InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Aliexpress: Weave of nephaar kopen

Aliexpress: Weave of nephaar kopen

We willen allemaal weleens een ander kapsel, mooie lange lokken, krullen, een sexy bob of misschien wel een pixie cut. Vandaag kort haar en morgen, morgen willen we weer mooi lang haar hebben. Weave, nep haar, biedt dan een uitkomst! In Nederland kost "echt" haar nogal wat, maar op AliExpress kan het goedkoper.

AliExpress in het kort

Je kunt AliExpress vergelijken met eBay, alleen is AliExpress nog vele male groter. Het is een online warenhuis waar je van alles vindt. Elektronica, kleding, speelgoed en ook beautyproducten vind je hier in veelvoud. De producten worden aangeboden door verschillende verkopers uit China, AliExpress zelf is dus niet de verkoper.

Weave kopen bij AliExpress

In Nederland betaal je per bundel 'Brazilian hair', gelijk aan 100 gram, gemiddeld al gauw rond de 150,-. In het geval dat het hele hoofd opgevuld dient te worden, heb je vaak minimaal drie bundels haar nodig en is het bedrag van 450,- zo behaald. Niet iedereen kan of is bereid zoveel geld te betalen voor een volle bos haar, AliExpress kan dan de perfecte oplossing zijn.

De verkopers op AliExpress bieden verschillende typen nephaar aan, zo vind je er synthetisch haar, human hair, Brazilian hair, Malaysian, Peruvian en de lijst gaat door. Keuze genoeg, maar dit maakt het online shoppen van weave uit China niet veel makkelijker. Ook in de prijzen zitten grote verschillen, je vindt er weaves voor bedragen onder de 50,- en voor bedragen van wel 300,-. Een weave kopen bij AliExpress betekent een lange zoektocht.

Waar je op moet letten

Om te beginnen reviews, heel veel reviews. Als je op AliExpress winkelt is het erg belangrijk altijd goed te kijken naar de reviews die de betreffende verkoper heeft. Vaak staan hier ook foto's tussen van het product gemaakt door een koper, zo weet je wat je kunt verwachten van het product dat je misschien wel wilt aanschaffen. Kleding van verkopers op AliExpress kan flink tegenvallen en dit is ook het geval bij het nephaar dat er verkocht wordt. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: reviews.

Ga ook op zoek naar video's van het haar op YouTube, kopieer de naam van het product en plak dit in de zoekbalk van YouTube, vaak komen er direct een aantal reviews naar voren. De video's zijn ideaal bij het maken van de keuze, omdat je hier een goed en realistisch beeld krijgt van het product. Kijk ook altijd naar updatevideo's van de plaatsers van het reviewfilmpje, je loopt namelijk het risico dat het haar er op het eerste oog heel mooi uitziet, maar dat dit na één keer wassen vreselijk haar blijkt te zijn.

Let op: kijk niet te veel naar de productafbeelding, dit zijn vaak geen foto's van het echte product. Naarmate je zoektocht naar mooi haar op AliExpress vordert, zul je merken dat veel verkopers exact dezelfde foto's gebruiken. Laat je dus niet bedriegen en lees altijd de reviews. Zijn er geen reviews beschikbaar? Dan is het af te raden het risico te nemen.

De levertijden, verzendkosten en betalen op AliExpress

Over het algemeen is de levertijd van de weave die je koopt op AliExpress vrij kort in vergelijking tot andere producten. Zo wacht je op een kledingstuk al gauw een maand, in het geval van de aankoop van weave is dit vaak 3-8 werkdagen. De levertijd wordt altijd aangegeven bij het product en de levering is vaak gratis, wat weer scheelt in de kosten. Betalen kan via de eigen bank met iDeal, wat erg makkelijk en prettig werkt. Natuurlijk kun je ook kiezen voor een van de andere betaalmogelijkheden, zoals PayPal of creditcard.

Voordelen

  • Goedkoop
  • Breed aanbod van typen haar
  • Snelle levertijd
  • Gratis levering

Nadelen

  • Goedkoop kan duurkoop zijn
  • Foto's bedriegen
© 2015 - 2019 Facts, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Aliexpress: Weave of nephaar kopen"

Infoteur: Facts
Gepubliceerd: 21-10-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!