InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Meso-fill - Ervaringen en resultaten

Meso-fill - Ervaringen en resultaten

Meso-fill is een combinatie van hyaluronzuur, aminozuren, mineralen, oligo-elementen en vitaminen die onder de rimpels wordt ingespoten. Het resultaat is een krachtige vitalisatie en hydratatie van de onderhuid of dermis zodat de rimpels minder zichtbaar worden. Infonu probeerde de Meso-fill behandeling uit en informeert u in dit artikel over de ervaringen en resultaten.

Wat is Meso-fill?

De Meso-fill is een cocktail op basis van hyaluronzuur, aminozuren, mineralen, vitaminen en oligo-elementen die de fibroblasten aanzetten tot het vormen van nieuw collageen en elastine. Het collageen geeft de vaste structuur aan de huid terwijl de elastine voor rekbaarheid zorgt. Het hyaluronzuur zorgt voor de volle sponsachtige textuur van de huid. Deze cocktail wordt via verschillende prikken in de onderhuid of dermis aangebracht. Alle wegstrekbare rimpels van het gezicht, de hals en het decolleté kunnen met Meso-fill behandeld worden. Bijzonder gunstige zones zijn de wangen en de zone rond de mond. Ook de liprand kan behandeld worden; dit herstelt de mooie curve van de mond en zorgt voor een voller effect van de lippen. De behandeling wordt aangeraden bij beginnende rimpels die zichtbaar worden na een vermoeiende dag.

Verloop van een behandeling?

Een half uur tot een kwartier voor de behandeling moet de patiënt een verdovende crème (bijvoorbeeld EMLA) op de te behandelen rimpels aanbrengen. Deze crème is niet verplicht, maar zorgt er wel voor dat de behandeling minder pijnlijk wordt.

Vervolgens wordt de Meso-fill op basis van verschillende diepe prikken in de onderhuid of dermis van de rimpel gebracht. Deze prikken zijn, ondanks het aanbrengen van de verdovende crème, bijzonder pijnlijk. Gelukkig duurt een Meso-fill behandeling hooguit tien minuten.

Idealiter moet de Meso-fill behandeling zon drie keer herhaalt worden, telkens met een tussenpoze van ongeveer een maand. Na de behandeling zijn er kleine prikjes en blauwe plekken zichtbaar op het behandelde gebied.

Resultaten en ervaringen

Eén enkele Meso-fill behandeling had bij ons geen enkel zichtbaar effect; best wel jammer voor een behandeling die zo enorm pijnlijk is. In vergelijking met de Meso-fill behandeling heeft een injectie met puur hyaluronzuur (bijvoorbeeld Restylane) een veel beter effect. Met puur hyaluronzuur is één behandeling voldoende om rimpels helemaal op te vullen en bovendien oogt het resultaat zeer natuurlijk. Het verloop van de twee behandelingen is hetzelfde.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Meso-fill - Ervaringen en resultaten"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 14-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!