InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Veelzijdige haarverlenging: de haarweft

Veelzijdige haarverlenging: de haarweft

Veel vrouwen dromen van lang en volumineus haar. Helaas hebben maar een aantal vrouwen dit in hun genen zitten. Extensions zijn natuurlijk erg leuk maar ook erg duur. Daarbij komt de angst van veel vrouwen dat dit schade meebrengt. Een goede oplossing hiervoor is de haarweft: deze is erg veelzijdig. De haarweft is eigenlijk gewoon een strook met haar. Dit kan zowel machine- als handgemaakt zijn. De weft kan in verschillende lengtes en breedtes besteld worden, afhankelijk van waar je het haar koopt. Het fijne aan de haarweft is dat het op verschillende manieren in het haar verwerkt kan worden zodat veel mensen er baat bij hebben. Ook kan een haarweft nog een keer gebruikt worden na het verwijderen.

Haarweave

Een van meest bekende manieren is de haarweave. Dit houdt in dat er in het eigen haar minuscule vlechtjes gevlochten worden en de haarmat hierop genaaid wordt. Deze vlechtjes worden cornrows genoemd. De vlechtjes worden zo strak mogelijk gezet voor het beste resultaat. Hierna kan de weave twee tot vier maanden blijven zitten, afhankelijk van hoe snel je eigen haar groeit. Een haarweave is minder geschikt om volume in kort of dun haar te creëren.

Bevestiging door micro-ringetjes

Een haarweft kan ook bevestigd worden door micro-ringetjes. Er wordt dan een plukje eigen haar en een plukje van de weft samen in een microringetje geschoven waarna deze dicht wordt geknepen. Dit is een goede permanente oplossing wanneer iemand liever geen vlechtjes in het haar heeft.

Bevestiging met clips

Dit staat ook wel bekend als de clip-in extensions. Aan de haarweft worden een aantal clipjes genaaid welke in het haar vastgezet kunnen worden. Deze clipjes zijn erg gemakkelijk in het haar te schuiven en er weer uit te halen. Deze worden dan ook elke dag opnieuw ingedaan, erg handig voor als iemand af en toe wat langer haar wil hebben.

Skinweft

Dit is een speciale soort weft waar een strookje tape op zit. Dit is een zeer snel en eenvoudig systeem om een haarverlenging te creëren. De stroken blijven vier tot acht weken zitten en zijn te verwijderen met verwijdervloeistof.

Flip-in

Een andere vrij nieuwe methode is de flip-in. Aan de haarweft meestal een extra dikke aangezien er maar één weft in het haar geplaatst wordt wordt een soort vissersdraadje geplaatst. Deze gaat van het ene uiteinde naar het andere. Nu kan de flip-in in het haar gehangen worden. Het eigen haar verbergt het draadje. Flip-in haar is bij één merk te verkrijgen: hairworkxx. Wanneer je liever een flip-in van je eigen voorkeursmerk hebt, zal je deze zelf moeten maken van een haarweft. Hiertoe dienen meestal meerdere wefts op elkaar genaaid te worden.

Merken haarweft

Indian Gold

Een van de bekendste merken die haarwefts aanbieden is Indian Gold. Zij bieden zowel skinwefts aan als normale wefts. Indian Gold staat erom bekend dat ze een goede kwaliteit leveren. Ze zijn dan ook wat duurder dan andere haarmerken. Een extra optie die indian gold aanbiedt is de wonderweft. Dit is een haarweft met een aantal gaatjes op de bovenste rand heeft waar plukjes eigen haar doorheen gehaald worden. Daarna wordt het systeem vastgezet met siliconen micro-rings. Een voordeel is dat Indian Gold de wefts in vier texturen verkoopt.

Great hair

Great hair wordt gezien als een extensionmerk met een redelijk goede kwaliteit welke niet al te duur is. Het is nog een vrij nieuw merk. Great hair verkoopt losse wefts en complete clip-in sets. Great hair heeft alleen de textuur stijl. Hier komt na het wassen echter een slag in.

SoCap

SoCap wordt gezien als het budgetmerk voor extensions. Deze haren hebben dan vaak ook wat meer verzorging nodig. SoCap verkoopt haarwefts en clip-in sets. Ook SoCap verkoopt verschillende texturen.

Ebay

Een erg populaire site om haarwefts te kopen is Ebay. Hier kunnen zowel complete clip-in sets als haarwefts gekocht worden. Het haar op Ebay is erg goedkoop, maar je moet geluk hebben met de verkopers. Sommigen verkopen goed haar en andere kwalitatief slecht haar. Ook is dit haar vaak dunner, dit houdt in dat er minder haar op een weft zit. Er zijn dus vaak meer wefts nodig wanneer je bij Ebay bestelt.

Lees verder

© 2013 - 2019 Xliesjex, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hairextensions: clip-in's, haarverlenging en de weaveWelke dame wilt nou geen mooie volle bos haren? Helaas heeft niet iedereen van zich zelf een goede haar structuur om een…
Clip-in HaarextensionsClip-in extensions zijn haarextensions die je vast maakt door middel van kleine clipjes die op matten haar bevestigd zij…
Synthetische hair extensions, voor- en nadelenSynthetische hair extensions, voor- en nadelenWelke vrouw droomt er nu niet van een bos mooi en vol haar? Helaas zijn veel mensen niet gezegend met zo'n mooie bos haa…
Hairextensions: Soorten, voordelen en prijs van extensionsIs je haar veel te kort en wil het maar niet groeien? Wil je haar maar niet goed zitten, omdat er te weinig volume in zi…
Het haar verlengenMet haarstukken kun je altijd een geweldig kapsel creëren. Wat voor haarstukken bestaan er allemaal?

Reageer op het artikel "Veelzijdige haarverlenging: de haarweft"

Infoteur: Xliesjex
Gepubliceerd: 05-11-2013
Subrubriek: Beauty
Special: Haarextensions
Schrijf mee!