InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verwendagje voor jezelf, lekker en ontspannend

Verwendagje voor jezelf, lekker en ontspannend

Verwendagje voor jezelf, lekker en ontspannend Een dagje vrij? Hou dan eens een lekker beautydagje voor jezelf. Heerlijk ontspannend en gezond! Je kunt dit gewoon thuis doen, dus je hoeft de deur niet uit. Ik heb een programma samengesteld om je hele lijf weer schoon en fris te krijgen. De meeste dingen die je nodig hebt zul je vast al in huis hebben.

Benodigdheden

  • Milde reinigingsmelk voor het gezicht
  • Scrubgel voor het gezicht
  • Gezichtsmasker (bijvoorbeeld voor een onzuivere huid)
  • Oogpads met komkommer
  • Pincet
  • Gezichtscreme
  • Bodyscrub
  • Scheermes en scheergel
  • Bodylotion
  • Shampoo
  • Haarmasker (bijvoorbeeld voor droog of gekleurd haar)
  • Teil waar je voeten inpassen
  • Bruistablet
  • Nagelschaar
  • Voetencreme
  • Nagellak
  • Lijnzaad
  • Aluminiumfolie
  • Handcreme

Het programma

Zet van te voren de verwarming in de badkamer aan, en zorg dat er een stoel staat. Hang de handdoeken voor de verwarming, zodat ze lekker warm zijn. Een badjas is ook een must voor het echte beautysalon-gevoel.

We beginnen met het gezicht. Maak eerst je gezicht goed schoon met een milde reinigingsmelk. Daarna scrub je je gezicht. Als je daarmee klaar bent breng je een masker op. Doe ook de oogpads op en ga lekker liggen tot het tijd is je masker eraf te halen. In de tussentijd neem je ook een voetenbad met bruistabletje.

Als je hiermee klaar bent stap je in de douche. Je wast je haar twee keer, zodat het goed schoon is. Breng dan een haarmasker aan en laat dit intrekken. Ondertussen begin je met het scrubben van je lichaam, gebruik hiervoor een gel of een scrubhandschoen. Vergeet niet je voeten te scrubben!
Was jezelf en spoel het haarmasker uit. Scheer daarna jezelf, niets voelt zo lekker aan als gladde benen!

Na het douchen smeer je jezelf helemaal in met bodylotion, vergeet je gezicht niet in te smeren met een goede, vochtinbrengende creme. Echter voor je je gezicht insmeert, epileer je je wenkbrauwen nog even.

Nu is het tijd om je handen en voeten verder te verzorgen. Knip eerst je nagels, knip ze recht af, ander loop je kans op ingegroeide nagels. Geef je handen een maskertje: doe in wat warm water lijnzaad, en roer dit tot een dik papje. Verdeel de pap over je handen en pak ze in met aluminiumfolie. Laat dit ongeveer vijf minuten zitten en je handen zijn weer superzacht. Hierna smeer je je handen en voeten in met een lekkere creme en laat dit intrekken. Lak daarna je nagels om het helemaal af te maken.

Van binnen

Nu je van de buitenkant weer helemaal schoon en fris bent, mag de binnenkant natuurlijk niet ontbreken!! Drink op deze dag 2 liter water. Wat je verder kunt eten is bijvoorbeeld:

Ontbijt

Jus d'orange
Thee
Vruchtensalade van vers fruit

Lunch

Vruchtenshake van yoghurt met vers fruit
Tosti met een laagje chocopasta en plakken peer. Strooi er wat amandelen over.
Een stuk fruit of fruitsalade

Diner

Zalm uit de oven met gewokte groenten en wat rijst

Na zo'n ontspannen dagje kun je er weer helemaal tegenaan!
Gerelateerde artikelen
Rituals: De hammam lijnVeel mensen vinden het heerlijk om nu en dan een hammam te bezoeken en hun lichaam te laten ontspannen. Na afloop voelt…
Beautyfarm of kuuroord, wat mag u verwachten?Beautyfarm of kuuroord, wat mag u verwachten?In een Kuuroord, Spa of beautyfarm kunt u optimaal ontspannen en genieten. Wat is het verschil tussen een kuuroord en ee…
Wellness Arrangement: De beste wellness centra in NederlandHet is natuurlijk heerlijk om een keer een dagje of een weekend weg te kunnen uit alle stress en onbezorgd tot rust te k…
Thermaalbad Arcen: een heilzaam badThermaalbad Arcen: een heilzaam badNederland is geen typisch kuurland. Wie uitgebreid wil kuren, gaat doorgaans naar Duitsland, de Ardennen of naar nog ver…
Een ultrahydraterende douchepasta/douchecrème van RitualsEen ultrahydraterende douchepasta/douchecrème van RitualsRituals is opgericht in 2000 door Raymond Cloosterman. De producten die door Rituals gemaakt worden zijn een combinatie…

Reageer op het artikel "Verwendagje voor jezelf, lekker en ontspannend"

Reacties

Vriendin1970 (infoteur), 02-09-2011 19:31 #3
Ik volg deze tips op als ik uit ga dezelfde dag nog en dan voel ik me super, bedankt nog

Weegschaal1970 (infoteur), 01-04-2010 22:53 #2
Ik heb deze dag een keer gedaan en ik voelde me na een tijd van veel spanningen weer heerlijk rustig en ontspannen. Dit ga ik echt vaker doen bedankt.

Sarah, 22-03-2008 22:17 #1
Heeeeel leuk! Zal ik eens even proberen! :-)

Infoteur: Funkyfish
Gepubliceerd: 15-01-2007
Subrubriek: Beauty
Reacties: 3
Schrijf mee!