InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up tips voor een donkere huid

Make-up tips voor een donkere huid

Heb je een donkere huid? Dan wil je alsnog mooie make-up op je gezicht aanbrengen. Waar moet je zoal op letten wanneer je een donkere huid hebt? Wat voor een foundation heb je bijvoorbeeld nodig en hoe kun je je lippen goed opmaken?

Donkere huid en make-up

Wanneer je een donkere huid hebt, kun je tegen een aantal problemen aanlopen wanneer je op zoek gaat naar goede make-up. Veel make-up is bijvoorbeeld gericht op de vrouwen met een blanke huid en ook de tips die je online vindt, kunnen hierop gericht zijn. Lastig, want hoe weet je nou eigenlijk wat bij jouw huidtype mooi is? Hoe zit het bijvoorbeeld met foundation, oogschaduw, lippenstift en blush?

Foundation voor een donkere huid

Voor een lichte huid is er erg veel foundation te vinden, maar hoe zit het met foundation voor een donkere huid? Dit is een stuk lastiger. Het beste is om een foundation met een rode tint te voorkomen en te kiezen voor foundation met een gelere of oranje kleur te kiezen. Ook voor foundation poeder moet je goed opletten. Poeder met wit erin zorgt ervoor dat je gezicht grijs lijkt. Beter is om dus poeder te kiezen met oranje erin. Zoek een kleur die goed bij je huid past. Belangrijk is om je goed te laten adviseren in een gespecialiseerde winkel. Ook kan het helpen om verschillende kleuren met elkaar te vergelijken.

Oogschaduw

De oogschaduw bij een getinte huid kan het beste uit zomerse, warme kleuren bestaan. Tinten als roze, zilver en blauw maken het gezicht grijzer. Kies dus liever voor warme kleuren, zoals rood, geel en paars doen het doorgaans veel beter bij een donkere huid. Het kan ook mooi zijn om verschillende zomerse kleuren met elkaar te combineren, zoals geel met rood. Soms kan het ook primaome en koudere kleur te combineren met een warme kleur. Dit werkt ook doorgaans erg goed bij de donkere huid.

Lippen

Vrouwen met een getinte huid hebben vaak oneffen lippen. Het kan voorkomen dat de bovenlip donkerder is dan de onderlip. Dit kun je gemakkelijk oplossen door wat foundation op je lippen te doen. Daarna kun je er lippenstift opdoen. Qua kleuren is er veel mogelijk, maar het is wel verstandig om niet voor een te lichte kleur te kiezen. Je huid ziet er dan heel dof uit. Donkere kleuren zien er vaak mooi uit bij een donkere huid. Denk aan donkerrood of donkerpaars.

Blush voor de donkere huid

Kies vooral een goed merk, waarvan de kleur blijft zitten. Er zijn veel merken waar de kleur van de blush amper opvalt. Dit is dus iets waar je heel goed op zult moeten letten bij het kopen van de blush. Je kunt dit het beste uittesten in de winkel. Kies voor een warme kleur, zodat je gezicht ook veel kleur heeft en er niet dof uit zal komen te zien.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Make-up tips voor een donkere huid"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 31-08-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!