InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hairextensions: clip-in's, haarverlenging en de weave

Hairextensions: clip-in's, haarverlenging en de weave

Welke dame wilt nou geen mooie volle bos haren? Helaas heeft niet iedereen van zich zelf een goede haar structuur om een mooie volle bos te hebben. Om toch zo'n mooie volle bos te krijgen zou je hairextensions kunnen overwegen. Met hairextensions kan je alle kanten uit, zo heb je clip-in's, haarverlenging en weave's tot je keuzemogelijkheden. Hairextensions zijn er niet alleen voor degene met kort haar, maar ook voor degene die hun lange haar een extra boost willen geven. Want welke vrouw wil nou geen mooie volle bos haren? Voordat je zoín mooie bos haren hebt moet je eerst nog wel de keuze maken welke soort extensions je wilt hebben.

Clip-in

Een populaire vorm van hairextensions zijn de clip-in extensions. Clip-in extensions zijn stroken haar die je doormiddel van een kliksysteem in je eigen haren kan aanbrengen. De clip-inís breng je zo dicht mogelijk aan bij je hoofdhuid. Voordeel van de clip-inís is dat het een heel eenvoudig systeem is, je hoeft er dus niet voor naar de kapper wat een hoop geld scheelt. Nadeel van de clip-inís is wel dat je ze elke dag weer aan je haar moet klikken. Voor mensen die permanent extensions willen dragen is dat natuurlijk elke ochtend wel extra werk vergeleken met extensions die aan het haar permanent vast ziten.

Clip-in's zijn waarschijnlijk de meest goedkope hairextensions die je kan krijgen. Prijzen beginnen vanaf 30 EUR en kunnen oplopen tot 150 EUR. De prijs is afhankelijk van de lengte van het haar en het soort haar. Daarnaast speelt het aantal clip-in's dat je wilt hebben uiteraard ook een belangrijke rol.

Haarverlenging

Een meer definitievere vorm van hairextensions is de haarverlenging. Bij haarverlenging worden stroken haar aanbracht in de eigen haar bos met behulp van wax. Elke strook haar heeft aan het einde wax zitten, door gebruik van een tang smelt de wax van de strook samen met het eigen haar.

Deze extensions kan je meestal zoín 4 à 5 maanden dragen. Na 4 à 5 maanden kan je de extensions door blijven dragen, maar dan loop je wel het risico dat je het eigen haar beschadigt. Het is dus aan te raden om ze op tijd er weer uit te laten halen en eventueel nieuwe te zetten.

De extentions worden verwijderd door het gebruik van verwijdervloeistof. Door de verwijdersvloeistof lost de wax op en kan door een tangetje de laatste beetjes wax weg geknepen worden waarna de extensions uit de haarbos geschoven kunnen worden.
Kosten voor een haarverlenging beginnen vanaf 150 EUR en oplopen tot 400 EUR. Afhankelijk waar je het laat doen en met wat voor soort haar bepaald de prijs.

Weave

Bij de weave wordt het eigen haar in kleine vlechten opgevlochten en wordt met naald en draad het nephaar aan de vlechtjes vast gemaakt. Weaves worden vaak bij vrouwen met kroeshaar gebruikt.

Soorten haar

Behalve het type extensions zal je ook moeten kiezen of je echt mensenhaar wilt gebruiken of synthetisch haar. Synthetisch haar is veelal goedkoper en makkelijker in het onderhoud. Daarentegen geeft mensenhaar vaker wel een mooier resultaat. Nadeel van mensenhaar is dat de herkomst vaak niet bekend is.
Gerelateerde artikelen
Hairextensions: Soorten, voordelen en prijs van extensionsIs je haar veel te kort en wil het maar niet groeien? Wil je haar maar niet goed zitten, omdat er te weinig volume in zi…
Vier tips voor vrouwen met dun haarVier tips voor vrouwen met dun haarVoor velen één van de grootste schrikbeelden: dun haar. Hoe kun je je dunne haarbos voller laten lijken? In dit artikel…
Clip-in HaarextensionsClip-in extensions zijn haarextensions die je vast maakt door middel van kleine clipjes die op matten haar bevestigd zij…
Flip in Hair, 100% veilige hairextensionsOntdek de Flip-in hairextensions. Krijg prachtig lang en vol haar met deze mooie extensions. Je brengt ze binnen 1 minuu…
Alles over haar weaveAlles over haar weaveWie wil het nou niet? Een volle bos met haren? Krullend, stijl of golvend, met haar weave kan het allemaal. Hoe komen di…

Reageer op het artikel "Hairextensions: clip-in's, haarverlenging en de weave"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 14-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!