Axe: wereldmerk met veel gewaardeerde producten voor mannen

Axe: wereldmerk met veel gewaardeerde producten voor mannen Mannen die duidelijk merkbaar cosmetische producten gebruiken laten de wenkbrauwen van anderen wel eens fronsen. Hoewel we de tijd dat mannen ook lipsticks gaan gebruiken nog niet op ons af zien komen worden toch steeds meer cosmetische producten ook door mannen gebruikt. Reclamemakers hebben het dan over het vergroten van het zelfvertrouwen maar mannen vinden het meestal gewoon prettig om een lekker ruikende deodorant, douchegel, shampoo, aftershave of mannenparfum te gebruiken. Een wereldmerk wat zich toelegt op producten voor mannen is Axe.

Axe, een van de vele merken van Unilever

Axe is een merk van Unilever. Unilever is een multinational op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen. Dagelijks gebruiken wereldwijd ongeveer twee miljard mensen producten van Unilever. Onder die vele producten wordt een groot aantal uitgebracht onder de merknaam Axe. Daarnaast heeft Unilever nog ongeveer vierhonderd merken met producten die zich eveneens richten op de gezondheid en het welzijn van mensen met als meest bekenden: Andrélon, Blue Band, Conimex, Dove, Hellmann’s, Knorr, Lipton en OMO.

Axe of Lynx

Axe-producten zijn wereldwijd te koop. Overigens worden in sommige landen de producten op de markt gebracht onder de merknaam Lynx.
  • Onder merknaam Axe: In Azië, Canada, Europa, India, Verenigde Staten en Zuid-Amerika.
  • Onder merknaam Lynx: In Australië, Ierland, Nieuw-Zeeland en het Verenigd Koninkrijk.

Spel der verleiding met “Axe-effect”

De reclamecampagnes van Axe lijken er op gericht om mannen aantrekkelijker te maken voor vrouwen doordat zij de producten van Axe gebruiken. Die producten zijn daardoor een soort verleidingsmiddel dat vrouwen moet aantrekken tot het mannelijke geslacht wat ook wel het “Axe-effect” wordt genoemd. Onderzoekers aan de Universiteit van Liverpool hebben zelfs wetenschappelijk bewezen dat het “Axe-effect” werkelijk bestaat. Mannen kunnen hun zelfverzekerdheid vergroten door het gebruik van Axe-producten waar ze ’s morgens al mee kunnen beginnen. Ze grijpen daarbij in de ochtend al naar douchegel, deodorant en aftershave. In reclames worden de producten van Axe voorgesteld als de beste bondgenoot van de man in het spel der verleiding.

Deodorant-sprays van Axe heel populair bij mannen

De verschillende deodorant-sprays van Axe worden zeer veel verkocht. De geparfumeerde deodorant-spray werd in 1983 voor het eerst op de markt gebracht in Frankrijk. De combinatie van een beschermende werking met een attractieve geur moest de markt veroveren. Dat gebeurde ook want ruim twintig jaar later werd het product in meer dan zestig landen verkocht. Nog steeds is de spray het bekendste product van Axe en is in alle bestaande soorten deodorant marktleider (2015).

Populaire en veel verkochte producten van Axe

De Axe-producten bestaan op de terreinen: deodorant, aftershave, douchegel, parfum en shampoo.

Populaire soorten deodorants

  • Axe Apollo Deodorant Deospray Dry Anti-Transpirant: Deze spray heeft een klassieke mannelijk geur die ontstaat door een combinatie van fruit, musck en salie.
  • Axe Peace Deodorant Deospray: Spray met een verslavende geur van citrus, gember en peper.
  • Axe Peace Deodorant Deospray Dry Anti-Transpirant: Een spray die tegen zweetplekken werkt en die droog houdt.
  • Axe Twist Deodorant Deospray: De geur van deze spray verandert in de loop van de dag van fris naar zwoel.
  • Axe Anti-Transpirant Full Control: De geur van deze spray is vooral geschikt voor transpirerende mannen.
  • Axe Vice Deodorant Deospray: Deze spray heeft een verleidelijke geur.
  • Axe Anti Perspirant Full Control: Door deze spray kan volgens Axe voortijdige zweetlozing worden voorkomen.
  • Axe Deep Space Deodorant Deospray: De geur van deze spray is houtig te noemen.
  • Axe Final Edition 2012 Deodorant Deospray: Deze geur biedt optimale bescherming tegen transpiratiegeurtjes.
  • Axe Deodorant Bodyspray Peace: De geur van deze spray is een combinatie van cederhout, frisse citrusvruchten en nootmuskaat.

Populaire aftershaves

  • Axe Anarchy Aftershave: Verzorgt en hydrateert en is kruidig, mannelijk en onweerstaanbaar.
  • Axe Vice Aftershave: Deze aftershave heeft de verleidelijke geur van verboden vruchten maar er wordt niet vermeld welke vruchten.
  • Axe Aftershave Excite: Deze aftershave moet in staat zijn om zelfs de meest onbereikbare vrouwen te kunnen verleiden.
  • Axe Aftershave Dark Temptation: Deze aftershave hoort tot de nieuwe geurlijn van Axe en is gebaseerd op chocolade.


Populaire douchegels

  • Axe shower Gel Marine: Met de supermannelijke Marine douchegel ga je fris als een zeebries door het leven.
  • Axe Shower Gel Anarchy: Deze douchegel zorgt ervoor dat het haar aangeraakt wil worden.
  • Axe Africa Showergel: De warme en mysterieuze geur van Axe Africa hoort al jaren bij de top en stimuleert de zintuigen.
  • Axe Shower gel Twist: De geur van deze gel verandert in de loop van de dag van fris naar zwoel.
  • Axe Apollo Showergel: De mannelijke geur van deze gel is onweerstaanbaar met mandarijn, salie en sandelhout.
  • Axe Shower Gel Cool Metal: Met deze douchegel krijg je tijdens het douchen het gevoel van koel metaal op de huid door de ingrediënten fijne kwarts en zink.
  • Axe Shower Gel Twist: Ook de geur van deze gel verandert gedurende de dag van fris naar zwoel.
  • Axe Showergel Sportblast: Een prima douchegel om na het sporten te gebruiken.
  • Axe Anti Hangover Showergel: Door de Mg-O2 in deze gel kom je er weer bovenop zelfs na een korte nacht.
  • Axe Shower Gold Temptation: De warme mix van exotische kruiden en koriander, verfrist met citrusachtige ondertonen, is onweerstaanbaar.

Populaire parfums

  • Axe Anarchy Eau De Toilette Man: Deze parfum geeft een gevoel van in controle te zijn door zijn geur van fruitige noten en sandelhout met een vleugje witte amber.
  • Axe Apollo Eau De Toilette Man: De gebruiker van deze parfum zal al gauw in het middelpunt van de belangstelling staan.
  • Axe Eau De Toilette Gold Temptation: Het unieke en spannende contrast van de geur van deze parfum maakt mannen onweerstaanbaar.

Populaire shampoos

  • Axe Apollo Shampoo For Men: Deze shampoo laat het haar onweerstaanbaar aanvoelen en ruiken. Het product is tevens een conditioner met een mannelijke geur en frisse fruitige tinten.
  • Axe Ready Just Clean Shampoo For Men: Ook deze shampoo heeft een frisse geur.

Lees verder

© 2015 - 2024 Rickandie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming is vermenigvuldiging verboden. Per 2021 gaat InfoNu verder als archief, artikelen worden nog maar beperkt geactualiseerd.
Gerelateerde artikelen
Zweten onder de oksels voorkomen: deodorant met talkZweten onder de oksels voorkomen: deodorant met talkZweten onder de oksels is altijd lastig. Het ruikt onaangenaam, het geeft zweetplekken op je kleding en veel mensen voel…
Nivea niet alleen crème in een blauw doosjeNivea niet alleen crème in een blauw doosjeHet merk Nivea is wereldbekend en de talrijke producten van dat merk worden door zeer velen dagelijks gebruikt. De basis…
Parfum: Coco Mademoiselle van ChanelParfum: Coco Mademoiselle van ChanelIn 2001 kwam het beroemde cosmetica merk met een nieuw parfum. Met dit parfum richtte Chanel haar pijlen vooral op de je…
Allergisch voor parfumAllergisch voor parfumAllergisch zijn voor parfum is lastig, parfum zit in zeer veel huidverzorgingsproducten, zodat het vermijden van parfum…

Last van wallen onder de ogen?Last van wallen onder de ogen?De een heeft er nauwelijks last van en de ander heeft ze na een avondje stappen op de knieën hangen … wallen! We kunnen…
Aliexpress: Weave of nephaar kopenWe willen allemaal weleens een ander kapsel, mooie lange lokken, krullen, een sexy bob of misschien wel een pixie cut. V…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Musthaqsms, Pixabay
  • http://www.unilever.nl/merken-in-actie/detail/Axe/318321/
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Axe_(merk)
  • http://www.ciao-shopping.nl/sr/q-axe,ix-2?display=list&AID=2&KID=10031856
  • http://www.unilever.nl/overons/kennismaking/index.aspx
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Unilever
Rickandie (1.164 artikelen)
Gepubliceerd: 22-10-2015
Rubriek: Mens en Gezondheid
Subrubriek: Beauty
Bronnen en referenties: 6
Per 2021 gaat InfoNu verder als archief. Het grote aanbod van artikelen blijft beschikbaar maar er worden geen nieuwe artikelen meer gepubliceerd en nog maar beperkt geactualiseerd, daardoor kunnen artikelen op bepaalde punten verouderd zijn. Reacties plaatsen bij artikelen is niet meer mogelijk.