, maar wel de lippen uitdroogt. Crèmerige samenstellingen gaan lang mee en geven liptinten een natuurlijke uitstraling en extra glans.

Opbrengen

U moet zelf weten hou u lipstick opbrengt. Experimenteer met penselen en uw vingertoppen en bepaal wat u zelf het prettigst vindt. Dep de lippen na het opbrengen met een tissue en breng de lipstick dan opnieuw op, zodat hij lang houdt. Herhaal dit enkele malen en breng een laagste laag op. Eventueel kunt u na het opbrengen een tissue op de lippen leggen, ze met wat poeder bestuiven en dan de tissue verwijderen.

Een perfecte mond in 4 stappen

  1. Breng foundation op de lippen aan.
  2. Gebruik een lippenpotlood in een kleur die bij de natuurlijke kleur van uw lippen past. Trek een lijn langs de lipranden en kleur de lippen in.
  3. Breng de lipstick met een penseel op. Knijp na het opbrengen de lippen samen. Dep de lippen met een tissue en breng vervolgens opnieuw de lipstick aan.
  4. Dep een beetje lipgloss in het midden van de onderlip.
Gerelateerde artikelen
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…
Ouder worden: het opmaken van de lippenOuder worden: het opmaken van de lippenNaarmate we ouder worden, verandert de huid. Dit wordt minder elastisch en dunner, dit geldt ook voor de huid van de lip…
Perfecte ValentijnsdaglippenPerfecte ValentijnsdaglippenDe dag van de liefde is in zicht en dat betekent dat de lippen klaar gestoomd moeten worden voor een eventuele kus. Maar…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Bessi, Pixabay

Reageer op het artikel "Make-up: mooie lippen"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 20-03-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!