InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Clip-in Haarextensions

Clip-in Haarextensions

Clip-in extensions zijn haarextensions die je vast maakt door middel van kleine clipjes die op matten haar bevestigd zijn. Zo kun je de verschillende matten in je haar klikken, en kun je ze er aan het einde van de dag zo weer uit halen. Wat zijn hier de voor- en nadelen van? Waar zijn ze te koop en waar moet op gelet worden tijdens de aankoop?

Voor- en nadelen

Voordelen van clip-in extensions zijn dat ze makkelijk te bevestigen zijn, en relatief goedkoop ten opzichte van vaste extensions. Wanneer je geen behoefte meer hebt aan het lange haar hoef je niet naar de kapper om ze eruit te halen, maar kun je ze gewoon in de kast leggen. Nadelen zijn dat je elke dag weer een tijdje bezig bent met het plaatsen en stylen van de extensions. Daarbij kan het met dun haar moeilijk zijn om de matten te verbergen.

Inbrengen van clip-in extensions

De clip-in extensions breng je in door een sectie van je haar omhoog te clippen, en de clipjes vervolgens te bevestigen aan het haar dat niet omhoog geclipt is. Aan de achterkant gaan vaak 3 à 4 matten, en aan de zijkant 2 smallere matten. Wanneer je clip-in extensions niet alleen gebruikt voor volume, maar ook voor verlenging is het belangrijk dat deze matten voor de zijkant van het hoofd aanwezig zijn. Wanneer je niet precies weet hoe en waar je de matten moet clippen, is het raadzaam om youtube te raadplegen. Hier staan veel tutorials op, en ook leuke tips en trucs voor clip-in extensinos.

Aankoop

Clip-in extensions kun je in vele haarsalons in Nederland kopen. Goedkope clip-in extensions vind je vaak in haartoko’s. Vaak kun je hier een mat kopen waar nog clipjes aan bevestigd moeten worden. Clip-in extensions zijn ook te koop via websites. Voorbeelden hiervan zijn headkandy.com en luxyhair.com. Ook via ebay.nl kun je clip-in extensions kopen, deze zijn vaak goedkoper dan in andere webshops en winkels.
Waar je op moet letten bij de aankoop van clip-in extensions is dat ze de goede kleur hebben. Dit is vooral een issue wanneer je online koopt, aangezien je dan de kleur van de extensions niet kunt vergelijken met je eigen haar. Waar je ook op moet letten is het aantal gram haar dat je koopt. Voor een volledige verlenging is minimaal 100 gram haar nodig exclusief de clipjes. Dit is voor dun haar. Heb je dik of kort haar dan is het raadzaam om 150 gram of meer aan te schaffen.

Tips & trucs

Wanneer je moeite hebt met het verbergen van de clipjes kun je dit verhelpen door je haar opzij te doen met een paar speldjes. Zo laat je wat haar over de clipjes vallen en hoef je ook niet de hele dag bang te zijn dat mensen een clipje kunnen zien. Wanneer de kleur van de extensions niet helemaal goed is of ze niet goed met je eigen haar blenden is het raadzaam om je eigen haar en de extensions iets te krullen. Zo valt het niet op dat je extensions in hebt. Ten slotte kun je, als de extensions niet de goede kleur hebben, de extensions verven of ze laten verven bij een kapper.

Lees verder

© 2012 - 2019 Xliesjex, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het haar verlengenMet haarstukken kun je altijd een geweldig kapsel creëren. Wat voor haarstukken bestaan er allemaal?

Reageer op het artikel "Clip-in Haarextensions"

Infoteur: Xliesjex
Laatste update: 04-11-2013
Subrubriek: Beauty
Special: Haarextensions
Schrijf mee!